  • 1. Data: 2009-04-10 14:13:01
    Temat: Układ dwukolumnowy (obydiwe kolumny float ?)
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Witam, jeżeli buduje układ dwukolumnowy jedna kolumna na treść druga na
    nawigacje to mam im nadać obu float: left czy jednemu float: left a
    drugiemu float: right, czy tylko jednemu nadać float, a drugiemu nadać
    tylko taką szerokość aby zmieścił się razem z floatującym elementem w
    bloku, który je obejmuje. Zawsze mnie to intrygowało a wszystkie
    rozwiązania są wdg. mnie poprawne. Czy jakieś mają ograniczenia ?

  • 2. Data: 2009-04-10 17:23:07
    Temat: Re: Układ dwukolumnowy (obydiwe kolumny float ?)
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    hazet pisze:
> [...]
    > tylko taką szerokość aby zmieścił się razem z floatującym elementem w
    > bloku, który je obejmuje. Zawsze mnie to intrygowało a wszystkie

    Rób jak Ci wygodniej.

    > Czy jakieś mają ograniczenia ?

    clear:left/right; dla następnego elementu da inny efekt gdy oba mają
    float:left; i inny gdy jeden ma left a drugi right (no chyba że będą tej
    samej wysokości). Zaś w przypadku gdy tylko jeden ma float, tło z
    niefloatowanego elementu wejdzie Ci pod tło elementu z float.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2009-04-10 19:55:41
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Paweł Piskorz pisze:

> [...]
    > samej wysokości). Zaś w przypadku gdy tylko jeden ma float, tło z
    > niefloatowanego elementu wejdzie Ci pod tło elementu z float.

    aha, ja używam tylko clear: both , bo słyszałem, że right i left może
    być nie obliczalny w IE. Jeśli chodzi o to tło to margines o szer
    floatującego elementu dla niepływającego to załatwi. W sumie, mi
    najwygodniej jest z float: left i przy tym zostane :D

    dzieki