  • 1. Data: 2009-12-12 23:35:39
    Temat: Wewnętrzny czytnik kart - jaki?
    Od: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl>

    Jakiś konkretny?
    A może noname?
    A może jednak nie?

    Chiałbym wewnętrzny, bo wszystko czepiane na kablach zaczyna mnie powoli
    denerwować - a tak zamiast flopa by się takowy znalazł.
    Musi czytac CF i SD ew. M2 czy jakos tak (takie male, po wlozeniu w
    przejsicowke robi sie z tego Memory Stick).

    Jakieś typy?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2009-12-13 00:53:27
    Temat: Re: Wewnętrzny czytnik kart - jaki?
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 12 Gru, 23:35, "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Musi czytac CF i SD ew. M2 czy jakos tak (takie male, po wlozeniu w
    > przejsicowke robi sie z tego Memory Stick).

    ja to bym raczej szukal jakiegos ze wsparciem dla sdhc, a nie dla
    tylko sd

    pozdrawiam
    szymon

  • 3. Data: 2009-12-13 11:58:58
    Od: "chemik333" <chemik333 @ wp.pl>

    Szymon von Ulezalka wrote:
    > ja to bym raczej szukal jakiegos ze wsparciem dla sdhc, a nie dla
    > tylko sd

    Teraz juz prawie wszystko jest SDHC. Pytanie tylko ktory czytnik jest na
    tyle dobry, zeby wyciagac maksymalne predkosci z kart. Kiedys do tego trzeba
    bylo kupowac czytniki kosztujace po 100zl, teraz widze ze zwykly sweex od
    neostrady jako gratis za przedluzenie umowy wyciaga predkosci o jakich
    kiedys snilem. Jednak wciaz jest i mnostwo badziewia ktore ma problemy z
    predkoscia wieksza od 3MB/s.
    Szukalem ostatnio tego na allegro i najdrozsze wewnetrzne to koszt ok. 50zl,
    a firma "noname"... Dlatego przylaczam sie do pytania o jakies sprawdzone
    czytniki. Zadowoli mnie jak beda wyciagaly po 15MB/s z SD i CF :)

    --
    chemik333

  • 4. Data: 2009-12-13 15:13:40
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hg2l2m$26g$1@atlantis.news.neostrada.pl>, chemik333 napisał(a):

    > Szukalem ostatnio tego na allegro i najdrozsze wewnetrzne to koszt ok. 50zl,
    > a firma "noname"... Dlatego przylaczam sie do pytania o jakies sprawdzone
    > czytniki. Zadowoli mnie jak beda wyciagaly po 15MB/s z SD i CF :)

    To zależy od karty a nie od czytnika.

    Jacek

  • 5. Data: 2009-12-13 16:31:50
    Od: "chemik333" <chemik333 @ wp.pl>

    Jacek Kalinski wrote:

    > To zależy od karty a nie od czytnika.

    Jezeli mysisz ze tylko, to sie mylisz. Zadaje pytanie na podstawie
    doswiadczen. A Ty na jakiej podstawie to stwierdzasz? Mam / mialem w swym
    marnym doswiadczeniu 7 czytnikow. Kazdy doglebnie sprawdzony z kazda z kart
    (ktorych tez mam troche...). Niestety zadnego nie mialem zadnego
    wewnetrznego...

    --
    chemik333

  • 6. Data: 2009-12-13 19:01:00
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "chemik333" <chemik333 @ wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kart
    > (ktorych tez mam troche...). Niestety zadnego nie mialem zadnego

    Dokładnie.

