  • 21. Data: 2020-12-07 20:59:44
    Temat: Re: VHDL - konwersja bin2bcd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 07.12.2020 18:11, J.F. wrote:

    >To ma być klasyczny zegar, który później chciałbym wzbogacić o
    >funkcję synchronizacji z DCF77. Typowy projekt edukacyjny. ;)
    >Dlatego też nie byłoby większego problemu ze zliczaniem sekund i
    >minut - młodsza część zawsze liczy od 0 do 9, od 0 do 5.

    dokladnie. Trywialne wrecz w BCD.

    >Bardziej problematyczny jest licznik. Zależy mi trynie 24 godzinnym,
    >więc mamy do czynienia z kilkoma możliwościami:
    >- Jeśli starsza cyfra wynosi 0 ub 1, młodsza liczy od 0 do 9.
    >- Jeśli starsza cyfra wynosi 2, młodsza liczy od 0 do 3.

    >Prościej mi było to zaimplementować w postaci licznika binarnego i
    >tłumaczyć na BCD.

    Ale to upraszcza i konstrukcje dekodera, skoro mamy tylko 4 bity
    wejsciowe
    (bo najmlodszy sie nie zmienia).
    Wpisz tabelke i zobacz co wyjdzie.

    Z drugiej strony - licznik BCD liczacy do 24, czy jak kto woli - do
    23, tez nie jest trudny, bo bitow malo.
    Ewentualnie - wpisz tabelke przejsc i pozwol mu zsyntezowac :-)

    J.

  • 22. Data: 2020-12-08 14:22:14
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 07/12/2020 o 18:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam Górski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    ?pageId=60030986

    > Jesli dobrze rozumiem ... sam chcialem te metode zapronowac, ale ona
    > jest "sekwencyjna".
    >
    > Wynik sie pojawi po kilku/nastu cyklach zegara, i trzeba ten zegar miec.
    >
    > Dla 2 cyfr dziesietnych ... moze da sie prosciej ukladem kombinacyjnym.
    >
    > J.

    https://stackoverflow.com/questions/23871792/convert
    -8bit-binary-number-to-bcd-in-vhdl

    Adam

  • 23. Data: 2020-12-08 16:31:04
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 08.12.2020 14:22, Adam Górski wrote:

    > https://stackoverflow.com/questions/23871792/convert
    -8bit-binary-number-to-bcd-in-vhdl

    Tego rozwiązania finalnie użyłem, konkretnie tego z samego dołu strony.
    Działa w porządku, ale chyba faktycznie przerzucę się na zespoły zespoły
    par liczników binarnych liczących do 5 i 9, a także jedną dodatkową parę
    z logiką resetującą po przekroczeniu 23. To powinno pozwolić na
    zwolnienie zasobów i może nawet uda mi się wcisnąć dekoder DCF77 do tego
    XC2C128.

  • 24. Data: 2020-12-08 17:47:01
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

> [...]
    > z logiką resetującą po przekroczeniu 23. To powinno pozwolić na
    > zwolnienie zasobów i może nawet uda mi się wcisnąć dekoder DCF77 do tego

    Aaaa.. to takie buty.
    Jakaś praca zaliczeniowa :)

    Pzdr.

    Adam Górski

  • 25. Data: 2020-12-08 18:30:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >dodatkową parę z logiką resetującą po przekroczeniu 23. To powinno
    >pozwolić na zwolnienie zasobów i może nawet uda mi się wcisnąć

    Wyswietlacz multipleksowany ?
    Bo jak nie ... moze od razu licznik liczacy w kodzie 7-seg :-)

    J.

  • 26. Data: 2020-12-08 20:08:19
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 08.12.2020 17:47, Adam Górski wrote:

    > Jakaś praca zaliczeniowa :)

    Nic z tych rzeczy. Zwykły amatorski projekt, mający na celu
    dokształcenie się. ;) Mikrokontrolery mam już względnie dobrze
    ogarnięte, teraz próbuję się nauczyć czegoś nowego.

  • 27. Data: 2021-01-05 15:40:10
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > A co do podpinania pamięci, to zależy ile jej potrzebujesz. Wszystkie obecnie
    > produkowane FPGA mają na pokładzie pamięć BRAM, którą możesz konfigurować
    > w dowolne bloki. Popatrz sobie w dataszity i oceń sam co się lepiej opłaca.
    > Pamięć zewnętrzna lub wewnętrzna w FPGA. Wybór należy do Ciebie.

    Atlantisowi raczej chodziło o pamięć konfiguracyjną, a nie BRAM.