  • 1. Data: 2014-02-02 00:07:09
    Temat: Wielopunktowy pomiar temperatury radiowo
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Mam potrzebę mierzenia (z rozdzielczością na poziomie 0.1K i
    dokładnością powiedzmy 1K) temperatury w kilku punktach - powiedzmy
    4-rech. Wyniki muszę przesłać radiowo na odległość 100m (jest
    bezpośrednia widoczność, środowisko średnio zaszumione) i jakoś
    wprowadzić w PLC. Zakres temperatur niewielki - powiedzmy 0-50C,
    wymagana za to niezawodność (przemysł).
    Myślę raczej o gotowych modułach, jak się trafi z jakimś dającym się
    ogarnąć protokołem - to wspaniale, ale od biedy mogę nawet przez analoga
    przejść.

    Mam rozwiązanie z pomiarem i obróbką sygnału (mały sterowniczek + karty
    pomiarowe), ale nie załatwia mi to problemu transmisji. Może więc tą
    drogą należało by iść, jeżeli jest coś gotowego i niezawodnego w
    dziedzinie przesyłu RS-a 232 (taki port mam w sterowniku).

    Co sądzicie?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2014-02-02 02:58:58
    Temat: Re: Wielopunktowy pomiar temperatury radiowo
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > ale nie załatwia mi to problemu transmisji. Może więc tą drogą należało
    > by iść, jeżeli jest coś gotowego i niezawodnego w dziedzinie przesyłu
    > RS-a 232

    Na 100m to i BT w klasie 1 spokojnie bangla i sporo, jesli nie wiekszosc
    ma pelnego RSa (TTL). Na wsi dalo sie transmitowac mowe na ok. 250m
    takim modulikiem WT11 z gowniana antenka na plytce wielkosci mniej
    wiecej smd1206. Ino w niezaszumione srodowisko przemyslowe jakos tak
    wierze, jak w obietnice wyborcze;-)
    Moze RS232<>WiFi?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2014-02-02 10:15:03
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2014-02-02 00:07, Irek N. pisze:
    > Mam potrzebę mierzenia (z rozdzielczością na poziomie 0.1K [...]

    Czy w miejscu pomiaru temperatury jest dostępne jakieś zasilanie czy te
    termometry mają być pod tym wzgęedem samowystarczalne ?

    Paweł

  • 4. Data: 2014-02-02 11:17:54
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > ma pelnego RSa (TTL). Na wsi dalo sie transmitowac mowe na ok. 250m
    > takim modulikiem WT11 z gowniana antenka na plytce wielkosci mniej

    Co używałeś?

    Ino w niezaszumione srodowisko przemyslowe jakos tak
    > wierze, jak w obietnice wyborcze;-)

    Spokojnie, to ma być pomiędzy mną, a sąsiadem :) Będą sytuacje, gdzie
    spawarka może przeszkodzić, ale poza tym to tylko falowniki przeróżnej
    maści.

    Wifi nie chcę.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2014-02-02 11:18:29
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Czy w miejscu pomiaru temperatury jest dostępne jakieś zasilanie czy te
    > termometry mają być pod tym wzgęedem samowystarczalne ?

    Jest zasilanie, mogą pracować ciągle (nawet wskazane).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2014-02-02 17:43:53
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Co używałeś?

    No wlasnie WT11. Do tego przetworniki A/D, D/A PCM, z niemila
    niespodzianka: zegar, ktory wystawial ten WT byl nierownomierny, pewnie
    z dzielenia nie przez wielokrotnosc 2 i przetworniki sie gubily. Trzeba
    bylo zastosowac osobny kwarc z dzielnikami. Ogolnie zrazilem sie do
    BlueGiga, ich dokumentacje sa rownie czytelne co PICe Microchipa, a help
    dziala jak u nas wszystko za komuny.
    Natomiast jesli chodzi o zasieg, to bylem pozytywnie zaskoczony.
    Tylko w Twoim wypadku chyba nie ma sensu bawic sie w upierdliwe BT,
    jesli na przyzwoitym module 10mW na 43x, czy 86x MHz da sie te 200m
    uzyskac bez problemu. Z takiej odleglosci otwieram brame pilotem z
    tajemnicza jak dla mnie antena spiralna na PCB. Odbiornik to porzadna
    heterodyna, antena narazie w domu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2014-02-02 18:47:24
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 02-02-2014 00:07, Irek N. wrote:
> [...]
    > drogą należało by iść, jeżeli jest coś gotowego i niezawodnego w
    > dziedzinie przesyłu RS-a 232 (taki port mam w sterowniku).

    Ma być niezawodnie, to przewodowo. Radio zawsze nie przepuści jakiejś
    paczki, nawet w czystym środowisku.
    Przekształć RS232 na RS485 i będzie spokój.
    K.

  • 8. Data: 2014-02-02 22:16:57
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ma być niezawodnie, to przewodowo. Radio zawsze nie przepuści jakiejś
    > paczki, nawet w czystym środowisku.
    > Przekształć RS232 na RS485 i będzie spokój.

    No kiedy zawaliłem temat, kładąc rury nie pomyślałem o kablu - nie
    sądziłem że będę musiał coś mierzyć na końcu.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. jak paczka czy dwie nie przejdą, to nic złego się nie stanie, układ
    jest mało wrażliwy i ze znaczną bezwładnością cieplną.

  • 9. Data: 2014-02-02 22:45:58
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 02-02-2014 22:16, Irek N. wrote:

> [...]
    > ps. jak paczka czy dwie nie przejdą, to nic złego się nie stanie, układ
    > jest mało wrażliwy i ze znaczną bezwładnością cieplną.

    To można zaryzykować radio. O ile pomiary nie są częścią sterowania, które
    w tej sytuacji będzie "szło w maliny" wraz z gubionymi paczkami.
    Albo zapiąć pętlę regulacji tylko w zakresie przewodów, a wyniki
    regulacji przekazywać radiem.
    Bawię się radiem często i z praktyki wiem, że to technologia
    przewidywalna jedynie statystycznie.
    Miłego,
    K.

  • 10. Data: 2014-02-04 22:17:44
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Głupia sprawa. Sterowniki jakie używam, mają karty komunikacyjne,
    dokładnie jak potrzebuję (link radiowy na 2.4G, DT 250kbit, do 300m).
    Nawet mi do głowy nie przyszło, że ktoś o tym pomyślał, sorki Panowie.

    Irek.N.