  • 11. Data: 2009-06-03 21:31:08
    Temat: Re: Zagdaka, hamulec przedni CB 500
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Wed, 03 Jun 2009 19:14:43 +0200, McFerry <r...@k...pl>
    wrote:

    >Eskimos pisze:
    >
    >Sorry, że podepnę się pod temat. Czy masz w swojej maszynie przewody
    >hamulcowe w oplocie?

    Mnie pytasz, czy R2?

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 12. Data: 2009-06-04 14:50:21
    Od: McFerry <r...@k...pl>

    Eskimos pisze:

    > Mnie pytasz, czy R2?

    Eee, no przynajmniej z paru względów wydawało mi się, że to oczywiste,
    ale teraz to już nie jestem pewien.
    Więc pytam Ciebie.
    I wyjaśniam o co chodzi. Od jakiegoś czasu przy pierwszym wciśnięciu
    klamki hamulca poddaje się ona dosyć mocno ale już przy następnym
    wciśnięciu jest OK. Jeżeli naciskam ją w krótkich odstępach czasu
    również jest w porządku. Poza tym muszę cisnąć klamkę dosyć mocno aby
    uzyskać duże opóźnienia.
    Być może są tu dwa oddzielne problemy. Chodzi o to, czy założenie
    przewodów w oplocie poprawi skuteczność hamowania czy hamulce w FJ są z
    natury takie tępe.
    Wymiana płynu nic nie poprawiła.

    --
    pozdrawiam
    Rysiek

  • 13. Data: 2009-06-04 21:59:52
    Od: "Romek" <y...@g...pl>

    Uzytkownik "R2" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > witam, nie bede sie rozpisywal, opisze tylko z grubsza w czym problem,
    > majstrowalem cos przy zacisku, wypadl mi jeden tloczek i zaczely sie
    > problemy, podczas jazdy po pewnym czasie zaczela twardniec klamka hamulca

    Brak luzu miedzy pompka hamulcowa a klamka. Nie wraca do konca po wcisnieciu
    i uklad sie nie odpowietrza po kazdym wcisnieciu. Cala tajemnica.

  • 14. Data: 2009-06-04 23:08:16
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Thu, 04 Jun 2009 16:50:21 +0200, McFerry <r...@k...pl>
    wrote:

    >Eee, no przynajmniej z paru względów wydawało mi się, że to oczywiste,
    >ale teraz to już nie jestem pewien.
    >Więc pytam Ciebie.

    Nieno, napisałeś/zacytowałeś/odniosłeś się prawidłowo, ale to tak
    rzadka umiejętność, że sie tym nie kierowałem :D Sorry, że Cie nie
    doceniłem :P

    >I wyjaśniam o co chodzi. Od jakiegoś czasu przy pierwszym wciśnięciu
    >klamki hamulca poddaje się ona dosyć mocno ale już przy następnym
    >wciśnięciu jest OK.

    Ewidentnie gdzies masz powietrze.

    >Jeżeli naciskam ją w krótkich odstępach czasu
    >również jest w porządku.

    j.w.

> [...]
    >Być może są tu dwa oddzielne problemy. Chodzi o to, czy założenie
    >przewodów w oplocie poprawi skuteczność hamowania czy hamulce w FJ są z

    A jaki masz model/rocznik? Z antynurkiem?
    Ja mam model 1WH (czyli to samo co 1XJ - ten najstarszy)
    Tarcze wentylowane środkiem, jak samochodowe, zaciski jednotłoczkowe,
    klocki GoldFren.Mam założone stahlflexy, w tym również takie krótkie,
    między zaciskami, a antunurkami i na hamulce absolutnie nie narzekam.
    Klamka bardzo twarda, hamulce dobrze dozowalne, pewne, całkowicie
    bezstresowe.

    Oczywiście nie są to hamulce sporta, czy chocby czegokolwiek z
    nowych/wspolczesnych sprzetów, ale sa jak najbardziej dwupalcowe
    (nawet z 2 osobami, z mnóstwem bagażu i w górach). Zablokowac przód
    mozna, ale to juz czterema palcami.

    Jeżeli masz nowszy model, to IMO tym bardziej powino się dać
    doprowadzić te hamulce do porządku.

