-
21. Data: 2009-05-26 18:31:45
Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 26 May 2009 18:09:12 +0300, darnok wrote:
>qwerty pisze:
>> ... no i oczywiście ciekawe, czy
>> telefon byłby w stanie złapać zasięg przemieszczając się z taką
>> prędkością. :]
>
>wysokosc i predkosc by to uniemozliwily.
Ciekaw jestem ile w tym prawdy.
Mocno powatpiewam.
J.
-
22. Data: 2009-05-26 18:35:23
Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Od: Czarek <c...@n...fm>
W dniu 2009-05-26 20:31, J.F. napisał:
> On Tue, 26 May 2009 18:09:12 +0300, darnok wrote:
>> qwerty pisze:
>>> ... no i oczywiście ciekawe, czy
>>> telefon byłby w stanie złapać zasięg przemieszczając się z taką
>>> prędkością. :]
>> wysokosc i predkosc by to uniemozliwily.
>
> Ciekaw jestem ile w tym prawdy.
> Mocno powatpiewam.
Bardzo dużo w tym prawdy. Temat ten był tu (i nie tylko tu) już kilka
razy poruszany dość dogłębnie.
--
Cz.
-
23. Data: 2009-05-26 18:48:30
Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Od: darnok <d...@a...spam.ch>
J.F. pisze:
> On Tue, 26 May 2009 18:09:12 +0300, darnok wrote:
>> qwerty pisze:
>>> ... no i oczywiście ciekawe, czy
>>> telefon byłby w stanie złapać zasięg przemieszczając się z taką
>>> prędkością. :]
>> wysokosc i predkosc by to uniemozliwily.
>
> Ciekaw jestem ile w tym prawdy.
> Mocno powatpiewam.
A masz to czym poprzec - bo ja mam :)
Anteny nie sieja do góry.
Prawie zawsze sa pochylone lekko w dol. A juz napewno na 11km nie
zlapiesz zasiegu z takiego bocznego listka.
Typowa predkosc przelotowa to ok 800km/h.
GSMowe ograniczenie ze wzgledu na efekt dopplera to ok 250km/h dla
900Mhz i ok 130km/h dla 1800Mhz.
I co ty na to?
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
-
24. Data: 2009-05-26 19:08:48
Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 26 May 2009 21:48:30 +0300, darnok wrote:
>J.F. pisze:
>>> wysokosc i predkosc by to uniemozliwily.
>> Ciekaw jestem ile w tym prawdy.
>> Mocno powatpiewam.
>
>A masz to czym poprzec - bo ja mam :)
>
>Anteny nie sieja do góry.
Pomiedzy "nie sieja" a "sygnal jest stlumiony o 10 dB" jest roznica.
>Prawie zawsze sa pochylone lekko w dol. A juz napewno na 11km nie
>zlapiesz zasiegu z takiego bocznego listka.
Jest tu jakis baloniarz ? :-)
>Typowa predkosc przelotowa to ok 800km/h.
>GSMowe ograniczenie ze wzgledu na efekt dopplera to ok 250km/h dla
>900Mhz i ok 130km/h dla 1800Mhz.
>I co ty na to?
800km/h to nie daje nawet 1ppm. Nie ma tak dokladnych kwarcow.
Jesli szukac problemow to moze np w czasie przelaczania stacji ..
J.
-
25. Data: 2009-05-26 19:54:18
Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Od: "...:::WISKOLER:::..." <R...@v...cy>
Na grupie *pl.misc.telefonia.gsm*, dnia 26 maj (wtorek),
znalazłem donos TW *darnok*,
o treści cytowanej poniżej:
> GSMowe ograniczenie ze wzgledu na efekt dopplera to ok 250km/h dla
> 900Mhz i ok 130km/h dla 1800Mhz.
Chcesz wmówić wszystkim że w samochodzie rozpędzonym do 140 km/h nie bedzie
można nawiązać łączności w paśmie 1800Mhz? Coś mi się wydaje że mijasz się
lekko z prawdą.
--
Dlaczego tyle osób zarabia na ebookach?
http://ebooki.zlotemysli.pl/wiskoler.php
-
26. Data: 2009-05-26 20:17:55
Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Od: darnok <d...@a...spam.ch>
J.F. pisze:
> On Tue, 26 May 2009 21:48:30 +0300, darnok wrote:
>> J.F. pisze:
>>>> wysokosc i predkosc by to uniemozliwily.
>>> Ciekaw jestem ile w tym prawdy.
>>> Mocno powatpiewam.
>> A masz to czym poprzec - bo ja mam :)
>>
>> Anteny nie sieja do góry.
>
> Pomiedzy "nie sieja" a "sygnal jest stlumiony o 10 dB" jest roznica.
>
>> Prawie zawsze sa pochylone lekko w dol. A juz napewno na 11km nie
>> zlapiesz zasiegu z takiego bocznego listka.
