    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Volvo gearbox i problemy
    Date: Mon, 09 May 2011 23:06:52 +0200

    Mam pytanie, może ktoś podpowie.
    Automat z przebiegiem sporawym (300k) szarpał mi przy przejściu z 1->2
    ale też odwrotnie, czasami mocniej,czasami wcale i tak przez powiedzmy
    pół roku. Teraz pojawiło się coś nowego, przegnałem wózek dosyć mocno i
    dostałem gustowny komunikat o uszkodzeniu skrzyni biegów (transmission
    service required). Oczywiście tryb serwisowy na skrzyni (silnik nadal z
    pełną mocą) i na stałe włączony chyba 4-ty bieg. Startował bardzo
    spokojnie z tego biegu, dało się też jechać i to nawet szybko. Po
    wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu bez zmian, ale po 2-3 godzinnym
    wyłączeniu, service nadal wzywany, ale skrzynia jak nowa. Nic nie
    szarpie, spokojnie wszystko przełącza - jak nówka dosłownie!
    Oczywiście nie dało mi to spokoju, a jako że samochód serwisowany co 20k
    w volvo to pojechałem od razu. Dowiedziałem się że czeka mnie naprawa
    skrzyni i mogą _od ręki_ jedynie zresetować wezwanie oraz ewentualnie
    przeprowadzić jakąś autokalibrację - tak też zrobili na moją prośbę.
    Po tych zabiegach wszystko wróciło do normy... znaczy znów szarpie
    czasami pomiędzy 1 i 2...

    Powiedzcie mi proszę co sądzić. Skrzynia padła czy też lada moment
    padnie, przypadek z tym pierwszym wołaniem o serwis? Da się cokolwiek
    wyrokować po takim opisie?
    Czy będę potrzebował zdolnego do jej naprawy? Jak i gdzie proszę, gdyż
    chyba czas odpuścić ASO, w końcu nawet komputer już nie piszczy co 20k o
    przegląd* :)

    __
    Pzd.
    Irek.N.
    ps. Bielsko-Biała
    * do 280k komunikat był, przy 300k już nie...ciekawostka...