  • 11. Data: 2010-05-13 18:07:01
    Temat: Re: Wysyłanie bajtuklawiaturą
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > pytanie, czy framing error nie przeszkodzi w ich odbiorze

    Grunt, żeby było "zero" w czasie bitu startu i "jeden" w czasie bitu
    stopu... . Przy odpowiednim doborze stałej czasowej da się to zapewnić
    ;)... A kontrolę parzystości raczej wyłączy ;)...

    Konop

  • 12. Data: 2010-05-13 18:45:51
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Konop przemówił ludzkim głosem:

    > To jest najlepsze rozwiązanie - proste, a genialne... wystarczy co
    > chwilę coś wysyłać (tak 10..20x na sekundę) i badać, czy przyszło.
    > Dodatkowo, jeśli przyszło, można wysłać dłuższą sekwencję, na przykład
    > losową i też zweryfikować, czy przyszła poprawna. W ten sposób system
    > stanie się odporny na zakłócenia. I jest dosyć prosty w budowie ;)...

    Trzeba tylko ustawić możliwie małą prędkość transmisji. Miałem już w
    ręku takie kable, które po podłączeniu jednego końca do komputera i
    prędkości transmisji 115200 potrafiły odbierać to co się wysyłało :-)

  • 13. Data: 2010-05-13 22:10:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2010 17:36:55 +0200, kropa wrote:
    >Jak zrobić ten jeden przycisk ? Wiem że jest możliwość zaprogramowania
    >zwykłego avr i po kłopocie, ja szukam jak najprostrzego (i najlepiej
    >gotowego) rozwiązania.

    To jest wlasnie najprostsze i niemal gotowe.

    >Potrzebuje wysłać po RSie dowolny znak, ważne żeby to był znak a nie
    >stan lini np. DTR/RTS, szybkość i ustawienia transmisji nie graja roli.

    Jesli dowolny znak to wystarczy mono impulsator [555,123, 121].

    W zaleznosci od dlugosci bedzie to znak FF, FE, FC .. do 00

    J.

  • 14. Data: 2010-05-14 06:44:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2010 20:45:51 +0200, Zbych wrote:
    >Trzeba tylko ustawić możliwie małą prędkość transmisji. Miałem już w
    >ręku takie kable, które po podłączeniu jednego końca do komputera i
    >prędkości transmisji 115200 potrafiły odbierać to co się wysyłało :-)

    Jakie i jakie dlugie ?

    Kilanascie metrow plaskiej tasiemki nie ma takich problemow.
    Moze jakiejs skretki uzyles ?

    J.

  • 15. Data: 2010-05-14 08:26:56
    Temat: Re: Wysyłanie bajtuklawiaturš
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Jakie i jakie dlugie ?
    >
    > Kilanascie metrow plaskiej tasiemki nie ma takich problemow.
    > Moze jakiejs skretki uzyles ?

    Zwykły 6-żyłowy płaski, przeznaczony do zaciskania we wtyczce rj-12,
    długość kilka metrów.

  • 16. Data: 2010-05-14 11:56:03
    Od: kropa <k...@k...pl>

    Dziękuje wszystkim za pomysły i podpowiedzi. Spróbuje zrobić sposobem
    Zbycha (przerywana przyciskiem pętla TXD i RXD).

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 17. Data: 2010-05-14 16:54:17
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "kropa" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuje wszystkim za pomysły i podpowiedzi. Spróbuje zrobić sposobem
    > Zbycha (przerywana przyciskiem pętla TXD i RXD).

    Mowiles, ze masz tylko RECEIVE BUFFER. To sie do wysylania chyba nie nadaje.

  • 18. Data: 2010-05-15 09:39:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2010 10:26:56 +0200, Zbych wrote:

    >Zwykły 6-żyłowy płaski, przeznaczony do zaciskania we wtyczce rj-12,
    >długość kilka metrów.

    No to chyba cos sp*. Testowalem na dluzszym i przesluchow nie bylo,
    chyba nawet na oscyloskopie trudno bylo cos dostrzec.

    J.

  • 19. Data: 2010-05-15 11:51:30
    Od: kropa <k...@k...pl>

    > Mowiles, ze masz tylko RECEIVE BUFFER. To sie do wysylania chyba nie nadaje.

    Przepraszam za wprowadzenie w błąd, mam jeszcze kilka komend:
    http://www.4d.com/4ddoc2004/V6U/V6U00009.HTM
    Do wysyłania mam polecenia SEND PACKET i SEND VARIABLE

    Pozdrawiam
    Bartek