  • 31. Data: 2022-07-27 10:55:44
    Temat: Re: Wymiana oleju w elektryku - 1700 zł. I tak co 30 tys. km...
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-25-lipca-2022 o 14:23, ii pisze:
    > Mnie tam generalnie śmierdzą spalinówki obojętnie jak liczyć.

    A ja czuję się mniej bezpiecznie jak meleks się porusza po ulicy.
    Nie słychać a może ZABIĆ ;-)

  • 32. Data: 2022-07-27 12:35:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.07.2022 o 10:55, _Master_ pisze:

    > A ja czuję się mniej bezpiecznie jak meleks się porusza po ulicy.
    > Nie słychać a może ZABIĆ ;-)

    Meleksy nie są generalnie dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.

  • 33. Data: 2022-07-27 12:47:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-07-27 o 10:53, _Master_ pisze:

    > A znasz jakieś obliczenia opłacalności w oparciu o obecne ceny surowców,
    > patentów i energii?
    >
    > Bo widzisz... Świat się troszeczkę zmienił i nie zanosi się aby nastąpił
    > jakiś przewrót technologiczny przez najbliższe kilkadziesiąt lat a
    > powrotu do tego co było NA PEWNO NIE BĘDZIE.

    No to jeszcze raz - przy wytwarzaniu sprężonego powietrza od 85 do 95%
    energii zamieniane jest w ciepło. Sprężarki są elektryczne - to już
    lepiej (sprawniej) ten prąd będzie wykorzystany w elektrykach (niż na
    zasilanie sprężarek).
    T.

  • 34. Data: 2022-07-27 12:48:47
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-07-27 o 10:51, _Master_ pisze:

    > Skoro do tej pory nie zaczaiłeś że nie piszę o sprawności tylko CENIE i
    > szybkości wprowadzenia do powszechnego użytku...
    > bo KATASTROFA klimatyczna...
    >
    > to dalej nie czytam.  ;-)

    Ale przecież cena wynika właśnie ze sprawności całego procesu. Elektryki
    są tańsze, a sprężanie powietrza to ślepy zaułek.
    T.

  • 35. Data: 2022-07-27 12:52:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-07-27 o 12:48, T. pisze:

    > Ale przecież cena wynika właśnie ze sprawności całego procesu. Elektryki
    > są tańsze, a sprężanie powietrza to ślepy zaułek.
    > T.
    I jeszcze dodam - Chyba nie zrozumiałeś, o co mi chodziło z tym
    cpominięciem elektrowni - to tylko przy porównywaniu sprawności, bo
    zarówno sprężarka jak i samochody elektryczne są zasilane z prądem z
    tego samego źrodła. Może to być elektrownia albo panele, co kto woli. Do
    celów porównania sprawności układu i wydatku energhetycznego nie ma to
    znaczenia, bo oa te rodzaje napędu są u źródła zasilane prądem (no chyba
    że ktoś sobie postawi spalinowy kompresor).

  • 36. Data: 2022-07-27 20:42:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-lipca-2022 o 12:48, T. pisze:
    > Elektryki
    > są tańsze,

    Od czego?

  • 37. Data: 2022-07-27 20:47:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-lipca-2022 o 12:52, T. pisze:
> [...]
    > znaczenia, bo oa te rodzaje napędu są u źródła zasilane prądem (no chyba
    > że ktoś sobie postawi spalinowy kompresor).

    Dalej nie rozumiesz.

    Trzeba przy dzisiejszych cenach porównać cenę pojazdu i cenę osprzętu

    A dodatkowo trzeba też mieć na uwadze "domowy magazyn energii"

    panele go ładują w dzień i magazynują sprężone powietrze.

    A teraz pomyśl jaka jest cena akumulatorów do takiego zastosowania.

    Trzeba liczyć całościowo i mieć na uwadze szybkość wprowadzenia tego na
    rynek.

    Czy masz to na uwadze czy ciągle będziesz sobie gębę wycierał sprawnością

    PS. Odkurzacze bezprzewodowe pod względem sprawności są BEZSENSU i co z
    tego?

  • 38. Data: 2022-07-27 21:40:26
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-lipca-2022 o 12:47, T. pisze:
> [...]
    > energii zamieniane jest w ciepło. Sprężarki są elektryczne - to już
    > lepiej (sprawniej) ten prąd będzie wykorzystany w elektrykach (niż na

    Fajnie ale czy umiesz czytać?

  • 39. Data: 2022-07-27 21:41:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-lipca-2022 o 12:35, ii pisze:
    > Meleksy nie są generalnie dopuszczone do ruchu po drogach publicznych.

    I musiałeś oznajmić światu że nie rozumiesz tego co przeczytałeś

    trzeba Ci cudzysłowy stawiać i ikonki? Dziecko onetu?

  • 40. Data: 2022-07-27 22:31:47
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.07.2022 o 21:41, _Master_ pisze:

    > I musiałeś oznajmić światu że nie rozumiesz tego co przeczytałeś
    >
    > trzeba Ci cudzysłowy stawiać i ikonki? Dziecko onetu?

    Pisałeś, że będziesz coś z nimi robił na drogach? Serio? Palcem w bucie
    se pokiwasz.