-
11. Data: 2023-10-30 21:33:34
Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
Od: ddddddddddd <d...@d...pl>
On 30/10/2023 08:10, Cavallino wrote:
> W dniu 30-10-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
>> On 30/10/2023 05:42, Cavallino wrote:
>>> W dniu 29-10-2023 o 13:19, ddddddddddd pisze:
>>>
>>>>> Czyli pomysł czysto teoretyczny, bo ładowarka DC kosztuje kilkaset
>>>>> tysięcy zł, a taka z V2G pewnie jeszcze więcej.
>>>>
>>>> ostatnio na ebay'u widziałem ładowarkę V2G za ?700, jeden z
>>>> dostawców pradu daje nowe za ?1500 (to już dużo, ale polować na
>>>> tańszą można)
>>>
>>> Ale z dwustronnym Chademo?
>>
>> tak, tutaj była niedawno za ?900:
>> https://tiny.pl/cl9st
>
> O wynalazkach na UK musisz pytać w UK, a nie na polskich grupach.
myślałem, że to standard międzynarodowy i producentów ładowarek nie ma
zbyt wielu
>>> Autu bez różnicy skąd dostanie prąd.
>>> Ale automatycznie nie będzie działać w tym przypadku i na ładowanie i
>>> na oddawanie prądu.
>>> Oddawanie wymaga włożenia do gniazda specjalnej przejściówki, więc
>>> trzeba to ręcznie różnicować.
>>
>> co to znaczy? nie da się ustawić że w danych godzinach będzie oddawał
>> prąd?
>
> To znaczy, że żeby oddawał musisz włożyć do gniazda CCS przejściówkę z
> gniazdkiem 230v.
> A potem możesz sobie z tym gniazdkiem robić co chcesz, podłączyć dom
> przedłużaczem, czy co tam sobie życzysz.
ale ty piszesz o type2, a Leaf ma Chademo, które w przeciwieństwie do
type2 ma ładowarki 2-kierunkowe
>
> Ale żeby podłączyć auto do ładowania, musisz przejściówkę fizycznie > wyjąć i w
zamian zasilić auto z wtyczki type 2.
to bez sensu
>>
>>
>> Rozważam to pod kątem dalszej przyszłości: przyjmując że i tak kiedyś
>> będę zmieniał auto, mógłbym kupić kilkuletniego Leafa,
>
> Pisałem powyżej o Hyundai.
>
> Jak to chodzi w Leafie, nie mam pojęcia, ale nie sądzę żeby był w stanie
> sterować oddawaniem prądu, znając jego przedpotopowy soft.
pewnie steruje tym ładowarka - tak jak w przypadku typ2 ładowarka
wykrywa rezystor na kablu i podaje zasilanie, tak pewnie w
dwukierunkowym Chademo ładowarka podaje jakiś sygnał do auta aby
oddawało prąd
> Ale może wallbox będzie umiał.
> Pytaj w UK, u nas tego się nie praktykuje,a Chademo wychodzi z użycia.
>
przeglądam, niestety użytkowników jest bardzo mało (program od strony
dostawców prądu od kilku lat jest pilotażowy, więc wielu użytkowników
nie ma, a do tego jak przy każdym urządzeniu - takich, którzy
zastanawiają się jak to działa jest 1% - i ciężko tą jedną osobę znaleźć ;)
Pewnie sobie to odpuszczę - a może do tego czasu przybędzie użytkowników
i sprawa się rozjaśni
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
12. Data: 2023-10-31 08:11:33
Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 30-10-2023 o 21:33, ddddddddddd pisze:
> On 30/10/2023 08:10, Cavallino wrote:
>> W dniu 30-10-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
>>> On 30/10/2023 05:42, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 29-10-2023 o 13:19, ddddddddddd pisze:
>>>>
>>>>>> Czyli pomysł czysto teoretyczny, bo ładowarka DC kosztuje kilkaset
>>>>>> tysięcy zł, a taka z V2G pewnie jeszcze więcej.
>>>>>
>>>>> ostatnio na ebay'u widziałem ładowarkę V2G za ?700, jeden z
>>>>> dostawców pradu daje nowe za ?1500 (to już dużo, ale polować na
>>>>> tańszą można)
>>>>
>>>> Ale z dwustronnym Chademo?
>>>
>>> tak, tutaj była niedawno za ?900:
>>> https://tiny.pl/cl9st
>>
>> O wynalazkach na UK musisz pytać w UK, a nie na polskich grupach.
>
> myślałem, że to standard międzynarodowy
Nie.
Leaf został z tyłu i na żadne międzynarodowe std się nie łapie.
W Europie obowiązuje złącze CCS, ale protokół nie ma VG2.
>> A potem możesz sobie z tym gniazdkiem robić co chcesz, podłączyć dom
>> przedłużaczem, czy co tam sobie życzysz.
>
> ale ty piszesz o type2, a Leaf ma Chademo, które w przeciwieństwie do
> type2 ma ładowarki 2-kierunkowe
Zgadza się.
Ale poza UK nikt się już nim nie interesuje.
Temat jest zamknięty.
>
>>
>> Ale żeby podłączyć auto do ładowania, musisz przejściówkę fizycznie >
>> wyjąć i w zamian zasilić auto z wtyczki type 2.
>
> to bez sensu
Zależy w jakim celu.
To raczej jest przeznaczone na wyjazdy, ale awaryjnie można użyć.
Na codzień, bez sensu.
> pewnie steruje tym ładowarka - tak jak w przypadku typ2 ładowarka
> wykrywa rezystor na kablu i podaje zasilanie
W przypadku typ2, steruje tym evse, a ładowarka to jest zabudowana w
samochodzie.
