  • 11. Data: 2011-06-03 10:04:40
    Temat: Re: Wiadomości SMS a polskie znaki diakrytyczne
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > No nie, ISO-costam jest sluszniejsze :-)
    >
    > Pytanie oczywiscie po co sie pchac w ograniczone rozwiazanie, skoro
    > ustandaryzowalismy tez Unicode, ...

    Nikt już nie pcha się. Natomiast operatorzy bardzo chętnie kasują za teksty
    od długości nie przekraczającej 140 bajtów np 20 groszy. Absurdalny koszt.

  • 12. Data: 2011-06-03 10:22:55
    Od: woohoo <w...@i...com>

    W dniu 2011-06-03 11:58, niusy.pl pisze:
    > O to właśnie chodzi, że normalne kodowanie jest jedno ale wymaga więcej
    > bitów.

    Nie moja branża, więc jestem zielony, ale jedno pytanie mi się nasuwa:
    czy przy tych całych UMTS-ach i 4G kilkadziesiąt/kilkaset bitów na
    wiadomość ma aż tak wielkie znaczenie dla sieci (w sensie: infrastruktury)?

    --
    wO.ôhoo!

    "Tfu! Na piasku siedziałaś?!"

  • 13. Data: 2011-06-03 14:10:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "woohoo" <w...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy przy tych całych UMTS-ach i 4G kilkadziesiąt/kilkaset bitów
    > na wiadomość ma aż tak wielkie znaczenie dla sieci (w sensie:

    Dopoki ich nie wysylasz tysiacami na godzine to zadne.
    160B .. mniej wiecej tyle co 0.1s rozmowy.

    J.

  • 14. Data: 2011-06-03 15:50:59
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    > Użytkownik "woohoo" <w...@i...com> napisał w wiadomości
    >
    > Dopoki ich nie wysylasz tysiacami na godzine to zadne.
    > 160B .. mniej wiecej tyle co 0.1s rozmowy.

    To dlaczego wciąż cena smsa to 2/3 minuty rozmowy?

  • 15. Data: 2011-06-05 12:18:38
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Firankowy potwór wrote:
    > To dlaczego wciąż cena smsa to 2/3 minuty rozmowy?

    Bo tak można więcej zarobić?

    Jakub