  • 31. Data: 2011-02-05 18:51:56
    Temat: Re: Wybór szerokości zawartości www
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-02-05 18:35, www Trojmiasto pisze:

    > Layout ustawiony na 1000px z dużym prawdopodobieństwem skończy się
    > wyświetleniem poziomego paska przewijania, choć przy tej szerokości
    > nie ma oczywiście czego przewijać - czyli bez sensu... :)

    1000px NIE spowoduje wyświetlenia scrolla.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 32. Data: 2011-02-05 18:52:45
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-02-05 18:57, Peter May pisze:

    > Zadziwia mnie przyjmowanie czegoś w konkretnych rozmiarach, np.
    > szerokość na 980px. Z moich obserwacji wynika, że niemała ilość
    > użytkowników ma po prostu otwartą przeglądarkę jako jedno z wielu okien.
    > Wtedy dostępna szerokość to właściwie jest dowolna, raz 968px, raz
    > 1154px, itd.

    to chyba tylko informatycy. każdy "normalny user" ma otwarte okno
    przeglądarki. JEDNO. Nawet 90% ludzi nie wie, że są zakładki/taby.

    Wojtek

  • 33. Data: 2011-02-05 19:07:27
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-05 19:50, crazy bejbi pisze:

    > zgadza się. skłaniam się ku temu, że klient płaci raczej za "stałą"
    > szerokość. taki jest niepisany standard. BTW. kiedyś onet.pl był
    > liquidowy - teraz się usztywnili ... coś musi w tym być ;-)

    Akurat onet jest wyznacznikiem tego, jak nie powinno się wiele rzeczy
    robić ;-)

    --
    Peter

  • 34. Data: 2011-02-05 19:07:37
    Od: www Trojmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 5 Lut, 19:50, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:

    > zgadza si . sk aniam si ku temu, e klient p aci raczej za "sta "
    > szeroko . taki jest niepisany standard. BTW. kiedy onet.pl by
    > liquidowy - teraz si usztywnili ... co musi w tym by ;-)
    >
    > Wojtek
    >
    > --
    > polecam stron :www.nartyrowery.pl
    > najwi kszy sklep ze sprz tem narciarskim i snowboardowym

    standard jak standard, ujmę to inaczej - mało który klient jest
    skłonny zapłacić za layout który jakoś dopasowuje się do
    rozdzielczości, wiec... nie ma sensu bez wyraźnego powodu tworzyć
    czegoś co jest bardziej pracochłonne - no chyba że dla siebie :)

    jasc
    ---
    www.trojmiasto.biz.pl/strony-internetowe

  • 35. Data: 2011-02-05 19:09:45
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-05 19:33, www Trojmiasto pisze:
    [...]
    > No niestety - kiedyś były tylko 2-3 konkretne rozdzielczości i
    > wszystko było proste.
    > Teraz jest totalny bur... znaczy bałagan, bo trzeba jeszcze uwzględnić
    > fakt, że całkiem sporo użytkowników z rozdzielczością h powiedzmy 1280
    > ma na stałe otwarty panel boczny z jakimiś widżetami albo innymi
    > "moimi ulubionymi" pornolami - więc nawet strona zaprojektowana na
    > szerokość 990px wyświetli im się z poziomym paskiem przewijania.
    > Trudno...

    No ale przecież dzisiejsze przeglądarki nie ograniczają w możliwościach
    swoich i pozwalają na zrobienie "layout-u liquid-owego". To nie jest
    kwestia tego, że się nie da, tylko kwestia umiejętności developer-a
    (zarówno co do wykonania, jak przekonania klienta czy tam marketingu).

    --
    Peter

  • 36. Data: 2011-02-05 19:10:58
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-05 19:52, crazy bejbi pisze:

    > to chyba tylko informatycy. każdy "normalny user" ma otwarte okno
    > przeglądarki. JEDNO. Nawet 90% ludzi nie wie, że są zakładki/taby.

    Co nie znaczy, że nie da się zrobić strony o płynnej szerokości
    ograniczonej do pewnego rozmiaru.

    --
    Peter

  • 37. Data: 2011-02-05 19:13:00
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-05 20:07, www Trojmiasto pisze:
    [...]
> [...]
    > rozdzielczości, wiec... nie ma sensu bez wyraźnego powodu tworzyć
    > czegoś co jest bardziej pracochłonne - no chyba że dla siebie :)

    Czasem rzeczywiście "usztywnienie" szerokości to po prostu oszczędzenie
    sobie pracy, której klient i tak nie doceni :P

    --
    Peter

  • 38. Data: 2011-02-05 19:15:43
    Od: www Trojmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 5 Lut, 19:51, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:

    > 1000px NIE spowoduje wyświetlenia scrolla.
    >
    > Wojtek
    >
    > --
    > polecam stronę:www.nartyrowery.pl
    > największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

    Nie spowoduje - zakładając że pionowy pasek przewijania będzie miał
    dokładnie 20px szerokości, więc zostanie 4px "zapasu". Jak dla mnie
    trochę mało i trochę za bardzo na styk - dlatego przyjąłem w tym co
    robię max 990px.

    Zobacz jak ten layout 1000px wyświetla się na 4-5 najważniejszych
    przeglądarkach, na ich domyślnym interfejsie; na 1024, albo 1280 z
    panelem bocznym domyślnej szerokości - parę razy zobaczysz poziomy
    pasek, tylko dlatego że zabrakło właśnie tych 5-10 pikseli...

    jasc
    ---
    www.trojmiasto.biz.pl/wizytowki-gdynia

  • 39. Data: 2011-02-05 20:54:16
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-02-05 20:10, Peter May pisze:

    > Co nie znaczy, że nie da się zrobić strony o płynnej szerokości
    > ograniczonej do pewnego rozmiaru.

    nikt nie mówił, że się nie da. Da się. Tylko po co, skoro nikt za to nie
    zapłaci. Noo... prawie nikt.

    Wojtek

  • 40. Data: 2011-02-05 20:56:20
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-02-05 20:15, www Trojmiasto pisze:

> [...]
    > panelem bocznym domyślnej szerokości - parę razy zobaczysz poziomy
    > pasek, tylko dlatego że zabrakło właśnie tych 5-10 pikseli...

    wszystkie layouty jakie robimy są na 1000px i są testowane od IE6 po FF,
    Opere i Chrome. Nigdzie się nie scrolują. Ale oczywiście dając 990px
    dajesz klientowi zobaczyć po 5px więcej tła po każdej stronie :)

    Wojtek