>
> Jest tu jakis baloniarz ? :-)
To jest mi ciezko udowodnic poza przedstawieniem ci jakies
charakterystyki anteny GSM.
pierwsza znaleziona.
http://www.kathrein-scala.com/catalog/741988.pdf
Niestety nie ma konkretnych liczb odnosnie charakterystyki pionowej, bo
po prostu nikt nie planuje zasiegu "w pionie" :)
>> Typowa predkosc przelotowa to ok 800km/h.
>> GSMowe ograniczenie ze wzgledu na efekt dopplera to ok 250km/h dla
>> 900Mhz i ok 130km/h dla 1800Mhz.
>> I co ty na to?
>
> 800km/h to nie daje nawet 1ppm. Nie ma tak dokladnych kwarcow.
Ciesze sie ze tym samym zaprzeczyles istnieniu telefonii komorkowej GSM
na swiecie.
Zacytuje specyfikacje 3GPP 05.10 Rel 99
http://www.3gpp.org/ftp/Specs/html-info/0510.htm
wzialem 8.12 - punkt 6.1 w docu.
"The MS carrier frequency shall be accurate to within 0.1 ppm, or
accurate to within 0.1 ppm compared to signals received from the BTS,
except for GSM 400 where 0.2 ppm shall apply in both case (these signals
will have an apparent frequency error due to BTS frequency error and
Doppler shift). In the latter case, the signals from the BTS must be
averaged over sufficient time that errors due to noise or interference
are allowed for within the above 0.1 ppm and 0.2 ppm figure. The MS
shall use the same frequency source for both RF frequency generation and
clocking the timebase."
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
-
27. Data: 2009-05-26 20:21:00
Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Od: KuFeL <k...@o...pl>
...:::WISKOLER:::... pisze:
> Na grupie *pl.misc.telefonia.gsm*, dnia 26 maj (wtorek),
> znalazłem donos TW *darnok*,
> o treści cytowanej poniżej:
>
>> GSMowe ograniczenie ze wzgledu na efekt dopplera to ok 250km/h dla
>> 900Mhz i ok 130km/h dla 1800Mhz.
>
> Chcesz wmówić wszystkim że w samochodzie rozpędzonym do 140 km/h nie bedzie
> można nawiązać łączności w paśmie 1800Mhz? Coś mi się wydaje że mijasz się
> lekko z prawdą.
no wlasnie... jestem ciekaw szczegolow, bo gdzies czytalem kiedys ze
efekt dopplera pojawia sie dopiero kolo 500 km/h
Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78
-
28. Data: 2009-05-26 20:26:46
Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Od: darnok <d...@a...spam.ch>
darnok pisze:
> Zacytuje specyfikacje 3GPP 05.10 Rel 99
> http://www.3gpp.org/ftp/Specs/html-info/0510.htm
> wzialem 8.12 - punkt 6.1 w docu.
>
> "The MS carrier frequency shall be accurate to within 0.1 ppm, or
> accurate to within 0.1 ppm compared to signals received from the BTS,
> except for GSM 400 where 0.2 ppm shall apply in both case (these signals
> will have an apparent frequency error due to BTS frequency error and
> Doppler shift). In the latter case, the signals from the BTS must be
> averaged over sufficient time that errors due to noise or interference
> are allowed for within the above 0.1 ppm and 0.2 ppm figure. The MS
> shall use the same frequency source for both RF frequency generation and
> clocking the timebase."
Dodam jeszcze ze BTS ma spelnic jeszcze bardziej rygorystyczne warunki -
punkt 5.1:
"The BTS shall use a single frequency source of absolute accuracy better
than 0.05 ppm for both RF frequency generation and clocking the
timebase. The same source shall be used for all carriers of the BTS.
For the pico BTS class the absolute accuracy requirement is relaxed to
0.1ppm."
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
-
29. Data: 2009-05-26 20:29:42
Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Od: Jingiel <X...@X...XX>
> Działa, doskonale. Masz jeszcze jakieś inne głębokie przemyślenia?
> Sugeruję się trochę douczyć, nie pamiętam w której klasie na fizyce są fale
> elektromagnetyczne, ale to chyba teraz w podstawówce jest.
> W której klasie jesteś? Może tego jeszcze nie braliście?
>
Bez przesady. Montowales kiedys antene sat w pokoju? Odbierala???
Jingiel
-
30. Data: 2009-05-26 20:35:58
Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Tue, 26 May 2009 22:29:42 +0200, Jingiel napisał(a):
> Bez przesady. Montowales kiedys antene sat w pokoju? Odbierala???
>
Nie mocowałem. Ale używam w pokoju telefonu komórkowego.
Sprawdź sobie na jakiej częstotliwości pracuje tv-sat, a na jakiej
nadajniki GPS.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.