    >Wymiana płynu nic nie poprawiła.

    Bo nie jest do końca odpowietrzone. Jak przy pierwszym wciśnieciu
    wpada, a pozniej jest OK, to to jest kwestia odpowietrzenia. Może też
    sie zapowietrzać samo, przez minimalną nieszczelnośc w przewodach albo
    w pompie (nawet bez wycieku).

    Pompe odpowietrzałeś, czy tylko przy zaciskach?

    Kup stalówki (zdecydowanie warto), poświęć popołudnie i wieczór,
    rozbierz zaciski (z wyciąganiem tłoczków i uszczelek), zajrzyj do
    pompy, dobrze wszystko wyczyśc, nasmaruj, daj wszędzie nowe podkładki
    miedziane (albo przynajmniej wyżarz stare) i musi chodzić.

    A tak w ogóle, to wpadnij na www.fj-fjr.com . Dział mechaniczny FJ
    mamy już dość obszerny, o hamulcach też coś się znajdzie.

  • 15. Data: 2009-06-04 23:27:36
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    "Romek" <y...@g...pl> wrote

    > Brak luzu miedzy pompka hamulcowa a klamka. Nie wraca do konca po
    > wcisnieciu i uklad sie nie odpowietrza po kazdym wcisnieciu. Cala
    > tajemnica.
    bingo, dzisiaj wyciagnalem czpien który popycha pompke, odwrotnie go
    zalozylem i wyglada na to ze teraz dopiero klamka odpuszcza calkowicie, po
    nagrzaniu zacisku nie nastepuje blokada kola, ale dlaczego rok czasu
    jezdzilem tak jak bylo do dzis i nic sie nie dzialo??

  • 16. Data: 2009-06-05 14:48:15
    Od: McFerry <r...@k...pl>

    Eskimos pisze:

    > Nieno, napisałeś/zacytowałeś/odniosłeś się prawidłowo, ale to tak
    > rzadka umiejętność, że sie tym nie kierowałem :D Sorry, że Cie nie
    > doceniłem :P

    :)

    > Ewidentnie gdzies masz powietrze.

    Odpowietrzałem, ale powtórzę zabieg.

    > A jaki masz model/rocznik? Z antynurkiem?

    3YA '94 z ABS, zaciski dwutłoczkowe. Klocki bodajże SBS. Możliwe, że
    tarcze są nieoryginalne ( z takimi kupiłem )

> [...]
    > nowych/wspolczesnych sprzetów, ale sa jak najbardziej dwupalcowe
    > (nawet z 2 osobami, z mnóstwem bagażu i w górach). Zablokowac przód

    Żeby uzyskać rozsądne opóźnienia muszę używać czterech palców.

    > Pompe odpowietrzałeś, czy tylko przy zaciskach?

    Nigdy nie odpowietrzałem pompy, nawet nie wiem jak się to robi :(

> [...]
    > pompy, dobrze wszystko wyczyśc, nasmaruj, daj wszędzie nowe podkładki
    > miedziane (albo przynajmniej wyżarz stare) i musi chodzić.

    Tak też i zrobię.

    > A tak w ogóle, to wpadnij na www.fj-fjr.com . Dział mechaniczny FJ
    > mamy już dość obszerny, o hamulcach też coś się znajdzie.

    Próbowałem, ale przy próbie rejestracji cały czas mi wywala, że błędny
    kod choć wpisywałem na pewno dobry :( Zgodnie z sugestią napisałem do
    admina.

    --
    pozdrawiam
    Rysiek

  • 17. Data: 2009-06-05 16:15:27
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Fri, 05 Jun 2009 16:48:15 +0200, McFerry <r...@k...pl>
    wrote:

    >Nigdy nie odpowietrzałem pompy, nawet nie wiem jak się to robi :(

    Tak samo, tylko po napompowaniu i przytrzymaniu klamki luzujesz nie
    odpowietrznik, tylko śrube mocująca przewody do pompy. Klamka wpada,
    zakręcasz, pompujesz, trzymasz, luzujesz, klamka wpada, zakręcasz... i
    tak kilka razy. Załóż klucz i owiń całośc szmatą, bo pryska na
    wszystkie strony.