-
1. Data: 2021-10-17 22:48:15
Temat: Wodór zapaliłby się
Od: ii <i...@o...invalid>
"Klapa ekologicznych, elektrycznych autobusów. W niemieckim Stuttgarcie
ni stąd, ni zowąd spłonęło 25 pojazdów.
...
O mało nie doszło do znacznie większej tragedii, gdyż w pobliżu hali
znajdował się punkt tankowania, także tankowania wodoru.
..."
http://niusy.pl/@nczas.com/afl
(RadekF, do nogi!)
-
2. Data: 2021-10-18 10:32:27
Temat: Re: Wodór zapaliłby się
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2021-10-17 o 22:48, ii pisze:
> "Klapa ekologicznych, elektrycznych autobusów. W niemieckim Stuttgarcie
> ni stąd, ni zowąd spłonęło 25 pojazdów.
> ...
> O mało nie doszło do znacznie większej tragedii, gdyż w pobliżu hali
> znajdował się punkt tankowania, także tankowania wodoru.
> ..."
>
> http://niusy.pl/@nczas.com/afl
>
> (RadekF, do nogi!)
Przypominam, że na początku Solarisy też masakrycznie się paliły - w
Warszawie średnio 2 w sezonie...
T.
-
3. Data: 2021-10-18 17:08:38
Temat: Re: Wodór zapaliłby się
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 18.10.2021 o 10:32, T. pisze:
> W dniu 2021-10-17 o 22:48, ii pisze:
>> "Klapa ekologicznych, elektrycznych autobusów. W niemieckim
>> Stuttgarcie ni stąd, ni zowąd spłonęło 25 pojazdów.
>> ...
>> O mało nie doszło do znacznie większej tragedii, gdyż w pobliżu hali
>> znajdował się punkt tankowania, także tankowania wodoru.
>> ..."
>>
>> http://niusy.pl/@nczas.com/afl
>>
>> (RadekF, do nogi!)
>
> Przypominam, że na początku Solarisy też masakrycznie się paliły - w
> Warszawie średnio 2 w sezonie...
No właśnie, może elektryki jednak nie są technologiczną porażką.
-
4. Data: 2021-10-18 17:31:16
Temat: Re: Wodór zapaliłby się
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 18.10.2021 o 17:08, ii pisze:
>> Przypominam, że na początku Solarisy też masakrycznie się paliły - w
>> Warszawie średnio 2 w sezonie...
>
> No właśnie, może elektryki jednak nie są technologiczną porażką.
W przypadku autobusów ma to nawet sens. Stałe trasy po kilkanaście
kilometrów a potem można sie podładować, ładowarka zawsze czeka,
dodatkowa tona w akusach szału nie robi, miejsca w cholerę, więc można
wygodnie to poukładać. Stojąc w korku nie będzie oleju przepalł. Kto wie
- może nawet bilans CO2 wyjdzie korystniejszy niż w dizlu;)
--
Shrek
-
5. Data: 2021-10-18 18:04:19
Temat: Re: Wodór zapaliłby się
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 18 Oct 2021 17:31:16 +0200, Shrek napisał(a):
> W dniu 18.10.2021 o 17:08, ii pisze:
>>> Przypominam, że na początku Solarisy też masakrycznie się paliły - w
>>> Warszawie średnio 2 w sezonie...
>>
>> No właśnie, może elektryki jednak nie są technologiczną porażką.
>
> W przypadku autobusów ma to nawet sens. Stałe trasy po kilkanaście
> kilometrów a potem można sie podładować, ładowarka zawsze czeka,
No wlasnie niespecjalnie - na petli jest pare minut dla kierowcy ...
ale tylko pare powinno byc. Kierowca jest od jezdzenia, a nie od
czekania.
> dodatkowa tona w akusach szału nie robi, miejsca w cholerę, więc można
> wygodnie to poukładać.
teraz modne jakies niskopodlogowe.
> Stojąc w korku nie będzie oleju przepalł. Kto wie
> - może nawet bilans CO2 wyjdzie korystniejszy niż w dizlu;)
A jakby tak zrobic start-stop, czy zielona fale dla autousow ?
J.
-
6. Data: 2021-10-18 18:31:43
Temat: Re: Wodór zapaliłby się
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 18.10.2021 o 18:04, J.F. pisze:
>> W przypadku autobusów ma to nawet sens. Stałe trasy po kilkanaście
>> kilometrów a potem można sie podładować, ładowarka zawsze czeka,
>
> No wlasnie niespecjalnie - na petli jest pare minut dla kierowcy ...
No kilkanaście. Biorąc pod uwagę, że każda ładowarka ma własny
transformator z 15 kV to powinno starczyć.
>> dodatkowa tona w akusach szału nie robi, miejsca w cholerę, więc można
>> wygodnie to poukładać.
>
> teraz modne jakies niskopodlogowe.
To się włoży niskoprofilowe:P Mejsca jest - jak nie na dole to na górze.
>> Stojąc w korku nie będzie oleju przepalł. Kto wie
>> - może nawet bilans CO2 wyjdzie korystniejszy niż w dizlu;)
>
> A jakby tak zrobic start-stop,
Przecież jak nie kręci to prądu nie ciągnie (w sensie trakcji - bo
świata czy klima to dalej.
> czy zielona fale dla autousow ?
Barbarzyństwo - przecież przy okazji pierwszeństw dla pieszych
wielokrotnie tłumaczono - pierwszeństwo powinien mieć pojazd najbardziej
kopcący z dupy, bo tak jest ekologicznie. Autobus ma odzysk, to se może
hamować - pierwszństwo powinien mieć tdi z lejącymi zaworami:P
--
Shrek
-
7. Data: 2021-10-18 19:02:15
Temat: Re: Wodór zapaliłby się
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 18 Oct 2021 18:31:43 +0200, Shrek napisał(a):
> W dniu 18.10.2021 o 18:04, J.F. pisze:
>
>>> W przypadku autobusów ma to nawet sens. Stałe trasy po kilkanaście
>>> kilometrów a potem można sie podładować, ładowarka zawsze czeka,
>>
>> No wlasnie niespecjalnie - na petli jest pare minut dla kierowcy ...
>
> No kilkanaście.
A nie lepiej mniej?
Ja rozumiem, ze powinno starczyc na toalete, ze jedna przerwa powinna
byc "sniadaniowa", ale kazda 15 minut ?
> Biorąc pod uwagę, że każda ładowarka ma własny
> transformator z 15 kV to powinno starczyć.
Ja raczej patrze na mozliwosci baterii.
>>> dodatkowa tona w akusach szału nie robi, miejsca w cholerę, więc można
>>> wygodnie to poukładać.
>>
>> teraz modne jakies niskopodlogowe.
>
> To się włoży niskoprofilowe:P Mejsca jest - jak nie na dole to na górze.
Tona na gorze to nie jest dobry pomysl.
Choc jak sie zapali ... moze i dobry.
>>> Stojąc w korku nie będzie oleju przepalł. Kto wie
>>> - może nawet bilans CO2 wyjdzie korystniejszy niż w dizlu;)
>>
>> A jakby tak zrobic start-stop,
>
> Przecież jak nie kręci to prądu nie ciągnie (w sensie trakcji - bo
> świata czy klima to dalej.
Ale ja o dieslu.
>> czy zielona fale dla autousow ?
>
> Barbarzyństwo - przecież przy okazji pierwszeństw dla pieszych
> wielokrotnie tłumaczono - pierwszeństwo powinien mieć pojazd najbardziej
> kopcący z dupy, bo tak jest ekologicznie. Autobus ma odzysk, to se może
> hamować - pierwszństwo powinien mieć tdi z lejącymi zaworami:P
Ale ja o dieslu - dac mu pierwszenstwo, to nie bedzie smrodzil na
postoju :-)
j.
-
8. Data: 2021-10-18 19:17:57
Temat: Re: Wodór zapaliłby się
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 18.10.2021 o 19:02, J.F. pisze:
>>> No wlasnie niespecjalnie - na petli jest pare minut dla kierowcy ...
>>
>> No kilkanaście.
>
> A nie lepiej mniej?
Może i lepiej, ale w praktyce na większości tras i tak kilkanascie minut
stoją, żeby wyrównać ewentualne spóźnienia.
Wziąłem rozkład brygad pierwszej lepszej linni
https://rozkladbrygad.waw.pl/brygady/118%20(od%20202
1-09-01).pdf
tu masz "publiczny" rozkład:
Ten z 5:35 z brudna melduje się na politechnice o 6:13. A w drogę
powrotną rusza o 6:33. Dwadzieścia minut bez korków - nie chce mi się
sprawdzać, ale kilkanaście minut będzie raczej standardem.
>> Biorąc pod uwagę, że każda ładowarka ma własny
>> transformator z 15 kV to powinno starczyć.
>
> Ja raczej patrze na mozliwosci baterii.
Ale musisz go naładować na następne kilkanaście km. Nie wygląda
problematycznie.
>> To się włoży niskoprofilowe:P Mejsca jest - jak nie na dole to na górze.
>
> Tona na gorze to nie jest dobry pomysl.
A tam - gaz wożą na górze. Przecież to nie odcinki specjalne, żeby
trzeba było miec nisko środek ciężkości;)
>>> A jakby tak zrobic start-stop,
> Ale ja o dieslu.
A jakoś się nie palą. Widocznie wiedzą, czym to się kończy:P
>> Barbarzyństwo - przecież przy okazji pierwszeństw dla pieszych
>> wielokrotnie tłumaczono - pierwszeństwo powinien mieć pojazd najbardziej
>> kopcący z dupy, bo tak jest ekologicznie. Autobus ma odzysk, to se może
>> hamować - pierwszństwo powinien mieć tdi z lejącymi zaworami:P
>
> Ale ja o dieslu - dac mu pierwszenstwo, to nie bedzie smrodzil na
> postoju :-)
No ale nowych dizli w DC już praktycznie nie ma:P Same eko - dlatego
idąc tropem dyskusji o pierwszeństwie ekologicznym transport publivczny
powinien ustępować januszom w lejących paseratti;)
--
Shrek
-
9. Data: 2021-10-18 19:47:55
Temat: Re: Wodór zapaliłby się
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 18.10.2021 o 18:31, Shrek pisze:
> W dniu 18.10.2021 o 18:04, J.F. pisze:
>
...
>
>>> Stojąc w korku nie będzie oleju przepalł. Kto wie
>>> - może nawet bilans CO2 wyjdzie korystniejszy niż w dizlu;)
>>
>> A jakby tak zrobic start-stop,
>
> Przecież jak nie kręci to prądu nie ciągnie (w sensie trakcji - bo
> świata czy klima to dalej.
Jakby w dizlu (czy tam innym syfie) zrobić start-stop.
-
10. Data: 2021-10-18 19:49:17
Temat: Re: Wodór zapaliłby się
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 18.10.2021 o 17:31, Shrek pisze:
> W dniu 18.10.2021 o 17:08, ii pisze:
>
>>> Przypominam, że na początku Solarisy też masakrycznie się paliły - w
>>> Warszawie średnio 2 w sezonie...
>>
>> No właśnie, może elektryki jednak nie są technologiczną porażką.
>
> W przypadku autobusów ma to nawet sens. ...
No ale nie chodziło o to czy ma sens czy go nie ma tylko czy elektryki
są technologiczną porażką (jak to się niektórym wydaje).