  • 1. Data: 2012-10-11 19:06:19
    Temat: Wzmocnienie zasiegu tanim kosztem
    Od: "Janko Walski" <k...@u...tlen.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow.
    Pracuje w miejscu gdzie zasieg GSM jest bardzo slaby, jedna kreska jak
    telefon lezy w jednym okreslonym miejscu i to tez nie zawsze. Wyjscie na
    otwarta przestrzen i zasieg jest ok.
    Metalowe sciany budynku tlumia zasieg. Gdzies mi sie obilo o uszy ze mozna
    prostym sposobem wzocnic zasieg wewnatrz budynku. Wystarcza dwie anteny gsm,
    jedna na zewnatrz, jedna w srodku budynku, polaczone kablem.Czy to jakies
    "urban legend" czy tez taki sposob wzmocniena zasiegu dziala?. Jesli tak to
    czy potrzebuje do tego jakis porzadnych anten czy mozna to zrobic tanim
    kosztem , za pomoca najtanszych anten GSM?
    Brak zasiegu jest strasznie denerwujacy, bateria telefonu wytrzymuje ledwo
    dwa dni, (jak nie jestem w pracy to ponad tydzien).
    Ewentualnie jakies inne porady jak wzmocnic zasieg w noki 6700 slide beda
    bardzo mile widziane.

  • 2. Data: 2012-10-11 20:08:19
    Temat: Re: Wzmocnienie zasiegu tanim kosztem
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 11.10.2012 19:06, Janko Walski pisze:
> [...]
    > ledwo dwa dni, (jak nie jestem w pracy to ponad tydzien).
    > Ewentualnie jakies inne porady jak wzmocnic zasieg w noki 6700 slide

    najtaniej byłoby kupić antenę zewnętrzną i telefon z gniazdem antenowym.
    Antena powinna być nie dookólna, czyli taka "drabinkowa" na przykład.
    Takie półmetrowe nawet "patyczki" dadzą taki sam zysk jaki pochłonie kabel.
    Inne rozwiązanie to repeater, czyli urządzenie które jedną anteną
    "złapie" nadajnik GSM a drugą przekaże sygnał Twojemu telefonowi.
    niestety to drogie urządzenia, choć podobno na allegro był wysyp takich
    po parę stówek, ale działających tylko na GSM900- czyli bez szybkiego
    internetu i wideorozmów.
    Z tego co sam walczyłem - każde inne urządzenie da zysk na granicy
    błędu pomiarowego. Ja walczyłem długo i z mozołem, aby tanio uzyskać
    lepszy sygnał. Skończyło się na tym, że numer przeniosłem do Playa który
    u mnie ma lepszy sygnał, a do aero2 kupiłem modem z gniazdem i porządną
    antene na dach.

    ToMasz