    Mialem czytnik taki mały kwadratowy Unitek Y-908. Gówno straszne, działało
    jak chciało, głównie na starycz kompach USB1.1 a na USB2.0 na dziesięć do
    których miałem dostep to na jednym jakos działał. Wrocławski sprzedawca mnie
    olał bo jemu działa, ale to nie o tym.
    Siedział tam chipset AU6375. W kompie widac było po podłaczeniu 4 napedy.
    Szybkość pracy do około 18MB/s na karcie CF Sandisk Extreme III.
    Teraz mam 4world na chipsecie AU6471, jest równie szybkie ale widać napęd
    dopiero po włożeniu karty i to jeden.
    Pierwszy pozwalał kopiować pomiedzy kartami (Multi-LUN), drugi nie
    (Single-LUN)

    Tak więc przypatrz sie oprócz wyglądu jaki tam chipset jest.
    Chipsety Alcora zobaczysz tu
    http://www.alcormicro.com/en_content/c_product/produ
    ct_01a.php?CategoryID=7
    pozdro

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2009-12-14 12:17:43
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Mialem czytnik taki mały kwadratowy Unitek Y-908. Gówno straszne,

    Kurcze... powaznie? Bo mam ten i sobie strasznie chwale...
    Moze egzemplarz jakis felerny?

    > Tak więc przypatrz sie oprócz wyglądu jaki tam chipset jest.

    Taaaa... Zeby jeszcze wszyscy producenci/sprzedawcy raczyli
    specyfikowac na jakim chipie raczyli popelnic swoj produkt... :/

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 8. Data: 2009-12-14 13:51:30
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

> [...]
    > doswiadczen. A Ty na jakiej podstawie to stwierdzasz? Mam / mialem w swym
    > marnym doswiadczeniu 7 czytnikow. Kazdy doglebnie sprawdzony z kazda z

    Się troche podlacze off topic. Moglbys polecic ktorys z przetestowanych
    czytnikow zewnetrznych, chodzi mi o odczyt głównie Compact Flash. Który
    oferuje prędkości rzędu kilkunastu mega na sekundę, najlepiej 20 i wiecej...
    Tez myslalem ze potrzebuje czytnika za 200zl ale za taka cene wole przebolec
    te marne 6-7mb które obecnie uzyskuję. Ale jeśli jest coś na rynku łatwo
    dostępne uzyskujące odczyty na poziomie 20 mega/sek. i w cenie 30-50zł to
    chętnie zakupię.

    --
    rb

  • 9. Data: 2009-12-14 17:38:04
    Od: "chemik333" <chemik333 @ wp.pl>

    Robbo wrote:
> [...]
    > uzyskuję. Ale jeśli jest coś na rynku łatwo dostępne uzyskujące
    > odczyty na poziomie 20 mega/sek. i w cenie 30-50zł to chętnie zakupię.

    Chociazby wyzej wspomniany Sweex.
    Wejdz na allegro do czytnikow i tam wpisz sweex. Ludzie to za grosze
    sprzedaja. Jest opisany jako transfer 4000KB. G... prawda. Sam jak wyjalem
    go przypadkiem z pudelka po pol roku zalegania w kacie oczy wywalilem widzac
    transfery. Specjalnie dla Ciebie wlasnie zrobilem maly tescik. Program Total
    Commander i jego wskazania predkosci. Karta CF Sandisk Extreme III 4GB.

    Zapis na karcie:
    Pliki male (po ok. 2MB) = 15MB/s.
    Pliki srednie (po ok. 12MB) = 18MB/s
    Pliki duze (filmy po ok. 730MB) = 19MB/s

    Odczyt z karty:
    Pliki male i srednie (wielkosci jak w zapisie) = 22MB/s
    Pliki duze (jak w zapisie) = 24MB/s

    Przy okazji sprawdzilem ta karte SD 2GB kingstona. Ma transfery w obie manki
    po 15MB.
    A myslalem ze to szit...!

    Qrka ja chyba go wezme i jakis przykleje do zaslepki 3,5" w ktorej wczesniej
    zrobie otwor.

    --
    chemik333

  • 10. Data: 2009-12-14 17:39:46
    Od: "chemik333" <chemik333 @ wp.pl>

    chemik333 wrote:
    [...]

    ps. nie wiem czy to ma znaczenie ale jako model mam oznaczenie: CR006V3

    --
    chemik333