-
1. Data: 2020-06-06 14:31:51
Temat: Wycieczkowce bardziej zanieczyszczaja niz auta
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
Będą mieli pozamiatane jak się Greta dowie :-) jedynie słuszny napęd to żaglowy
-
2. Data: 2020-06-08 10:58:39
Temat: Re: Wycieczkowce bardziej zanieczyszczaja niz auta
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:fa480c08-434e-4599-a35d-887369b50bdfo@g
ooglegroups.com...
>Będą mieli pozamiatane jak się Greta dowie :-) jedynie słuszny napęd
>to żaglowy
Zauwaz, ze nie chodzi o CO2, ani o NOx, ale siarke.
Paliwo do samochodow mamy odsiarczane, teraz ponizej 10 ppm, a statki
pala ciezki olej co ma np 10 tys ppm.
I nie maja katalizatorow. I nikt tego nie reguluje.
A zagle ... na Baltyku chyba moglby sie sprawdzic.
J.
-
3. Data: 2020-06-08 13:04:12
Temat: Re: Wycieczkowce bardziej zanieczyszczaja niz auta
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
--Zauwaz, ze nie chodzi o CO2, ani o NOx, ale siarke.
nonsens, siarka to skrajny przypadek ale CO2 i NOx tez
Ein Schiff produziert demnach so viel CO? wie 84.000 Autos und so viel Schwefeloxid
wie 376 Millionen.
https://www.zeit.de/2017/36/kreuzfahrtschiffe-co2-au
sstoss-dreck
--Paliwo do samochodow mamy odsiarczane, teraz ponizej 10 ppm, a statki
pala ciezki olej co ma np 10 tys ppm. I nie maja katalizatorow. I nikt tego nie
reguluje.
IMO reguluje
https://www.umweltbundesamt.de/themen/neuer-grenzwer
t-fuer-schwefel-in
dodatkowo kazde miasto/port moze narzucic wlasne przepisy
https://www.mopo.de/hamburg/schlechte-luft-trotz-cor
ona-pause--update--kreuzfahrtschiff-nutzt-jetzt-land
strom-36662768
dwie Aidy stoja w porcie i truja wcale bym sie nie zdziwil gdyby Greta je odwiedzila
z brygada :-)
-
4. Data: 2020-06-08 15:54:20
Temat: Re: Wycieczkowce bardziej zanieczyszczaja niz auta
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:e9e38a65-ade5-4e01-b24b-f4b63467bfd6o@g
ooglegroups.com...
>--Zauwaz, ze nie chodzi o CO2, ani o NOx, ale siarke.
>nonsens, siarka to skrajny przypadek ale CO2 i NOx tez
Nie mowie nie - to w koncu diesle i bez katalizatora, wiec NOx
produkuja duzo ... ale w artykule bylo tylko o siarce.
>Ein Schiff produziert demnach so viel CO? wie 84.000 Autos und so
>viel Schwefeloxid wie 376 Millionen.
>https://www.zeit.de/2017/36/kreuzfahrtschiffe-co2-a
usstoss-dreck
Natomiast jesli chodzi o CO2 ... okretowe diesle to jedne z
najoszczedniejszych silnikow.
Wiec jesli emituja duzo CO2 ... to moze nalezy przeliczyc na ilosc
kilometrow i towarow.
Choc tu akurat o pasazerskich mowa. np
https://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_Princess_(ship
)
wiec jak przeliczyc te 36MW na 2600 pasazerow ?
Złotego Kutasa im dac, za tak srodowiskowo kosztowne wycieczki,
mogliby w domu siedziec i ogrodek uprawiac :-P
>>--Paliwo do samochodow mamy odsiarczane, teraz ponizej 10 ppm, a
>>statki
>>pala ciezki olej co ma np 10 tys ppm. I nie maja katalizatorow. I
>>nikt tego nie reguluje.
>IMO reguluje
>https://www.umweltbundesamt.de/themen/neuer-grenzwe
rt-fuer-schwefel-in
Od tego roku ?
No i zobacz - obnizyli zawartosc siarki do 0.5%, a moglo byc jej
wczesniej nawet 3.5% ...
>dodatkowo kazde miasto/port moze narzucic wlasne przepisy
A moze, czy sie skonczy tak, ze po wyjsciu z portu przerzuca sie na
tansze zasialanie :-)
>https://www.mopo.de/hamburg/schlechte-luft-trotz-co
rona-pause--update--kreuzfahrtschiff-nutzt-jetzt-lan
dstrom-36662768
>dwie Aidy stoja w porcie i truja wcale bym sie nie zdziwil gdyby
>Greta je odwiedzila z brygada :-)
Moze zasluguja ... ale w Hamburgu przeciez wiele statkow plywa i truja
rowno :-)
J.