  • 11. Data: 2012-08-04 09:53:58
    Temat: Re: 'Zaawansowany' UPS.
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 04/08/2012 03:52, Jacek wrote:

    > Patrzyłem. A może coś tańszego? To ma podtrzymać 1 kompa tylko i na
    > zasadzie, jak pisałem wyżej.

    No ale sam napisałeś, że szukasz opcji z opóźnionym startem
    (podładowanie baterii). Jak już ktoś napisał, szukaj też po Allegro
    z drugiej ręki - dokupisz tylko nową baterię.

    p.s. zwróć też uwagę na najważniejszą rzecz: jaki masz typ zasilacza
    w komputerze (jak nowoczesny z aktywnym PFC, to potrzebujesz UPS,
    który sobie z tym poradzi.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 12. Data: 2012-08-06 10:57:53
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Kamilu, BIOS ma np. funkcję włączania klawiaturą USB, prawda?
    > Resztę sam sobie dopisz.

    A po co tak? Każdy pecet ma w BIOSie funkcję "Power On after power fail"
    lub bardzo podobnie brzniącą. Po powrocie zasilania to BIOS włączy komputer.
    A wymagać wodotrysków od softu z "lite" w nazwie...

  • 13. Data: 2012-08-06 11:18:34
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 06 Aug 2012 10:57:53 +0200, Robson napisał(a):

    > A po co tak? Każdy pecet ma w BIOSie funkcję "Power On after power fail"
    > lub bardzo podobnie brzniącą. Po powrocie zasilania to BIOS włączy komputer.
    > A wymagać wodotrysków od softu z "lite" w nazwie...

    Nie jest jednak tak źle, jak myślałem.
    Okazało się, że:
    1. Żeby zainstalować sterowniki USB (których nie instaluje program
    instalacyjny) należy wskazać folder aplikacji/drivers, bo tam sterowniki
    sie znajdują.
    2. Wyłączenie komputera po określonym czasie też się da ustawić. Jakie to
    proste, wystarczy wyedytować plik z folderu aplikacji pod nazwą config.ini.
    Jak za czasów Win 3.1...

    Pewnie, że to proste, ale pkt.1 - powinna to zrobić aplikacja instalacyjna,
    pkt.2, to nie Linux... W XXIw, w Windows 7 wszystko się wyklikuje w
    okienku. A jeżeli nie, to po cholerę w ogóle w takim razie jest aplikacja?

  • 14. Data: 2012-08-06 12:28:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 06/08/2012 09:57, Robson wrote:

> [...]
    > komputer.
    > A wymagać wodotrysków od softu z "lite" w nazwie...

    Ty zdaje się nadal nie rozumiesz - UPS podtrzymuje zasilanie. Soft UPSa
    wyłaczy komputer i akumulatory będą jeszcze dawać zasilanie przez długi
    czas, BIOS żadnego power fail nie zarejestruje.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 15. Data: 2012-08-06 12:45:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 06 Aug 2012 11:28:14 +0100, kamil napisał(a):

    > Ty zdaje się nadal nie rozumiesz - UPS podtrzymuje zasilanie. Soft UPSa
    > wyłaczy komputer i akumulatory będą jeszcze dawać zasilanie przez długi
    > czas, BIOS żadnego power fail nie zarejestruje.

    A mi się wydawało trochę inaczej:

    Soft UPS wyłączy komputer, ale najpierw każe się wyłączyć UPS-owi po
    określonym czasie (np. 1 min). Po powrocie zasilania UPS się włączy.
    Dobre BIOS-y maja 3 ustawienia: "Stay Off" "Last State" i "Turn On". Przy
    tym ostatnim ustawieniu po powrocie zasilania włączy się też komputer.
    Problem jest tylko wtedy gdy powrót zasilania nastąpi w czasie tej 1
    minuty między rozpoczęciem wyłączania komputera a wyłączeniem UPS.

  • 16. Data: 2012-08-06 13:39:55
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 06/08/2012 11:45, jureq wrote:

> [...]
    > Problem jest tylko wtedy gdy powrót zasilania nastąpi w czasie tej 1
    > minuty między rozpoczęciem wyłączania komputera a wyłączeniem UPS.

    Tak działa dobry UPS - w zależności od ustawień.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 17. Data: 2012-08-07 13:08:23
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Chciałem zakupić UPSa. ZadZwoniłem do kolegi po radę, padło na Ever.
    [ciach]
    > Pan sprzedawca mówi: 'Eco Pro'.

    Co prawda nie Eco Pro, ale Sinline uzywam. Tak czy inaczej ten ich soft to
    pewnie im odbiera polowe klientow. Ja juz nic Evera nie kupie chociaz
    sprzet dziala wysmienicie. Zaden standardowy soft np. NUT z tym Sinline sie
    nie dogada. Ich Power Costam aktualnie wystepuje tylko w wersjach binarnych
    dla kilku dystrybucji Linuksa i wylacznie 32-bit! Dla wczesniejszych wersji
    ich softu sa nawet dostepne zrodla, ale kompilacja tego to dramat :/

    Przepraszam za NTG, bo bylo o oprogramowaniu glownie.

    ::f::

  • 18. Data: 2012-08-07 13:25:46
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 03.08.2012 16:49, Jacek pisze:
    > - ustalam czas wyłaczenia komputera po zaniku napięcia (czy to po
    > określonym czasie, czy też przy progu rozładowania baterii),
    > - przy powrocie zasilania, UPS uruchamia komputer.

    APC Smart takie coś potrafi w połączeniu z funkcją w BIOSie
    odpowiedzialną za uruchomienie po pojawieniu się napięcia. Większość
    BIOSów taką funkcjonalność ma. Działa to tak, że po zaniku, program
    zamyka system, wyłącza kompa i wyłącza zasilanie na wyjściu UPS. Po
    powrocie napięcia w sieci, włącza sie UPS a BIOS uruchamia komputer.
    Prościej się nie da.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 19. Data: 2012-08-08 10:06:00
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 7 sierpnia 2012 13:25:46 UTC+2 użytkownik Tom01 napisał:

> [...]
    >
    > Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
    >
    > Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
    >
    > monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

    Czy to EVER, czy to APC potrafia to samo i tak samo dzialaja. Mialem juz duzo
    everowych zasilaczy i sa OK, jednakze z softem jest problem. Pokusilem sie o telefon
    do EVER i rzeczywiscie - jakis serwisant stwierdzil, ze maja klopoty z softem i
    zmieniaja firme od softu, bo dotychczasowa firma od softu sie nie sprawdzila (w
    informacji o programie widnieje, ze jest to jakis Verax). Generalnie sa swiadomi, ze
    jest problem i chca byc na czasie. Zobaczymy co z tego bedzie. Link do wersji Pro,
    ktora potrafi wylaczac kompy w sieci: http://ever.eu/pl/files/PS_Pro/Windows/ nie
    pisza o tym na stronie, chyba kiepsko z ich marketingiem...

    Arek