    From: Syd Baird <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Włącznik akustyczny J87
    Date: Sat, 11 Jun 2011 02:40:27 +0200

    http://jabel.com.pl/files/instrukcje/J-087.pdf - sprawiłem sobie taki KIT,
    złożyłem, obudowałem, dostroiłem trymerkiem na ile się dało tak, żeby w
    miarę działało. Niestety, czułość tego układu jest bardzo wątpliwa - z 3m
    już klaskanie nie daje upragnionego efektu. Podłączyłem równolegle jeszcze
    jeden elektretowy mikrofonik i oddaliłem trochę od puszki, żeby ściągał z
    innej części pokoju, ale podobnie jak poprzednio, zasięg jest dziwnie mały.

    Ten układ ma po prostu taką specyfikę, czy coś zrobiłem po drodze źle?
    Ewentualnie, jak można wzmocnić czułość urządzonka?

    Kolejnym problemem jest to, że włączając np. świetlówki podłączone na tej
    samej fazie z której zasilany jest układ akustyczny (prostownik wpięty do
    gniazdka na tej samej fazie), układ potrafi kilka razy zmienić pozycję
    przekaźnika, i światło mi wtedy mruga. Jak zniwelować ten przykry efekt?

    Pozdrawiam,
    Sydowski