  • 31. Data: 2011-04-16 08:47:03
    Temat: Re: Zadanie z testu gimnazjalnego
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:ioa3mt$862$1@news.vectranet.pl...

    > Ja w szafce mam kilka śrubokrętów których czasami używam do kręcenia
    > śrubkami.
    > Wielu uczonych w piśmie twierdzi, że coś takiego nie istnieje,
    > pomimo tego, że google na dzień dobry znajduje około 536,000 stron
    > zawierających to słowo + wiele zdjęć tego czegoś.
    > To dopiero fenomen.

    Szukając jakiegoś nie cudownego wyjaśnienia zacząłbym od sprawdzenia
    uczoności tych uczonych.
    P.G.

  • 32. Data: 2011-04-16 09:15:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Apr 2011 10:47:03 +0200, Piotr Gałka wrote:

    >Szukając jakiegoś nie cudownego wyjaśnienia zacząłbym od sprawdzenia
    >uczoności tych uczonych.

    Uczeni sa uczeni.
    Jezyk amerykanski odroznia screw i bolt.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Screw

    Bolt nie sluzy do krecenia - co sie odbija w konstrukcji lba.
    Kreci sie nakretka.

    Niemiecki zna tylko Schraube, a w Polsce mamy sruby i wkrety.

    Sruby kreci sie kluczem, wkrety wkretakiem, no chyba ze to wkrety
    imbusowe (a w zasadzie to inbusowe)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Aruba_(z%C5%82%C4%
    85cze)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wkręt
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Imbus

    Choc jak widac - to w paru miejscach zabraklo konsekwencji :-)

    J.

  • 33. Data: 2011-04-16 09:28:57
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Wkręt
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Imbus
    >

    > Choc jak widac - to w paru miejscach zabraklo konsekwencji :-)

    Według mnie sedno problemu leży w tym, że językoznawcy powinni analizować
    język, który jest żywy i od nich niezależny.
    Każde sformułowanie "Tak się nie mówi" jest bez sensu, gdy co najmniej 10%
    (a może mniej) ludzi tak mówi.
    Ja śrubki wkręcam śrubokrętem, ale nie bronię innym wkręcać wkrętów
    wkrętakiem.
    (słownik przepuścił mi śrubokręt bez protestów).
    P.G.

  • 34. Data: 2011-04-16 09:42:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Apr 2011 11:28:57 +0200, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    >język, który jest żywy i od nich niezależny.
    >Każde sformułowanie "Tak się nie mówi" jest bez sensu, gdy co najmniej 10%

    10 % to mozna jeszcze oduczac w szkole, ale jak liczba tych procentow
    rosnie .. to trzeba wpisac do slownikow.

    A potem jezdzimy "zajebistym mietkiem w kombi, dizlu, klimie,
    automacie i w budyniu" :-)

    Mozna sie tez habilitowac w temacie
    http://www.ils.uw.edu.pl/330.html
    o9-12 marca 2006, Kraków, Polska, konferencja Język Trzeciego
    Tysiąclecia IV, referat pt. Misiaczki, krokodylki i suszarki, czyli co
    mówią kierowcy TIR-ów korzystający z CB radia. Studium pilotażowe

    P.S.
    http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=VWr16echO
    n8
    http://www.cbradio.waw.pl/topic/1157-praca-naukowa/

  • 35. Data: 2011-04-16 13:49:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-15 20:27, Atlantis pisze:

    > Podejrzewam, że pytania układał ten sam człowiek, który rok temu
    > stworzył słynne zdanie "przez żarówkę płynie prąd o mocy". No cóż...
    > Tacy egzaminatorzy, jaki system edukacji. Zakuć, zdać, zapomnieć.
    > Nauczyć się podkładania wartości pod wzór, bez zrozumienia tematu. I
    > potem się człowiek dziwi, że szkoły średnie kończą ludzie nie
    > rozróżniający prądu od napięcia.

    Było:

    Date: Mon, 21 Feb 2011 09:39:36 +0100
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Czy w telewizji =?ISO-8859-2?Q?siedz=B1_debile=3F?=
    (Czy w telewizji siedzą debile?)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 36. Data: 2011-04-16 18:40:28
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    Lechu wrote:

    > Swoja drogą: na pewnej uczelni jest wykladowca ktory twierdzi że nie ma
    > silników krokowych tylko skokowe. Pal licho, może mu bardziej pasowało ale
    > bardzo nas tępił za te silniki krokowe, twierdząc że takowych nie ma. Wiem
    > że nazw używa sie zamiennie, chyba jednak "krokowy" jakos częsciej się
    > spotyka. Ale to może moje subiektywne odczucie.

    Ja mialem w szkole sredniej (szacowne technikum elektroniczne) belfra
    od miernictwa starej daty ktory jak tylko uslyszal w ustach ucznia
    slowo "błąd" w odniesieniu do miernika jak mantre powtarzal:

    "Nie błąd tylko uchyb!!! Błąd to popełnisz jak sie ożenisz. A jak sie
    nie ożenisz to jeszcze wiekszy, bo oznacza, że jesteś pedałem ;)"

    I do dzis w robocie robimy sobie jaja z chłopakami pytajacjaki jest
    "uchyb" (zwany tez przez nas czasem wspolczynnikiem walenia w chuja
    przez miernik" :) W skrócie WWWC :P

    Wybaczcie wulgaryzmy.

    M.

  • 37. Data: 2011-04-16 23:37:07
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Michoo napisał:

    > Ale w oryginale jest stepper motor.
    >
    > Mi przypomina pewnego (teraz już) profesora, który twierdził, że:
    >
    > icon - piktogram (ikona to święty obrazek)
    > file - zbiór dyskowy (plik to struktura danych w paskalu)
    >
    > i tak dalej. Nawet swego czasu napisał informatyczny słownik
    > angielsko-polski.

    Niech zgadnę - John B? Ten od manipulatora stołokulotocznego?
    Miał gość jedną wadę - BNF-em a tym bardziej EBNF-em posługiwać się nie
    potrafił.

    --
    Darek

  • 38. Data: 2011-04-17 08:02:35
    Od: grg12 <g...@c...at>

    W dniu 2011-04-15 15:42, ajt pisze:

    > We wszelkich przykładach, oprócz swego imienia i nazwiska, bardzo często
    > używał imion swoich bliskich.
    > No i kiedyś w niezamierzony sposób rozbawił nas na ćwiczeniach pisząc w
    > którymś z kolei języku coś w stylu
    >
    > if imie in (IZA, EWA) then call girls;

    To ten specjalista od "dwumlasku" "wleczenia" itd.? Czy może to tylko
    leganda?

  • 39. Data: 2011-04-17 16:25:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-15 13:29, Verox pisze:

    > 10 PRINT "Hello my name is Jan Bielecki"
    > 20 GOTO 10
    >
    > I we WSZYSTKICH książkach to samo.
    >
    > Aha. I jeszcze tablica ASCII :-)

    Jedyny sensowny powód dla którego miałem którąś jego książkę pod ręką
    (bodajże od asemblera).
    Z jego książek nie dało rady cokolwiek zrozumieć.

    MD

  • 40. Data: 2011-04-17 16:53:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Apr 2011 18:25:24 +0200, Mario wrote:

    >Jedyny sensowny powód dla którego miałem którąś jego książkę pod ręką
    >(bodajże od asemblera).
    >Z jego książek nie dało rady cokolwiek zrozumieć.

    No coz, ja pamietam jego wczesniejsze ksiazki
    Dalo sie zrozumiec, wiedzial o czym pisal i dobrze pisal.

    A potem sie to wszystko skomplikowalo :-)

    J.