  • 1. Data: 2010-07-14 07:14:41
    Temat: WEBserwer i jego połączenie z bazą danych
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witaam,

    chciałbym sobie napisać webserwis i udostępnić do na
    serwerze. W grę wchodzi IIS, visual studio 2008, c#, ASP .
    Serwis ten będzie miała za zadanie zapisywać przysłane w XMLu dane do bazy
    danych (MSSQL serwer) i ewentualnie coś tam zwrócić (raczej XMLa
    niż kod operacji).

    Nie wiem dokładnie, w jaki sposób będzie ten serwis wywołany.
    Jak na razie wyobrażam sobie takie możliwości;
    1) klient wchodzi na stronę z formularzem, wypełnia dane ,
    skrypt JAVA skleja z tego XMLa i wywołuje web-serwis,
    odbiera XMLa i parsuje go. Taki AJAX trochę :)
    Czy tak sie wlasnie typowo robi ?
    2) jakaś inna apikacja typu soapUI wywołuje web-serwis i odbiera sobie wynik
    3) najmniej prawdopodobne: klient wchodzi na stronę 1 z formularzem,
    wypełnia dane,
    odsyła je wywołując stronę 2; strona 2 w kodzie ASP w pageLoad klei z
    danych XMLa,
    wywołuje webserwis i odbiera od niego odpowiedz, po czym odsyla ja do
    klienta.

    Ale w zadnym z tych rozwiazan nie wyobrazam sobie jakos utrzymania stalego
    polaczenia
    web-serwera z bazą danych. A podejrzewam, ze jest to najbardziej
    czasochlonna czynnosc,
    i dlatego chcialbym, aby webserwer mial stale polaczenie i wykorzystywal je
    w miare nadchodzacych
    wywolan.

    Czy to jest mozliwe ? I jak to zrobic ? Moze ktos podpowiedzec, albo wskazac
    literaturę ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2010-07-14 09:26:27
    Temat: Re: WEBserwer i jego połączenie z bazą danych
    Od: "Wiktor Zychla" <w...@n...com>

> [...]
    > czasochlonna czynnosc,
    > i dlatego chcialbym, aby webserwer mial stale polaczenie i wykorzystywal

    możesz rozwinąć pytanie? co znaczy "stałe połączenie"?
    masz przecież standardowy connection pooling i akurat nawiązywanie połączeń
    z serwera aplikacji do serwera bazy danych w ogóle nie jest czymś czym
    należy się przejmować (kolejne połączenia de facto pochodzą z puli i nie są
    ponownie negocjowane).

    Wiktor Zychla

  • 3. Data: 2010-07-14 12:36:21
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

> [...]
    > czym należy się przejmować (kolejne połączenia de facto pochodzą z puli i

    Wlasnie chyba rozwiales moje watpliwosci :)
    dzieki

    pozdrawiam
    pluton