-
111. Data: 2010-03-02 22:02:32
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:hmju5k$p02$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Pszemol pisze:
>
>> Do gumiarza też powinien przyjeżdzać na "przegląd" ogumienia
>> i sprawdzenie ciśnienia w oponach - i za to słono zapłacić, oczywiście
>> :-)
>
> Jakie znowu sprawdzenie?
> Na wymianę starego azotu na nowy ;)
Nie, nie na nowy - wyssają mu ten z opon, osuszą i wbiją ponownie :-)
-
112. Data: 2010-03-02 22:08:39
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
On 2010-03-02 21:47:03 +0100, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> said:
> Pszemol pisze:
>
>> Do gumiarza też powinien przyjeżdzać na "przegląd" ogumienia
>> i sprawdzenie ciśnienia w oponach - i za to słono zapłacić, oczywiście :-)
>
> Jakie znowu sprawdzenie?
> Na wymianę starego azotu na nowy ;)
Dziwni jesteście.
Ja sprawdzam stan opon, kół, ich wyważenie i kontrolę ciśnienia.
(powietrze pompuję górskie, jest lepsze od nizinnego ;-))
--
Bydlę
-
113. Data: 2010-03-03 08:54:55
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: DoQ <p...@g...com>
Marcin pisze:
>
> 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
> Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!
Tak?
6 lat użytkowania bez dotykania klimatyzacji (nie wliczając odgrzybienia
), temp. na wyjsciu wentylacji mierzona latem ok 16stC. Jak to mozliwe
przy -20% czynnika w układzie?
Z lodówki też ci ucieka "gaz" ?
Pozdrawiam
Paweł
-
114. Data: 2010-03-03 11:10:19
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
DoQ pisze:
> Marcin pisze:
>>
>> 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
>> Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!
>
> Tak?
> 6 lat użytkowania bez dotykania klimatyzacji (nie wliczając odgrzybienia
> ), temp. na wyjsciu wentylacji mierzona latem ok 16stC. Jak to mozliwe
> przy -20% czynnika w układzie?
> Z lodówki też ci ucieka "gaz" ?
No, 6 lat po 20% ubytku oznacza, że zostało jakieś 26% - może i zadziała?
Ale 12 latach to już zupełnie nie ma prawa... a działa :)
A 16 stopni C "latem" to bardzo dobrze jeśli masz na myśli: pełne słońce,
+30 (czyli pod maską +40), wiatrak na maksa. I bardzo słabo, jeśli samochód
stoi w cieniu, +20 na zewnątrz, a wiatrak na pół.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
115. Data: 2010-03-03 11:15:42
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Pszemol pisze:
>>> A to olej w próżni zachowuje się inaczej niż woda?
>>
>> Raczej tak, bo czym byś naoliwił pompę próżniową gdyby olej parował?
>
> Szczerz mówiąc nie daje mi spokoju to Twoje pytanie :-)
> Warto byłoby znaleźć jakieś wiarygodne dane na ten temat...
> Dla wody punkt wrzenia przy określonej temperaturze i ciśnieniu
> jest dostępny wszędzie - dla oleju nie znalazłem...
Ale diagram fazowy ma zapewne podobny przynajmniej w kształcie...
> Ale przekartkowałem jeszcze raz instrukcję serwisową tej mojej starej
> toyoty i na stronie AC-20 http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf
> jest podana ilość oleju jaką trzeba dodać do systemu przy wymianie
> konkretnych podzespołów. Np. wymiana osuszacza, dodać 10cc oleju.
> Wymiana parownika, dodać 40cc oleju.
Może nie mają na myśli odsysania próżniowego?
> Najwyraźniej więc olej nie paruje jak woda - no chyba że robię gdzieś
> błąd w rozumowaniu, to mnie popraw :-)
Nie wiem, ale nie słyszałem aby węglowodory były jakoś nietypowe pod
tym względem. W ogóle nie wyobrażam sobie cieczy pod zerowym ciśnieniem
która nie wrze - zgodnie z regułami, powinna wrzeć jeśli tylko ciśnienie
pary nasyconej w danej temp. jest wyższe niż otoczenia. A że otoczenia
jest próżnią... pytanie tylko, jak szybko wrze.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
116. Data: 2010-03-03 14:49:54
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
news:hmlcsf$2vpt$1@news2.ipartners.pl...
> Pszemol pisze:
>
>>>> A to olej w próżni zachowuje się inaczej niż woda?
>>>
>>> Raczej tak, bo czym byś naoliwił pompę próżniową gdyby olej parował?
>>
>> Szczerz mówiąc nie daje mi spokoju to Twoje pytanie :-)
>> Warto byłoby znaleźć jakieś wiarygodne dane na ten temat...
>> Dla wody punkt wrzenia przy określonej temperaturze i ciśnieniu
>> jest dostępny wszędzie - dla oleju nie znalazłem...
>
> Ale diagram fazowy ma zapewne podobny przynajmniej w kształcie...
>
>> Ale przekartkowałem jeszcze raz instrukcję serwisową tej mojej starej
>> toyoty i na stronie AC-20 http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf
>> jest podana ilość oleju jaką trzeba dodać do systemu przy wymianie
>> konkretnych podzespołów. Np. wymiana osuszacza, dodać 10cc oleju.
>> Wymiana parownika, dodać 40cc oleju.
>
> Może nie mają na myśli odsysania próżniowego?
Mają na 100%. Przeczytaj dalsze instrukcje. Za każdym razem po
otworzeniu układu i wymianie podzespołów trzeba ewakułować
gazy do próżni 500 mikronów i ładować czynnik z brakującym olejem
ale nie całym olejem- wniosek płynie z tego tylko jeden :-)
>> Najwyraźniej więc olej nie paruje jak woda - no chyba że robię gdzieś
>> błąd w rozumowaniu, to mnie popraw :-)
>
> Nie wiem, ale nie słyszałem aby węglowodory były jakoś nietypowe pod
> tym względem. W ogóle nie wyobrażam sobie cieczy pod zerowym ciśnieniem
> która nie wrze - zgodnie z regułami, powinna wrzeć jeśli tylko ciśnienie
> pary nasyconej w danej temp. jest wyższe niż otoczenia. A że otoczenia
> jest próżnią... pytanie tylko, jak szybko wrze.
Zerowego ciśnienia nigdy nie osiągniesz - te pompy jednostopniowe
osiągają maksymalną próżnię 200-300 mikronów przy zamkniętym
kurku. W praktyce ciężko te 200 mikronów uzyskać nawet po pół godzinie
jeśli podłączysz cały system klimy w aucie.
-
117. Data: 2010-03-03 16:05:20
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"DoQ" <p...@g...com> wrote in message
news:hml4km$bc7$1@mx1.internetia.pl...
> Marcin pisze:
>>
>> 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
>> Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!
>
> Tak?
> 6 lat użytkowania bez dotykania klimatyzacji (nie wliczając
> odgrzybienia ), temp. na wyjsciu wentylacji mierzona latem ok 16stC. Jak
> to mozliwe przy -20% czynnika w układzie?
> Z lodówki też ci ucieka "gaz" ?
Lodówka nie uczestniczy w zderzeniach, nie podlega drganiom
jak system zamontowany w aucie - porównanie do lodówki jest
troszeczkę nieuczciwe :-) Spodziewam się, że samochodowa klima
jednak będzie miała szansę być bardziej nieszczelna od samych
wibracji ale bardziej spodziewałbym się ubytku 0,2% na rok niż 20%.
O tym 20% ubytku na rok napisac mogl tylko czlowiek,
ktory procentow nie rozumie - inaczej wiedzialby ze
gdyby to byla prawda to po 3 latach zadna klima nie
mialaby prawa dzialac z ulotniona prawie polowa czynnika.
-
118. Data: 2010-03-03 20:11:15
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Marcin" <s...@t...pl>
Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:hml4km$bc7$1@mx1.internetia.pl...
> Marcin pisze:
>>
>> 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
>> Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!
>
> Tak?
> 6 lat użytkowania bez dotykania klimatyzacji (nie wliczając
> odgrzybienia ), temp. na wyjsciu wentylacji mierzona latem ok 16stC. Jak
> to mozliwe przy -20% czynnika w układzie?
> Z lodówki też ci ucieka "gaz" ?
>
>
> Pozdrawiam
> Paweł
Sprawny układ klimy powinien dawac okolo 3-4 stoponi ...nie zaleznie czy w
cieniu czy na sloncu ..... klima ktora daje powyzej 12 stopni nadaje sie do
serwisu
-
119. Data: 2010-03-03 20:22:01
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Marcin" <s...@t...pl> wrote in message
news:hmmccv$s3$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> news:hml4km$bc7$1@mx1.internetia.pl...
>> Marcin pisze:
>>>
>>> 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
>>> Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!
>>
>> Tak?
>> 6 lat użytkowania bez dotykania klimatyzacji (nie wliczając
>> odgrzybienia ), temp. na wyjsciu wentylacji mierzona latem ok 16stC. Jak
>> to mozliwe przy -20% czynnika w układzie?
>> Z lodówki też ci ucieka "gaz" ?
>
> Sprawny układ klimy powinien dawac okolo 3-4 stoponi ...nie zaleznie czy
> w cieniu czy na sloncu ..... klima ktora daje powyzej 12 stopni nadaje sie
> do serwisu
Pokaż mi klimę która daje 4 stopnie przy pełnym ustawieniu dmuchawy...
Nie znam takiej - nawet w nowym aucie tak żadna klima nie działa.
Przy ustawieniu dmuchawy na minimum - owszem, ale nie na maksa.
ps. wciąż podtrzymujesz swoją tezę o rocznym 20% wycieku gazu?
-
120. Data: 2010-03-09 12:38:17
Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>
In the darkest hour on Tue, 2 Mar 2010 22:08:39 +0100,
Bydlę <bydl?@bydl?.pl> screamed:
>>> Do gumiarza też powinien przyjeżdzać na "przegląd" ogumienia
>>> i sprawdzenie ciśnienia w oponach - i za to słono zapłacić, oczywiście :-)
>>
>> Jakie znowu sprawdzenie?
>> Na wymianę starego azotu na nowy ;)
>
> Dziwni jesteście.
> Ja sprawdzam stan opon, kół, ich wyważenie i kontrolę ciśnienia.
>
> (powietrze pompuję górskie, jest lepsze od nizinnego ;-))
>
Tylko i wyłącznie górski azot. ;>
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
[ 12:38:01 user up 12371 days, 0:33, 1 user, load average: 0.13, 0.04, 0.15 ]
"Whatever you do, don't touc{{{7bh6xx!{@%%hxbd&$#)$%" "NO CARRIER"