  • Data: 2012-10-11 22:18:00
    Temat: Wysterowanie wyświetlaczy LED
    Od: Bartosz Derleta <b...@d...ocm> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Nie miałem do czynienia jeszcze z taką sytuacją i nie bardzo potrafię
    dobrać właściwe rozwiązanie, więc proszę was o pomoc. Sytuacja jest
    następująca:

    Układ zasilany jest generalnie z zasilacza impulsowego 6,5v. Scalaki
    (mikrokontroler, RTC, CD4543BE) zasilane są z LM7805CV, gdyż ATMega
    szaleje przy napięciu powyżej 6v.

    Zastosowałem 4 multipleksowane, dość spore wyświetlacze 7-segmentowe
    (a-1501e). Zależy mi na maksymalnej ich jasności (na LM7805 była
    tragedia, bezpośrednio pod zasilacz trochę lepiej, ale widać że są
    głodne), więc w oparciu o układ ICL7660 zbudowałem podwajacz napięcia
    specjalnie dla nich, dostaję ok. 11v, cudnie, fajnie świeci na sucho.
    Wyświetlacze mają wspólną anodę, więc poprzez rezystory 220ohm
    podłączyłem segmenty do dekodera 4543. Co do anod zaś... popełniłem
    błąd, ładując układ HEF4066, nie doczytując że nie może za bardzo
    przepuszczać napięcia wyższego niż zasilania tegoż układu. Karmiąc go
    napięciem z podwajacza oczywiście działy się cyrki i przełączanie nie
    działało. Podwyższając napięcie zasilania 4066 do owych 11v, znowu nie
    działało sterowanie z ATmegi, prawdopodobnie za małe napięcie. Jedyną
    działającą kombinacją było puszczenie ATmegi na 6,5v (więc tyle mogła
    dać na wyjściu logicznym dla 4066), i wszystko byłoby w porządku, ale
    zaczynała się wieszać i robić cuda.

    Przepraszając za przydługi wywód laika, mam pytanie - jak najprościej i
    najlepiej jednocześnie, wysterować te LEDy napięciem 11v przełączanym z
    ATmegi? Coś z TC4467/TC4468/TC4469, albo TC426/427/428 x 2? Myślę w
    dobrym kierunku?

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta