  • 1. Data: 2013-02-12 23:54:18
    Temat: Wstydliwy problem
    Od: "marcin" <m...@c...cba.pl>

    Czy tylko ja nie potrafię postawić samodzielnie motura na centralkę? Są na to jakieś
    patenty?? Dzisiaj nikogo do pomocy i jedyny efekt półgodzinnej szarpaniny to ręce
    dłuższe o parę cm i kilka razy o mało co nie wywalony motocykl.
    --
    pzdr,
    marcin

  • 2. Data: 2013-02-13 07:15:59
    Temat: Re: Wstydliwy problem
    Od: ursyn <u...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lutego 2013 23:54:18 UTC+1 użytkownik marcin napisał:
> [...]
    ręce dłuższe o parę cm i kilka razy o mało co nie wywalony motocykl.

    A to 100kilowa WSK125 czy coś cięższego? W XJ600 przy centralnej stopce jest taki
    "pedał" na który dociskając pomaga postawić motonga na stopkę centralną. A z patentów
    no to siłownia albo doświadczenie. Spróbuj bujnąć motocykl, żeby sam wskoczył na
    stopkę. Najlepiej jednak próbować w towarzystwie osoby/osób asekurujących.

    Pozdrawiam
    ursyn.

  • 3. Data: 2013-02-13 08:05:49
    Od: "MichalS" <m...@w...pl>

    Użytkownik "marcin" <m...@c...cba.pl> napisał w wiadomości
    > Czy tylko ja nie potrafię postawić samodzielnie motura na centralkę? Są na
    > to jakieś patenty??

    Całym ciężarem ciała stanąc na stopce, a motocykl ciągnąć go góry.

    Pozdrawiam, MichalS.

  • 4. Data: 2013-02-13 08:12:10
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    MichalS napisał(a):
    > Użytkownik "marcin" <m...@c...cba.pl> napisał w wiadomości

    > Całym ciężarem ciała stanąc na stopce, a motocykl ciągnąć go góry.
    >
    > Pozdrawiam, MichalS.

    Tylko uważać, żeby nie przesadzić i za pierwszym udanym razem nie zrobić
    tego tak skutecznie, że motur wyląduje kilka metrów z tyłu, do góry
    kołami ;)
    --
    zbigi

  • 5. Data: 2013-02-13 08:15:09
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 12 Feb 2013 22:15:59 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za ursyn
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    jakieś patenty?? Dzisiaj nikogo do pomocy i jedyny efekt półgodzinnej szarpaniny to
    ręce dłuższe o parę cm i kilka razy o mało co nie wywalony motocykl.

    Upewnij się, że motocykl stoi stabilnie na obydwu stopkach centralki
    docisniętej do podłoża i ciąnij do tyłu a nie do góry, wtedy nie będzie żadnego
    problemu.
    Powodzenia :)

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 6. Data: 2013-02-13 11:59:29
    Od: zarafiq <d...@g...com>

    On Wednesday, 13 February 2013 07:15:09 UTC, Piotr Klimek wrote:
    > Upewnij się, że motocykl stoi stabilnie na obydwu stopkach centralki
    > docisniętej do podłoża i ciąnij do tyłu a nie do góry, wtedy nie będzie
    > żadnego problemu.
    >
    > Powodzenia :)

    No właśnie do góry, a nie do tyłu.

    Większość motocykli ma przy centralce specjalny pałąk (na tej fotce oznaczony
    adnotacją po prawej)
    http://www.evensmallacts.com/MotorcycleHowTo/42100-0
    6851CenterStandAnnotated.jpg

    Stoję obok motocykla, po jego lewej stronie, lewa ręka na kierownicy,
    prawa stopa na pałąku.
    Tak jak napisał przedmówca, upewniasz się, że obie strony centralki dotykają
    podłoża, potem dociskasz pałąk do dołu stopą, jednocześnie ciągnąc motocykl do
    góry prawą ręką (ja ciągne za uchwyt za siedzeniem, plecaczek się tego zazwyczaj
    trzyma).

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 7. Data: 2013-02-13 12:04:57
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 13 Feb 2013 02:59:29 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za zarafiq
> [...]

    > góry prawą ręką (ja ciągne za uchwyt za siedzeniem, plecaczek się tego zazwyczaj

    Wszystko się zgadza, ale ja ciągnę do tyłu a ustawienie ciała sprawia, że
    część siły idzie w górę. Robię to odruchowo i nie wkładam w to dużo siły. Teraz jak
    zacząłem się zastanawiać czy ciągnę w górę, czy do tyłu to już zgłupiałem :)

  • 8. Data: 2013-02-13 12:09:44
    Od: zarafiq <d...@g...com>

    On Wednesday, 13 February 2013 11:04:57 UTC, Piotr Klimek wrote:
    [...]
    > Robię to odruchowo i nie wkładam w to dużo siły. Teraz jak
    > zacząłem się zastanawiać czy ciągnę w górę, czy do tyłu to już zgłupiałem :)

    :) Zgadza się, operacja przeprowadzona prawidłowo nie wymaga wiele
    wysiłku.

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 9. Data: 2013-02-13 12:29:25
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-02-12 23:54, marcin pisze:
> [...]
    ręce dłuższe o parę cm i kilka razy o mało co nie wywalony motocykl.

    Nie szarp sie, stawiasz jak napisali tak zeby obydwie nogi staly na
    ziemi. I nastepujesz calym ciezarem ciala na wajche centalki
    jednoczesnie ciagnac tyl/gora. Jak Ci sie uda pierwszy raz to pocwicz
    troche, przy odpowiedniej technice nie bedzie motocykla ktorego nie
    postawisz na centralke (co nie oznacza ze wszystkie rownie lekko na nia
    wskocza :) ).
    Generalnie wiekszosc pracy ma wykonac noga.

    pozdr
    newrom

  • 10. Data: 2013-02-13 17:46:12
    Od: "marcin" <m...@c...cba.pl>

    Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wskocza :) ).
    > Generalnie wiekszosc pracy ma wykonac noga.

    Dalej lipa, chociaż nieco lepsze efekty daje pozycja z boku moto a nie okrakiem,
    można wtedy nieco go napędzić wolną nogą - choć wolę nie myśleć co będzie jak mi się
    gibnie na prawą stronę...
    Ja ważę 70, a cebula coś koło 250, może to jednak niewykonalne?
    --
    pzdr,
    marcin