  • 11. Data: 2012-04-01 23:58:10
    Temat: Re: Volvo S40, karoseria kopie pradem
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Uzytkownik "furi" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:jl5ark$d85$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > razem jak wysiadam z samochodu i chwytam za drzwi zeby je zamknac kopie
    > mnie prad. Na poczatku myslalem ze to ubranie sie elektryzuje ale w kilku
    > roznych jezdzilem i caly czas to samo. Czasem te trzepniecia bardziej
    > przypominaja dotkniecie "pastucha" niz iskre z naelektryzowanego swetra.
    > Poza tym silnik dziala normalnie, nie ma objawow przebicia z ukladu
    > zaplonowego
    > Czym to moze byc spowodowane?
    > Cz to mozliwe zeby bylo gdzies przebicie z ukladu zaplonowego ktore jakos
    > elektryzuje samochod, a jednoczesnie nie zakluca pracy silnika?

    Tylko i wylacznie elektrostatyka. Ubrania, buty itp.
    Dwa sposoby sa:
    1. zamontowac pasek antyelektrostatyczny
    2. Wysiadajac, po otwarciu drzwi najpierw chwytasz reka metalowy element
    karoserii (np slupek) i trzymajac sie go wystawiasz noge na ziemie. Ladunek
    splynie po nodze do ziemii i nie bedzie odczuwalny dla Ciebie.

    Mozesz tez wziac do reki cos metalowego i dotknac tym karoserii. Iskra
    przeskoczy miedzy tym elementem w rece a karoseria i nie bedziesz czul
    przykrego kopniecia

  • 12. Data: 2012-04-02 07:06:56
    Od: furi <s...@g...com>

    W dniu 2012-03-30 23:07, furi pisze:
    > Witam grupe
    > Mam maly problem z Volvo s40 14 2001 rok. Od jakis 2 tygodni za kazdym

    Odpowiem wszystkim w jednym poscie, coby bez potrzeby nie spamowac:

    Nie wydaje mi sie zeby to mialo zwiazek z ubraniem, w roznych
    swetrach/spodniach/ bluzach sie to dzieje i zadnego z nich nie kupilem w
    ostatnim miesiacu. Z butami to samo, zarówno na nogach jak i na
    samochodzie :), W Irlandii nie ma sensu bawic sie w zimowki, od poltora
    roku jezdze na tych samych.
    Nie mam paska odprowadzajacego ladunek, ale wiekszosc samochodow nie ma,
    pozatym wczesniej nie razil pradem.
    Teraz to wystepuje w 100% przypadkow przy wysiadaniu, nawet jesli
    przejade 500 m do sklepu, juz nabralem odruchu zamykania samochodu
    lokciem...
    JonyK zerkne dzis na ten kabel od masy silnika, mam nadzieje ze uda mi
    sie go zlokalizowac.
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2012-04-02 07:52:02
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-04-02 07:06, furi pisze:
> [...]
    > pozatym wczesniej nie razil pradem.
    > JonyK zerkne dzis na ten kabel od masy silnika, mam nadzieje ze uda mi
    Zle Ci się wydaje. To sprawa tylko i wyłącznie elektryzowania ciuchów
    przez tarcie o siedzenie. Nie pomyslałeś, że mimo różnych ubrań materiał
    siedzenia pozostaje stale ten sam?
    Kup sobie w sklepie środek przeciw elektryzowaniu zwany też sprayem
    antyelektrostatycznym, popsikaj nim SIEDZENIE i ciuchy też i sprawdź.
    tu masz pierwszy z brzegu przykład
    http://www.ceneo.pl/5049131
    Pomysł ze sprawdzaniem przewodu masy od silnika, jako przyczyny tego
    zjawiska - naprawdę godny Nobla. Możesz oczywiście sobie to też
    sprawdzić, ale sukcesu tu nie wróżę. Równie dobrze możesz sprawdzać
    bednarkę uziemienia w domu mojej babci.
    Jacek

  • 14. Data: 2012-04-02 12:57:57
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-02 05:52:02 +0000, Jacek <n...@g...com> said:

> [...]
    > zjawiska - naprawdę godny Nobla. Możesz oczywiście sobie to też
    > sprawdzić, ale sukcesu tu nie wróżę. Równie dobrze możesz sprawdzać

    No, jeszcze można sprawdzić (to już bardziej serio) aktywność Słońca.
    Miałem samochód, który kopał tylko na drugi, trzeci dzień po wyrzucie
    masy na Słońcu. Tak miał i już.
    ;-)

    --
    Bydlę