  • 31. Data: 2017-10-09 14:11:41
    Temat: Re: W Polsce zabraklo paliwa
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-09 o 10:16, J.F. pisze:

    > O ilosc tez chodzi, bo 2 tys litrow to mi wyglada na calkiem co innego.

    Trzeba rozróżnić dwie sprawy. Jedna to faktycznie przewożony towar i
    papiery do niego. Druga, to SENT, i tu trzeba zgłaszać każdy transport
    powyżej zdaje się 500kg/500l. Kary za obydwa wykroczenia/przestępstwa
    się dodają.

    > No to widzisz - w papierach masz co innego :-)

    Tylko, że nie wiadomo czy zatrzymali te 2000 litrów bo nie było
    zgłoszone do SENT-a, czy zgłoszone ale przewoził nie to co zadeklarował?

    > wszystkie kraje maja ten foklor, a nawet wiecej - ON statkowy, ON
    > rolniczy ...

    Nie ma u nas ON rolniczego, rolnik tankuje na BP i na podstawie faktur
    zwracana mu jest część kwoty, chyba za wynikła z akcyzy.
    Ale mi chodzi o folklor z zabarwianiem ON do innych celów. Znajomy z
    Kołobrzegu kupował paliwo z kutra tankowane na Bornholmie i ono miało
    taki sam kolor jak to z PB czy Orlenu. Ja miałem kiedyś dostęp do ON z
    barek pływających po Odrze i też wyglądało jak siki z dystrybutora.

    > A kto mowi, ze w Niemczech, w kraju sobie kupie.

    Piszę o Niemczech bo przewały na paliwie polegały do tej pory głownie na
    transporcie przez zachodnią granicę.

    > Hm, wydaje mi sie, ze kiedys byl w Castoramie, ale teraz chyba
    > zlikwidowali.

    Przewieźć olej opałowy możesz jak najbardziej, jednie nie możesz wlać go
    do baku i napędzać samochodu. Wydaje się więc, że jak masz legalne
    papiery i nie przekraczasz wielkości podpadających pod SENTa, to można
    spokojnie z tym jeździć?

    > A jak w Niemczech ... brzmi jak przemyt, ale w Unii to chyba nie :)

    Nadal podobno obowiązuje przepis, że poza paliwem w baku możesz
    przewieźć przez granicę tylko 10 litrów. Z doświadczenia wiem, że można
    mieć 2-3 kanistry po 20 litów i nikt przy ewentualnej kontroli się nie
    czepia.

    > Ale my nie o tym - musze zglaszac do SENT, czy w ogole nie wolno mi
    > przewozic :-)

    Jako detalista nie musisz, bo to dotyczy tylko przedsiębiorców, z
    drugiej strony jest ten limit 500kg lub 500 litrów, ale tu już nie wiem
    czy przeciętny Kowalski też podpada pod SENTa?

  • 32. Data: 2017-10-09 14:17:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-09 o 13:47, J.F. pisze:

    > Nikt tam schodzil nie bedzie, tylko wiadro spusci :-)

    Wody ze studni wiadrem nie czerpałeś.
    Za komuny z uwagi na fakt że kradli wszystko i wszędzie zbiornik miał
    drugie zabezpieczenie. Jak zerwałeś kłódkę z klapy to miałeś drabinkę
    ażurową okręconą siatką metalową a metr czy dwa niżej drugą klapę z
    kłódką. Do tej drugiej to bez maski tlenowej bym nie wszedł.
    A oczka w siatce miały średnicę centymetra, typowy króciec od
    pompy miał koło 5 centymetrów, giętka rura do niego była jeszcze
    szersza.

    > Pewnie maja, bo to przydatna rzecz. Chocby do oproznienia beczek.

    Do beczek to ona ma za dużą moc.

    > Tylko ... czy sprawne. I czy np maja wiadra ... bo kącik p-poż ze stacji
    > chyba znikl :-)
    > Ale wiadro do mycia podlogi pewnie maja :-)

    Jak podjedzie ekipa z jednostki zaopatrzeniowej czy remontowej to
    pewnie będą mieli pompę. Jak to będzie zwykła kolumna zmotoryzowana
    to faktycznie wiaderko, no może ręczna pompka do osuszania zbiorników
    w pojazdach czy do przelewania z beczek.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2017-10-09 15:31:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ażurową okręconą siatką metalową a metr czy dwa niżej drugą klapę z
    >kłódką. Do tej drugiej to bez maski tlenowej bym nie wszedł.

    Czyli "sufit" zbiornika byl jakies 2m ponizej poziomu gruntu ?

    A w nowych stacjach tez im sie chcialo tak bawic, czy juz znacznie
    plycej i prosciej ?

    Ha, cos mi chodzi po glowie ze tam jakies podwojne dno powinno byc,
    zabezpieczenie przed wylaniem do gruntu ...

    J.

  • 34. Data: 2017-10-09 15:53:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >papiery do niego. Druga, to SENT, i tu trzeba zgłaszać każdy
    >transport powyżej zdaje się 500kg/500l. Kary za obydwa

    Mnie o samą ilosc chodzi - ma dostawca taka mala cysterne ?
    Bo wysylac wielkiej z 2 tys litrow to pewnie by mu sie nie chcialo.

