-
1. Data: 2013-04-24 20:30:18
Temat: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: mk4 <m...@d...nul>
Witam,
Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
sekundy i sie kreci.
Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
zakrecic.
Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?
PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie
jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)
--
Pozdrawiam,
mk4
-
2. Data: 2013-04-24 20:47:12
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
> Witam,
>
> Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
> Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
> sekundy i sie kreci.
> Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
> uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
> zakrecic.
>
> Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
> Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?
>
> PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie
> jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)
>
Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie.
Można to poprawić modyfikując wsad sterownika silnika
--
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2013-04-24 21:00:26
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
> Witam,
>
> Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
> Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
> sekundy i sie kreci.
> Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
> uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
> zakrecic.
>
> Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
Zasadniczo normalne to nie, ale jak mowa o VW 1.9 TDI to tak -
przypadłość rzekłbym często spotykana.
> Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?
Pewnie z wielu rzeczy - ja wiem o jakichś problemach z czujnikami
temperatury, błędami softu ECU itd. Rzekłbym, że to by design ;)
Póki masz opóźnienie 1,5-2s na ciepłym, to nie ma się czym przejmować.
-
4. Data: 2013-04-24 21:40:20
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kl99bi$ueb$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
>> Witam,
>>
>> Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
>> Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
>> sekundy i sie kreci.
>> Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
>> uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
>> zakrecic.
>>
>> Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
>> Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?
>>
>> PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie
>> jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)
>>
>
> Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie.
> Można to poprawić modyfikując wsad sterownika silnika
A to samo w benzyniaku?
-
5. Data: 2013-04-24 22:04:33
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:
> A to samo w benzyniaku?
>
>
Jakim benzyniaku?
Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp
silnika lub powietrza w dolocie.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
6. Data: 2013-04-24 22:45:32
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kl9dsj$iii$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:
>
>> A to samo w benzyniaku?
>>
>>
>
> Jakim benzyniaku?
L. Delta Integrale.
> Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp
> silnika lub powietrza w dolocie.
Jak to sprawdzić?
-
7. Data: 2013-04-24 23:29:13
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-04-24 22:45, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:kl9dsj$iii$...@n...news.atman.pl...
>> W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:
>>
>>> A to samo w benzyniaku?
>>>
>>>
>>
>> Jakim benzyniaku?
>
> L. Delta Integrale.
>
>> Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp
>> silnika lub powietrza w dolocie.
>
> Jak to sprawdzić?
>
>
Sprawdzić w specyfikacji dla danego czujnika jakie powinien mieć
wartości rezystancji dla danej temp. i zmierzyć rezystancję przy tych temp.
Na oko powinien mieć około 2kOhm na zimnym i z 300-400 Ohm przy 80C.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
8. Data: 2013-04-24 23:31:38
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kl9irc$8iv$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2013-04-24 22:45, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
>> grup dyskusyjnych:kl9dsj$iii$...@n...news.atman.pl...
>>> W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:
>>>
>>>> A to samo w benzyniaku?
>>>>
>>>>
>>>
>>> Jakim benzyniaku?
>>
>> L. Delta Integrale.
>>
>>> Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp
>>> silnika lub powietrza w dolocie.
>>
>> Jak to sprawdzić?
>>
>>
> Sprawdzić w specyfikacji dla danego czujnika
Aha.
To już dla mnie zbyt skomplikowane.
To robota dla elektryka czy mechanika?
-
9. Data: 2013-04-24 23:33:56
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:
> Aha.
> To już dla mnie zbyt skomplikowane.
> To robota dla elektryka czy mechanika?
>
>
No proszę Cię. Kup najprostszy multimetr za 10-20zł ustaw pomiar
rezystancji i przyłóż elektrody do pinów czujnika :)
--
Pozdrawiam
Lewis
-
10. Data: 2013-04-25 01:45:00
Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 24 Apr 2013 23:33:56 +0200, Lewis napisał(a):
> W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:
>
>> Aha.
>> To już dla mnie zbyt skomplikowane.
>> To robota dla elektryka czy mechanika?
>>
>>
>
> No proszę Cię. Kup najprostszy multimetr za 10-20zł ustaw pomiar
> rezystancji i przyłóż elektrody do pinów czujnika :)
No i jak będzie bez kozery pińcet om... To co? :)
Przynajmniej jakieś dane referencyjne trzeba mieć.
Do tego mierzyć na pinach komputera (co by przy okazji wiązkę
skontrolować).
A najlepiej to dobrać się do procedur serwisowych tego sterownika (bo to
jeszcze pewnie czasy przedmikroprocesorowe) - bez tego to będzie takie tam
poruszanie się po omacku.
Bo tak to multimetrem na ślepo to rzadko udaje się dość o co chodzi - jak
się coś przepaliło albo zwarło to można szukać. Ale te czujniki to raczej
lubią tak że im się zakres przestawi, albo coś.