  • 21. Data: 2010-09-28 12:33:33
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 12:28, Arek (G) pisze:
    A najwyższy w europie stosunek zabitych do
    > ilość wypadków, to tylko jakaś dziwna rubryka policyjna.

    Tego nie zwalałbym na samochody a na głupotę ich kierowców.

    --
    krzysiek82

  • 22. Data: 2010-09-28 12:35:12
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Arek (G) pisze:

    > Zakompleksione kraje wschodnie po prostu muszą jeździć co najmniej
    > passatem tdi.Dacia, Skoda, Chewrolet itp. to po prostu obciach. Gwiazda
    > albo cztery kółka muszą być i koniec. A jeżeli coś jest spawane z dwóch
    > zamiast poduszek ma piankę do drzwi itp. to nie jest problem, przecież
    > sąsiedzi tego nie widzą. A najwyższy w europie stosunek zabitych do
    > ilość wypadków, to tylko jakaś dziwna rubryka policyjna.

    Zapomniales dodac ze po otwarciu granic UE i zalaniu Polski "fala złomu"
    ilosc zabitych w dziwny sposob wcale sie nie zwiekszyla.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 23. Data: 2010-09-28 12:35:25
    Od: Mirosław <m...@g...com>

    wiadomości news:i7sg6b$rn6$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Mirosław" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jedź kilkaset km na zachód i zarabiaj w Euro, jeśli tak tego pragniesz.
    >
    > Problem nie jest w zarobkach.

    dziękuje niemam więcej pytań,

    Mirosław

  • 24. Data: 2010-09-28 12:38:21
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 12:31, Cavallino pisze:
    > Problem nie jest w zarobkach.

    jest :)

    > Problem jest w mentalności, a dokładniej w "zastaw się, a postaw się".
    > Jak ktoś woli kupić 10 letni złom klasy E żeby wozić swoje 160 cm
    > wzrostu,

    10letnie zadbane auto to nie złom, natomiast 5-6letnia kia ma szanse być
    już wtedy złomem.

    zamiast nowego auta klasy B za tą samą cenę

    ciekawa teoria, może niektórzy nie lubią tandetnych plastików itp itd?
    Taka kia przykładowo, kiedyś oglądałem pro ceeda i tak waliło wewnątrz,
    że masakra.

    > bo nie ma szans, żeby ten złom był tańszy w eksploatacji.

    tak tak, wiemy, że masz nowsze (może i prawie nowe) auto i musisz to
    podkreślać na każdym kroku. Podlicz sobie koszty przeglądów w swoim
    aucie i koszty utrzymania 10letniego zadbanego auta zobaczysz kto jest
    robiony w konia.

    > Liczy się to, że Dacia czy Panda nie robiłaby wrażenia na sąsiadach.

    to śmietnik a nie auta, każdy zdrowo myślący człowiek kupi używane ale
    lepiej wyposażone, bezpieczniejsze i trwalsze auto.

    > I dlatego takie wybory należy utrudniać, choć nie ma chyba dobrego
    > sposobu, każdy ma swoje minusy.

    należy zaostrzyć kontrole na przeglądach, a nie zabraniać kupowania używek.

    --
    krzysiek82

  • 25. Data: 2010-09-28 12:40:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    krzysiek82 pisze:
    > Jeśli ktoś nie ma pojęcia o samochodach to co może powiedzieć? Że im
    > nowsze tym lepsze :)

    Ciekawe kiedy sam "zbiodegraduje"...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 26. Data: 2010-09-28 12:41:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Liczy się to, że Dacia czy Panda nie robiłaby wrażenia na sąsiadach.
    > I dlatego takie wybory należy utrudniać, choć nie ma chyba dobrego

    Cavallino, Dacia czy Panda na zachodzie kosztuje w salonie rownowartosc
    polrocznej pensji netto kasjerki w Tesco. W Polsce rocznej pensji inzyniera.
    Jesli nie widzisz roznicy, masz problem.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 27. Data: 2010-09-28 12:41:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:i7sg6b$rn6$1@news.onet.pl...

    > dziękuje niemam więcej pytań,

    I słusznie.
    Bo gardłując o euro nie pomyślałeś, jaka jest realna siła nabywcza Twoich
    zarobków.
    Do tego nie wystarczy tylko porównać zarobki.
    Polska jest dużo tańszym krajem do życia niż reszta Europy, szczególnie
    zachodniej (przejedź się raz np. do Skandynawii - Finlandii czy Norwegii -
    zrozumiesz o czym mowa).
    Więc nie ma szans, żebyśmy zarabiali tyle samo nominalnie.
    Jak porównasz realną wartość zarobków wcale to tak źle już nie wygląda.
    Może wobec np. Niemiec tak, ale ogólnie naprawdę nie ma co narzekać.
    Większość świata ma znacznie gorzej.

  • 28. Data: 2010-09-28 12:42:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    krzysiek82 pisze:

    > kogoś stać to niech sobie zmienia, ale zmuszanie innych to głupota. A
    > największa głupota to wmawianie, że to wszystko w trosce o środowisko
    > naturalne.

    Tia to jest najlepsze.
    Tak jakby bardziej ekologiczne bylo wyprodukowanie nowego samochodu i
    zlomowanie starego niz wyeksploatowanie juz istniejacego przy zachowaniu
    dobrego stanu technicznego (wliczajac w to recykling istniejacch juz
    czesci uzywanych).

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 29. Data: 2010-09-28 12:43:50
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 12:31:43 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Problem nie jest w zarobkach.

    LOL. Wiesz jakie są w Polsce średnie zarobki? 3398,67 PLN, czyli 724 GBP.
    Minimalna płaca, jaką pracodawca może Ci legalnie zaproponować to około
    1000 GBP. Czyli najniższa płaca sprzątaczki, czy ciecia jest wyższa niż
    średnia w Polsce, a samochody w salonach kosztują podobnie! Rzeczywiście
    płaca nie ma znaczenia.
    Bardzo Ci wstyd jeździć Kią, że musisz takie chore teorie dorabiać?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 30. Data: 2010-09-28 12:53:32
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > Ciekawe, że ci sami eksperci nigdzie nie zająknęli się, że tak
    > bogate państwa jak Dania czy Norwegia mają ten sam ,,problem'',
    > a średni wiek samochodu jest u nich o wiele większy niż u nas.

    Nie obraz sie, ale sam wyskoczyles jak typowy ekspierd z polskiego
    internetu. Sredni wiek samochodu w podanych przez Ciebie krajach:

    Polska - 14 lat
    Dania - 9.1 roku
    Norwegia - 10.3 roku

    Zrodla:
    http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5666661,Sredn
    i_wiek_samochodu_w_Polsce___ponad_14_lat.html
    http://www.icenews.is/index.php/2010/03/21/nordic-re
    gion-cars-among-europe%E2%80%99s-oldest/

    Co prawda dane z drugiego zrodla sa z 2006 roku, ale w Polsce sredni wiek
    auta od tego czasu nie zmienil sie wcale.

    Gdzie tu "o wiele wiekszy niz u nas"?

    Pozdrawiam
    Kamil