    Co mi rodzi podejrzenie, ze pracownicy cos podkradli :-)

    >Nie ma u nas ON rolniczego, rolnik tankuje na BP i na podstawie
    >faktur zwracana mu jest część kwoty, chyba za wynikła z akcyzy.

    A w Niemczech jest, albo i byl, bo i tam oszukuja :-)

> [...]

    >go do baku i napędzać samochodu. Wydaje się więc, że jak masz legalne
    >papiery i nie przekraczasz wielkości podpadających pod SENTa, to

    Jesli jak piszesz - od 500l/kg w gore trzeba zglaszac, to wydaje sie,
    ze kanisterek spokojnie.
    Ale przyczepke to juz moze byc niebezpiecznie :-)

> [...]
    >przewieźć przez granicę tylko 10 litrów. Z doświadczenia wiem, że
    >można mieć 2-3 kanistry po 20 litów i nikt przy ewentualnej kontroli

    Przypomina mi sie sprawa wodki i innych alkoholi, gdzie ponoc "do
    uzytku osobistego" wolno i nikt nie wie ile to dokladnie.
    Wiec byc moze z paliwami jest podobnie - prywatnie mozna i 30 tys
    litrow przywiezc, czy ile tam do cysterny wejdzie :-)

    Z drugiej strony - na samochody nie ma wyjatkow, i prywatnie trzeba
    akcyze placic.

    J.

  • 35. Data: 2017-10-09 16:45:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-09 o 15:53, J.F. pisze:

    > Mnie o samą ilosc chodzi - ma dostawca taka mala cysterne ?
    > Bo wysylac wielkiej z 2 tys litrow to pewnie by mu sie nie chcialo.

    Ale to nie musi być od razu cysterna, dwa mauzery na Lublinie i masz
    2000 litrów.

    > Co mi rodzi podejrzenie, ze pracownicy cos podkradli :-)

    No to dojdą dodatkowe paragrafy.

    > A w Niemczech jest, albo i byl, bo i tam oszukuja :-)

    No ale nie tak, że im po uszczelnieniu sytemu paliwa zabrakło. ;)

    > Jesli jak piszesz - od 500l/kg w gore trzeba zglaszac, to wydaje sie, ze
    > kanisterek spokojnie.

    Tylko na co komu kanisterek opałówki? No chyba, że chce łąkę wypalić?

    > Ale przyczepke to juz moze byc niebezpiecznie :-)

    Przewóz i przechowywanie większej ilości paliwa w ogóle jest
    niebezpieczne i podpada pod wiele innych przepisów.

    > Przypomina mi sie sprawa wodki i innych alkoholi, gdzie ponoc "do uzytku
    > osobistego" wolno i nikt nie wie ile to dokladnie.

    Ale chodzi o przewożenie przez granicę czy posiadanie w domu/przy sobie?

    > Wiec byc moze z paliwami jest podobnie - prywatnie mozna i 30 tys litrow
    > przywiezc, czy ile tam do cysterny wejdzie :-)

    Nie jest to takie łatwe, bo raz że ciężko jest kupić prywatnie kilka
    tysięcy litrów, nawet na stacji benzynowej. Dwa, cysterna zarejestrowana
    nawet na osobę fizyczną podpada pod ADRy, a teraz jeszcze pod SENTa.
    Składowanie tego legalnie, to dodatkowe obostrzenia prawne. Słabo to widzę.

    > Z drugiej strony - na samochody nie ma wyjatkow, i prywatnie trzeba
    > akcyze placic.

    No sam widzisz, że nie ma łatwo w tym kraju.

  • 36. Data: 2017-10-09 16:54:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Czy w niemieckich rafineriach widac odpowiednio duzy spadek obrotów?

    To ludny kraj, i nasze 25% moze sie u nich zamienic w mniej niz 10,
    wiec np normalna fluktuacje.

    Ale ciekaw jestem danych o ich eksporcie do jakis egzotycznych
    krajow - Luksemburg, Cypr, Malta, moze nawet UK ...

    J.

  • 37. Data: 2017-10-09 21:04:08
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 9 Oct 2017 13:00:42 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

    >Jest.
    >Przewidziana dla człowieka co raz na ileś lat wejdzie i zbiornik oczyści.

    Pamiętam jak u mnie przebudowywali stację Orlen, jakieś 6-7 lat temu.
    Przez długi czas podziemne zbiorniki na paliwo były widoczne. Owszem,
    były tam jakieś otwory rewizyjne, ale czy człowiek by się przez nie
    nie przecisnął? Być może i tak.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 38. Data: 2017-10-09 21:51:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak duze zbiorniki spawane sa od srodka i na zewnatrz. Sadzisz ze spawali metoda
    traconego spawacza?

  • 39. Data: 2017-10-09 22:01:26
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 09 Oct 2017 21:04:08 +0200, j...@i...pl wrote:

    >Owszem,
    >były tam jakieś otwory rewizyjne, ale czy człowiek by się przez nie
    >nie przecisnął? Być może i tak.

    Dobra, znalazłem jakiś rysunek zbiornika. Wychodzi na to, że ten otwór
    ma srednicę ok. 720 mm. Człowiek się wciśnie :)

  • 40. Data: 2017-10-09 22:01:51
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 9 Oct 2017 12:51:51 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    >Sadzisz ze spawali metoda traconego spawacza?

    W Chinach pewnie tak robią ;)