  • 1. Data: 2011-09-28 16:20:04
    Temat: WD5000AADS vs. WD5000AAVS w domowym NASie
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    Hej.

    Padł mi w domowym NASie (WD x2 500GB) jeden z dysków. Jak to bywa
    z gwarancjami, 3 miesiące po upłynięciu 3-letniej gwarancji...
    Po otwarciu obudowy ukazały mi się dwa zielone WD, model
    WD5000AAVS (8MB cache).
    http://www.wdc.com/en/library/sata/2879-701229.pdf
    Chcę dokupić w miarę podobny dysk (WD robi różne cuda z tymi NASami),
    w sprzedaży widzę głównie WD5000AADS. Rozumiem, że różni
    się tylko cache (32MB). Czy jest jakiś typowy powód,
    że dyski mogą się nie dogadać?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2011-09-28 17:21:22
    Temat: Re: WD5000AADS vs. WD5000AAVS w domowym NASie
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-28 18:20, DooMiniK wrote:
> [...]
    > w sprzedaży widzę głównie WD5000AADS. Rozumiem, że różni
    > się tylko cache (32MB). Czy jest jakiś typowy powód,

    Dogadają się, dyski pod AV i Raid maja inną konfiguracje jeżeli chodzi o
    obsługę błędów, generalnie tematem jest to by nie blokować całego
    systemu na długi czas (w systemach monitoringu np. lepiej zostawić jeden
    sektor błędny - odtwarzacz video sobie z tym poradzi - niz calkowicie
    blokowac rejestracje)

    Reasumujac jednak - na warunki domowe - nie ma to IMHO duzego znaczenia.
    AADS (500GB) a wieksze EARS beda dobrze dzialaly.

  • 3. Data: 2011-09-28 18:12:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
    > Rozumiem, że różni
    > się tylko cache (32MB). Czy jest jakiś typowy powód,
    > że dyski mogą się nie dogadać?

    Czemu miałyby się nie dogadać?

  • 4. Data: 2011-09-29 09:20:54
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 28/09/2011 18:21, Rafał Łukawski wrote:
    > V i

    Dzięki wielkie, to tylko do użytku domowego. Ogólnie w RAID1 mam ważne
    dokumenty, do samego NASa przez USB mam podpięty... dodatkowy dysk USB,
    który przechowuje pierdoły (rzeczy łatwo odtwarzalne).

    Swoją drogą: wkurzający jest ten NAS WD. Cuda spore, jakby chcieć
    wsadzić oba dyski nowe, szczególnie większej pojemności - trzeba trochę
    się nadgimnastykować, system operacyjny i konfiguracja jest
    przechowywana na dodatkowych partycjach.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2011-09-29 09:31:16
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 28/09/2011 19:12, qwerty wrote:
    > Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
    >
    > Czemu miałyby się nie dogadać?

    Bo są różne cuda - nawet zamiana na Seagate potrafi zrobić
    problemy. W tym NASie siedzi kawałek linuksa, więc nawet dysków
    'tak o' nie można wymieniać, trzeba najpierw jeden, po odbudowie
    RAID dopiero drugi. WD namieszał ostro w tej skrzynce.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2011-09-29 12:30:00
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachusmalpapostpl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się nadgimnastykować, system operacyjny i konfiguracja jest
    > przechowywana na dodatkowych partycjach.

    A nie ma kopii systemu na jakimś flashu?