> przeglądam, niestety użytkowników jest bardzo mało
Sam widzisz.
Ja bym w takie wynalazki nawet 1 zł nie angażował.
Za rok albo dwa umrze śmiercią naturalną i zostaniesz bez wsparcia.
Poza Nissanem i Leafem nikt już Chademo nie stosuje.
Nawet Nissan w Arriya dał CCS.
-
13. Data: 2023-11-01 07:27:07
Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
Od: ddddddddddd <d...@d...pl>
On 31/10/2023 07:11, Cavallino wrote:
> W dniu 30-10-2023 o 21:33, ddddddddddd pisze:
>> On 30/10/2023 08:10, Cavallino wrote:
>>> W dniu 30-10-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
>>>> On 30/10/2023 05:42, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 29-10-2023 o 13:19, ddddddddddd pisze:
>>>>>
>>>>>>> Czyli pomysł czysto teoretyczny, bo ładowarka DC kosztuje
>>>>>>> kilkaset tysięcy zł, a taka z V2G pewnie jeszcze więcej.
>>>>>>
>>>>>> ostatnio na ebay'u widziałem ładowarkę V2G za ?700, jeden z
>>>>>> dostawców pradu daje nowe za ?1500 (to już dużo, ale polować na
>>>>>> tańszą można)
>>>>>
>>>>> Ale z dwustronnym Chademo?
>>>>
>>>> tak, tutaj była niedawno za ?900:
>>>> https://tiny.pl/cl9st
>>>
>>> O wynalazkach na UK musisz pytać w UK, a nie na polskich grupach.
>>
>> myślałem, że to standard międzynarodowy
>
> Nie.
> Leaf został z tyłu i na żadne międzynarodowe std się nie łapie.
> W Europie obowiązuje złącze CCS, ale protokół nie ma VG2.
>
>>> A potem możesz sobie z tym gniazdkiem robić co chcesz, podłączyć dom
>>> przedłużaczem, czy co tam sobie życzysz.
>>
>> ale ty piszesz o type2, a Leaf ma Chademo, które w przeciwieństwie do
>> type2 ma ładowarki 2-kierunkowe
>
> Zgadza się.
> Ale poza UK nikt się już nim nie interesuje.
> Temat jest zamknięty.
>
>
>
>>
>>>
>>> Ale żeby podłączyć auto do ładowania, musisz przejściówkę fizycznie >
>>> wyjąć i w zamian zasilić auto z wtyczki type 2.
>>
>> to bez sensu
>
> Zależy w jakim celu.
> To raczej jest przeznaczone na wyjazdy, ale awaryjnie można użyć.
> Na codzień, bez sensu.
>
>> pewnie steruje tym ładowarka - tak jak w przypadku typ2 ładowarka
>> wykrywa rezystor na kablu i podaje zasilanie
>
> W przypadku typ2, steruje tym evse, a ładowarka to jest zabudowana w
> samochodzie.
>
>> przeglądam, niestety użytkowników jest bardzo mało
>
> Sam widzisz.
> Ja bym w takie wynalazki nawet 1 zł nie angażował.
> Za rok albo dwa umrze śmiercią naturalną i zostaniesz bez wsparcia.
>
> Poza Nissanem i Leafem nikt już Chademo nie stosuje.
> Nawet Nissan w Arriya dał CCS.
dobrze wiedzieć - póki co temat odpuszczam, elektryk będzie miał dla
mnie sens dopiero wtedy, kiedy nie będzie innej drogi ucieczki z
wyższego progu podatkowego niż auto na firmę (bo elektryki są tutaj w
ten sposób promowane niższym podatkiem od użyczenia prywatnego).
Wcześniej miałby sens tylko jeśli mógłym go użyć jako domowy magazyn energii
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
14. Data: 2023-11-01 08:06:18
Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-11-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
> Wcześniej miałby sens tylko jeśli mógłym go użyć jako domowy magazyn
> energii
Generalnie w Hyundai/Kia możesz, tyle że z ręczną obsługą.
Chociaż na upartego - ma też drugie gniazdko, zwykłe 230v, tyle że w
środku, ale może można działać na stałe na nim.
-
15. Data: 2023-11-02 07:28:10
Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
Od: ddddddddddd <d...@d...pl>
On 01/11/2023 07:06, Cavallino wrote:
> W dniu 01-11-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
>
>> Wcześniej miałby sens tylko jeśli mógłym go użyć jako domowy magazyn
>> energii
>
> Generalnie w Hyundai/Kia możesz, tyle że z ręczną obsługą.
> Chociaż na upartego - ma też drugie gniazdko, zwykłe 230v, tyle że w
> środku, ale może można działać na stałe na nim.
zgaduję że z niezbyt dużym obciążeniem.
Przy V2G zakładałem, że jeśli może ładować >7kW, to też podobnie może
oddawać. Przy 5.5kW mógłbym to podłączyć po prostu zamiast grid'a do
falownika (bo taki mam max), poniżej już miałbym więcej kombinowania
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
16. Data: 2023-11-02 07:38:45
Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 02-11-2023 o 07:28, ddddddddddd pisze:
> On 01/11/2023 07:06, Cavallino wrote:
>> W dniu 01-11-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
>>
>>> Wcześniej miałby sens tylko jeśli mógłym go użyć jako domowy magazyn
>>> energii
>>
>> Generalnie w Hyundai/Kia możesz, tyle że z ręczną obsługą.
>> Chociaż na upartego - ma też drugie gniazdko, zwykłe 230v, tyle że w
>> środku, ale może można działać na stałe na nim.
>
> zgaduję że z niezbyt dużym obciążeniem.
Zależy od modelu.
W nowszych, z takim samym, jak z tej zewnętrznej przejściówki tj. 3,6 kW.