  • 61. Data: 2023-04-20 07:13:18
    Temat: Re: W Jeleniej Górze zlikwidowano darmowe stacje ładowania prątków + Norwegia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-04-2023 o 15:55, J.F pisze:

    > A w domu sobie wybrałes ekologicznego dostawce?

    Tak - słońce. ;-)

    > Czyli w ładując w nocy smrodzisz.

    Masz jakąś wiedzę ile produkują wiatraki, czy tak sobie gadasz bez sensu
    jak zwykle?

    > Nie bardzo. W nocy

    Nie o tym mowa - wtedy szybkiego uruchamiania nie potrzeba.

    > Moze, ale to trzeba na państwowym poziomie zrobić, bo inaczej
    > elektrownia na ruski gaz wygra ceną :-)

    Jeśli się jej nie postawi, to nie....

    > Chyba jakos słabo działa, skoro Tesla sie wycofała z pomysłu.

    Ale za to inni w to weszli.

    > Myslałem raczej o zaspokojeniu własnych potrzeb.

    Nieopłacalne.
    Całkowicie.

    > Tylko ... czy ci sie to opłaca?

    Nie mieszkam w GB.

    > Z internetu.

    I tam na pewno pisało że masowo, czy to już sobie sam dopowiedziałeś jak
    zwykle? ;-)
    Bo o to chodziło w moim pytaniu....

  • 62. Data: 2023-04-20 11:24:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 16 Apr 2023 12:59:07 +0200, w <u1gke1$ip86$1@news.icm.edu.pl>, io
    <i...@o...pl.invalid> napisał(-a):

    > A teraz ogarnij o czym są normy emisji i skąd zero emission w elektrykach.

    Zero emission to one by były, gdy były napędzane słońcem.

  • 63. Data: 2023-04-20 11:30:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 17 Apr 2023 13:41:04 +0200, w <u1jb8n$n8gc$2@news.icm.edu.pl>, io
    <i...@o...pl.invalid> napisał(-a):

    > Ty puknij się w głowę. Samochód jest zeroemisyjny kiedy nie emituje
    > spalin.

    Tylko, że to "paliwo" do jego napędzania jest wysokoemisyjne.
    W przypadku spalinowych samochód jest zeroemisyjny aż do momentu uruchomienia
    silnika. A elektryk już zdążył zatruć powietrze :)

  • 64. Data: 2023-04-20 11:53:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2023 o 11:24, r...@k...pl pisze:

    > Zero emission to one by były, gdy były napędzane słońcem.

    I w zdecydowanej części są.
    A i tak chodzi o emission w trakcie jazdy.

    Emisja zużyta na dostarczenie paliwa/prądu do baku/akumulatora jest
    liczona od zawsze osobno.

  • 65. Data: 2023-04-20 11:55:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2023 o 11:30, r...@k...pl pisze:

    > Tylko, że to "paliwo" do jego napędzania jest wysokoemisyjne.
    > W przypadku spalinowych samochód jest zeroemisyjny aż do momentu uruchomienia
    > silnika. A elektryk już zdążył zatruć powietrze :)

    No jasne, bo przecież wydobycie, wyprodukowanie, przetransportowanie i
    zatankowanie paliwa, nie powoduje ani grama emisji....

    Otóż nie - produkuje, w podobnych ilościach.

    A nawet większych, z racji tego że ice wykorzystuje tylko 1/3 paliwa do
    napędu.
    Resztę marnuje.

  • 66. Data: 2023-04-20 15:21:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.04.2023 o 11:55, Cavallino pisze:

    > A nawet większych, z racji tego że ice wykorzystuje tylko 1/3 paliwa do
    > napędu.
    > Resztę marnuje.

    Prątek też. W Polsce, ze 100kg węgla wykorzystuje się tylko 1/3 do
    produkcji prądu. Akumulator tylko to magazynuje. To jest już
    przetworzona energia.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 67. Data: 2023-04-20 15:25:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.04.2023 o 11:53, Cavallino pisze:

    > Emisja zużyta na dostarczenie paliwa/prądu do baku/akumulatora jest
    > liczona od zawsze osobno.

    Brednia. Prąd jest czystą energią a i tak są straty i nie należy nazywać
    go paliwem. Paliwo nie jest czystą energią.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Paliwo

    W Polsce paliwem dla prątka w 80% jest węgiel.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 68. Data: 2023-04-20 17:30:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Apr 2023 15:25:58 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Brednia. Prąd jest czystą energią a i tak są straty i nie należy nazywać
    > go paliwem. Paliwo nie jest czystą energią.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Paliwo

    Paliwem jest tez wodĂłr w ogniwach paliwowych :-)

    > W Polsce paliwem dla prątka w 80% jest węgiel.

    J.

  • 69. Data: 2023-04-20 18:58:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.04.2023 o 17:30, J.F pisze:

    > Paliwem jest tez wodór w ogniwach paliwowych :-)

    No dokładnie. Paliwo jak sama nazwa wskazuje, to coś co się pali.

    Paliwem możemy nazwać prątka, na przykład, bo się dobrze pali :)...ale
    nie prąd. Prąd się nie pali :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 70. Data: 2023-04-21 06:40:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Czy to paliwo czy akumulator - to tylko nośniki energii.
    Do traktowania identycznie pod tym względem.

    Niekumatym osłom może się to nie podobać, ale nic to nie zmienia.