  • 1. Data: 2013-12-09 08:41:22
    Temat: Zakup auta - jakie teraz formalnosci?
    Od: "Darma" <b...@w...pl>

    Jakie formalności należy spełnić po zakupie auta od innej firmy?
    Urząd np. powiatowy (nowa tablica rejestracyjna?) Zmiana ubezpieczenia? etc.
    Co ze sobą zabrać - faktura, karta pojazdu etc.?

  • 2. Data: 2013-12-09 10:30:22
    Temat: Re: Zakup auta - jakie teraz formalnosci?
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 grudnia 2013 08:41:22 UTC+1 użytkownik Darma napisał:
    > Jakie formalno�ci nale�y spe�ni� po zakupie auta od innej firmy?
    (...)
    > Co ze sobďż˝ zabraďż˝?

    Kogoś dorosłego...

  • 3. Data: 2013-12-09 10:49:13
    Od: "Darma" <b...@w...pl>

    Dzieki Przemku. A tak serio:
    - czy jak auto kupila firma od firmy to i tak trzeba isc do urzedu
    skarbowego i zaplacic 2% od wartosci?
    Czy jak auto bylo kupione na fakture VAT to te formalnosci sa zbedne?
    - czy do urzedu komunikacji mozna zabrac tylko prawo jazdy czy dow. osobisty
    jest wymagany?
    W tej chwili mam przy sobie tylko prawko (i tam jest pesel) a dowod osobisty
    mam w innym miescie.
    - czy jak jest to inny powiat (niz poprzednia rejestracja) to zmiana tablic
    jest wymagana?

  • 4. Data: 2013-12-09 11:22:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 09 Dec 2013 10:49:13 +0100 osobnik zwany Darma napisał:

    > Dzieki Przemku. A tak serio:
    > - czy jak auto kupila firma od firmy to i tak trzeba isc do urzedu
    > skarbowego i zaplacic 2% od wartosci?

    nie

    > Czy jak auto bylo kupione na
    > fakture VAT to te formalnosci sa zbedne?

    tak

    >- czy do urzedu komunikacji
    > mozna zabrac tylko prawo jazdy czy dow. osobisty jest wymagany?

    dowód tożsamości. Prawo jazdy jest zbędne.

    > W tej chwili mam przy sobie tylko prawko (i tam jest pesel) a dowod
    > osobisty mam w innym miescie.
    > - czy jak jest to inny powiat (niz poprzednia rejestracja) to zmiana
    > tablic jest wymagana?

    tak

    przy okazji spytaj księgowego jak rozlicza się samochód na firmę bo to nie
    jest trywialne w naszym systemie podatkowym. w zależności od tego czy
    firma jest czy nie jest płatnikiem VAT

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 5. Data: 2013-12-09 11:35:56
    Od: "Darma" <b...@w...pl>

    > tak

    Dzieki. Tylko jeszcze jedno. Jak nie mam przy sobie dow. osobistego czy moge
    pojsc do urzedu komunikacji tylko z prawem jazdy.
    Nie mam dowodu przy sobie a chce teraz zalatwic wszystkie formalnosci w
    miejscu zameldowania.

  • 6. Data: 2013-12-09 11:38:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 09 Dec 2013 11:35:56 +0100 osobnik zwany Darma napisał:

> [...]
    > moge pojsc do urzedu komunikacji tylko z prawem jazdy. Nie mam dowodu
    > przy sobie a chce teraz zalatwic wszystkie formalnosci w miejscu

    w prawie jazdy powinieneś mieć aktualny adres zameldowania i zdjęcie.
    Więc powinno być OK. Choć formalnie dowodem tożsamości jest dowód
    osobisty, paszport, bądź karta stałęgo pobytu

  • 7. Data: 2013-12-09 11:42:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 grudnia 2013 11:35:56 UTC+1 użytkownik Darma napisał:
    > Jak nie mam przy sobie dow. osobistego czy moge
    > pojsc do urzedu komunikacji tylko z prawem jazdy.

    Nie, PJ to nie dokument tozszamosci (w PL)
    Powinno sie dac z paszportem ;)

    opis procedury: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura
    &proc=KM-2

    WS

  • 8. Data: 2013-12-11 11:45:03
    Od: "Darma" <b...@w...pl>

    > Nie, PJ to nie dokument tozszamosci (w PL)
    > Powinno sie dac z paszportem ;)

    Paszport i prawo jazdy wystarczy.

  • 9. Data: 2013-12-11 20:48:12
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Darma wrote:

    > Paszport i prawo jazdy wystarczy.

    PJ nie jest wymagane do zarejestrowania auta.
    Nie trzeba byc kierowca, zeby byc wlascicielem.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl