-
1. Data: 2016-08-29 21:43:12
Temat: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
Od: joahim <w...@g...com>
Drodzy Grupowicze,
powiedzcie mi, czy da się w jakiś sensowny sposób napisać w miarę szybko prosty
program w GUI pod system OS X, *nie* korzystając przy tym z narzędzi
pobłogosławionych przez Apple?
Próbowałem bardzo pobieżnie sprawdzić, jak dają sobie radę Perl i Python i kicha,
wygląda na to, że pomimo obecności repozytoriów w rodzaju CPAN czy pip,
zainstalowanie jakiegoś zestawu GUI (Qt? Gtk? Wx?) jest niewygodne i wymaga naprawdę
sporo rzeźbienia i kombinowania. Czy lepiej jest korzystać z MacPorts niż z
przygotowanych paczek?
Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Czy ktoś z Was miał okazję coś tworzyć np. przy użyciu Xamarina?
Pozdrawiam,
joahim
-
2. Data: 2016-08-30 15:15:14
Temat: Re: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
Od: "Tomek \"Grych\" Gryszkiewicz" <g...@n...tg.pl>
W dniu 29/08/16 o 21:43, joahim pisze:
> Drodzy Grupowicze,
>
> powiedzcie mi, czy da się w jakiś sensowny sposób napisać w miarę szybko prosty
program w GUI pod system OS X, *nie* korzystając przy tym z narzędzi
pobłogosławionych przez Apple?
>
> Próbowałem bardzo pobieżnie sprawdzić, jak dają sobie radę Perl i Python i kicha,
wygląda na to, że pomimo obecności repozytoriów w rodzaju CPAN czy pip,
zainstalowanie jakiegoś zestawu GUI (Qt? Gtk? Wx?) jest niewygodne i wymaga naprawdę
sporo rzeźbienia i kombinowania. Czy lepiej jest korzystać z MacPorts niż z
przygotowanych paczek?
>
> Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
> Czy ktoś z Was miał okazję coś tworzyć np. przy użyciu Xamarina?
Jakiś czas temu bawiłem się Ruby+Shoes, instalacja nie była zbyt
upierdliwa a programowanie GUI banalne.
--
Grych
-
3. Data: 2016-08-31 10:13:35
Temat: Re: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
Od: joahim <w...@g...com>
W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 15:15:13 UTC+2 użytkownik Tomek "Grych" Gryszkiewicz
napisał:
> Jakiś czas temu bawiłem się Ruby+Shoes, instalacja nie była zbyt
> upierdliwa a programowanie GUI banalne.
A jak wygląda prędkość Ruby np. przy mieleniu dużej ilości tekstu?
joahim
-
4. Data: 2016-08-31 17:02:58
Temat: Re: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
Od: "Tomek \"Grych\" Gryszkiewicz" <g...@n...tg.pl>
W dniu 31/08/16 o 10:13, joahim pisze:
> W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 15:15:13 UTC+2 użytkownik Tomek "Grych"
Gryszkiewicz napisał:
>
>> > Jakiś czas temu bawiłem się Ruby+Shoes, instalacja nie była zbyt
>> > upierdliwa a programowanie GUI banalne.
> A jak wygląda prędkość Ruby np. przy mieleniu dużej ilości tekstu?
Szału nie ma. Zapewne rząd wielkość podobny do wspomnianego Perla czy
Pythona.
--
Grych
-
5. Data: 2016-08-31 20:37:16
Temat: Re: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> A jak wygląda prędkość Ruby np. przy mieleniu dużej ilości tekstu?
O ile to ma znaczenie. 10 lat temu walczyliśmy o odzyskiwanie pamięci,
żeby było jej zajęte jak najmniej. Teraz nareszcie - skoro jest, to jej
używajmy. Z mocą podobnie, większość czasu użycie to jakieś procenty.
Często teraz sprzęt jest znacznie tańszy niż praca programistów.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
6. Data: 2016-08-31 22:00:17
Temat: Re: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
Od: Adam M <a...@m...com>
On Wednesday, August 31, 2016 at 2:37:19 PM UTC-4, Mateusz Bogusz wrote:
> > A jak wygląda prędkość Ruby np. przy mieleniu dużej ilości tekstu?
>
> O ile to ma znaczenie. 10 lat temu walczyliśmy o odzyskiwanie pamięci,
> żeby było jej zajęte jak najmniej. Teraz nareszcie - skoro jest, to jej
> używajmy. Z mocą podobnie, większość czasu użycie to jakieś procenty.
> Często teraz sprzęt jest znacznie tańszy niż praca programistów.
To jest bardzo niebezpieczne uogolnienie zachecajace do byle jakiego programowania
(brzmi ja strona wzieta z ksiazki Microsoft za czasow Ballmera) . Dla czesci systemow
zuzycie mocy obliczeniowej i pamieci moga nie miec znaczenia ale dla wiekszosci
systemow to ciagle bardzo istotne parametry. A dla systemow wbudowanych lub czasu
rzeczywistego te parametry sa podstawa projektowania (np. system ma tylko 8kB RAM i
petla glowna twojego program musi sie wykonac w ciagu 5ms lub czas reakcji systemu na
zdarzenie musi byc ponizej 0.1ms).
-
7. Data: 2016-08-31 23:06:38
Temat: Re: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> To jest bardzo niebezpieczne uogolnienie zachecajace do byle jakiego programowania
(brzmi ja strona wzieta z ksiazki Microsoft za czasow Ballmera) . Dla czesci systemow
zuzycie mocy obliczeniowej i pamieci moga nie miec znaczenia ale dla wiekszosci
systemow to ciagle bardzo istotne parametry. A dla systemow wbudowanych lub czasu
rzeczywistego te parametry sa podstawa projektowania (np. system ma tylko 8kB RAM i
petla glowna twojego program musi sie wykonac w ciagu 5ms lub czas reakcji systemu na
zdarzenie musi byc ponizej 0.1ms).
A jak sam zauważasz, ogół programistów pisze na systemy wbudowane z
kilkoma kB RAM? Jak wszyscy tutaj tak piszecie, to chylę czoła i biję
się w pierś. Ale z moich obserwacji, to raptem jeden znajomy programuje
na Arduino. Tych bawiących się rPI to możemy pominąć.
Gros piszę w Ruby, Javie, C#, Powershellu. Dla mnie w tym przypadku
"byle jakie programowanie", to ciągła alokacja w pętli albo nie
agregowanie zapytań do bazy w ramach połączenia. A nie że nie poupychał
dwóch singli do jednego inta.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
8. Data: 2016-09-01 16:01:01
Temat: Re: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
Od: Adam M <a...@m...com>
On Wednesday, August 31, 2016 at 5:06:41 PM UTC-4, Mateusz Bogusz wrote:
> > To jest bardzo niebezpieczne uogolnienie zachecajace do byle jakiego
programowania (brzmi ja strona wzieta z ksiazki Microsoft za czasow Ballmera) . Dla
czesci systemow zuzycie mocy obliczeniowej i pamieci moga nie miec znaczenia ale dla
wiekszosci systemow to ciagle bardzo istotne parametry. A dla systemow wbudowanych
lub czasu rzeczywistego te parametry sa podstawa projektowania (np. system ma tylko
8kB RAM i petla glowna twojego program musi sie wykonac w ciagu 5ms lub czas reakcji
systemu na zdarzenie musi byc ponizej 0.1ms).
>
> A jak sam zauważasz, ogół programistów pisze na systemy wbudowane z
> kilkoma kB RAM? Jak wszyscy tutaj tak piszecie, to chylę czoła i biję
> się w pierś. Ale z moich obserwacji, to raptem jeden znajomy programuje
> na Arduino. Tych bawiących się rPI to możemy pominąć.
>
> Gros piszę w Ruby, Javie, C#, Powershellu. Dla mnie w tym przypadku
> "byle jakie programowanie", to ciągła alokacja w pętli albo nie
> agregowanie zapytań do bazy w ramach połączenia. A nie że nie poupychał
> dwóch singli do jednego inta.
>
> --
> Pozdrawiam,
> Mateusz Bogusz
To juz niestety jest skrzywienie polskiego rynku ze wiekszosc programistow to
programisci aplikacyjni a nie systemowi - poniewaz w Polsce prawie nic sie nie
projektuje i produkuje od podstaw. Ogolnie na swiecie zapotrzebowanie na programistow
systemowych rosnie (prawie wszystko teraz staje sie "smart") i sa ich powazne
niedobory poniewaz programowanie systemowe na poziomie "bare metal/bare silicon" jest
trudne i prawie nie mozliwe do nauczenia sie samodzielnie bez solidnych podstaw z
elektroniki/teorii przetwarzania sygnalow i powaznych inwestycji (pomijam tu
wspomniane Arduino i RPi - to nie sa systemy typu "industrial grade") w sprzet
pomiarowy i symulujacy (np. wielokanalowy oscyloskop z analizatorem stanow logicznych
nadajacy sie do jakiejkolwiek rozsadnej pracy to inwestycja minimum $1000 - a tak
naprawde dobre zaczyunaja sie od $2500+, dodaj do tego generatory sgnalow,
odpowiednie zasilacze cyfrowe).
-
9. Data: 2016-09-05 07:52:12
Temat: Re: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
W dniu 2016-08-31 23:06, Mateusz Bogusz pisze:
>> To jest bardzo niebezpieczne uogolnienie zachecajace do byle jakiego
>> programowania (brzmi ja strona wzieta z ksiazki Microsoft za czasow
>> Ballmera) . Dla czesci systemow zuzycie mocy obliczeniowej i pamieci
>> moga nie miec znaczenia ale dla wiekszosci systemow to ciagle bardzo
>> istotne parametry. A dla systemow wbudowanych lub czasu rzeczywistego
>> te parametry sa podstawa projektowania (np. system ma tylko 8kB RAM i
>> petla glowna twojego program musi sie wykonac w ciagu 5ms lub czas
>> reakcji systemu na zdarzenie musi byc ponizej 0.1ms).
>
> A jak sam zauważasz, ogół programistów pisze na systemy wbudowane z
> kilkoma kB RAM? Jak wszyscy tutaj tak piszecie, to chylę czoła i biję
> się w pierś. Ale z moich obserwacji, to raptem jeden znajomy programuje
> na Arduino. Tych bawiących się rPI to możemy pominąć.
>
> Gros piszę w Ruby, Javie, C#, Powershellu. Dla mnie w tym przypadku
> "byle jakie programowanie", to ciągła alokacja w pętli albo nie
> agregowanie zapytań do bazy w ramach połączenia. A nie że nie poupychał
> dwóch singli do jednego inta.
>
Wiesz mnie tez wkurza, gdy otwieram badziewnie napisane strony i nagle
mimo większej ilości pamięci zaczyna jej brakować, bo ktoś nie potrafi
pisać prostych stron by nie zabierały hektarow pamięci, mimo, ze nie ma
to przełożenia w niczym. Tak samo jest z programami - to, ze mam więcej
pamięci/więcej mocy chcę wykorzystać, by pracować wygodniej, a nie żeby
lamersko napisany program zjadał to wszystko, bo ktos nie potrafi
programować.
--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl
-
10. Data: 2016-09-12 22:13:18
Temat: Re: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> Wiesz mnie tez wkurza, gdy otwieram badziewnie napisane strony i nagle
> mimo większej ilości pamięci zaczyna jej brakować, bo ktoś nie potrafi
> pisać prostych stron by nie zabierały hektarow pamięci, mimo, ze nie ma
> to przełożenia w niczym. Tak samo jest z programami - to, ze mam więcej
> pamięci/więcej mocy chcę wykorzystać, by pracować wygodniej, a nie żeby
> lamersko napisany program zjadał to wszystko, bo ktos nie potrafi
> programować.
Cóż poradzić. Kiedyś gdy internet był mniej dostępny, kultura była
wyższa. Teraz kiedy mam szerokopasmowe łączę, to zamiast ciekawych
treści serwują tony gówna. Z programowanie jest podobnie. Dzisiaj
aplikacje pisze się tak:
nuget install feature1
nuget install feature2
...
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz