  • 1. Data: 2009-02-11 12:52:58
    Temat: Ujednolicenie czcionek na różnych systemach i przeglądarkach.
    Od: p...@g...com

    Witam,
    Na stronie, którą zrobiłem mam styl dla tekstu określony:
    font-family: Verdana; font-weight: none; font-size: 10px;
    W windowsowych przeglądarkach (IE, FF, Opera) czcionki wyglądają
    bardzo podobnie, ale dostałem wiadomość, że na Macu (Safari i FF)
    wygląda to zupełnie inaczej. Niby niewielka różnica w wielkości
    czcionki, ale powoduje przesunięcia przejść do nowej linii, a to z
    kolei sprawia, że pole tekstu jest dłuższe.
    Czy da się jakoś ujednolicić wyświetlanie tekstu na tych systemach?
    Czy może pominąłem coś ważnego w css?
    Jak by co, to chodzi o stronę www.studiotkaniny.pl .
    Wielkie dzięki za odpowiedź
    --
    Pozdrowienia
    Bartek

  • 2. Data: 2009-02-11 14:29:26
    Od: Marcin Bogusz <m...@b...pl>

    http://www.webmasterworld.com/css/3121655.htm

  • 3. Data: 2009-02-11 19:01:33
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 11 Feb 2009 12:52:58 -0000, <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > czcionki, ale powoduje przesunięcia przejść do nowej linii, a to z
    > kolei sprawia, że pole tekstu jest dłuższe.

    Takie drobiazgi zależą od systemu, ustawień anti-aliasingu, a nawet wersji fontu. Nie
    da się tego sensownie kontrolować z dokładnością co do piksela.

    Powinieneś projektować układ strony tak, aby był elastyczny i pozwalał na zmianę
    wielkości pisma (i to nie tylko maciupką wynikającą z różnego renderowania, ale dużą
    zmianę ze względu na potrzeby użytkownika).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 4. Data: 2009-02-12 21:04:05
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    porneL pisze:
    > Takie drobiazgi zależą od systemu, ustawień anti-aliasingu, a nawet
    > wersji fontu. Nie da się tego sensownie kontrolować z dokładnością co do
    > piksela.

    oraz od wyjścia - na ekran są inne parametry renderowania, na drukarkę
    inne (i dochodzi możliwość użycia fontu drukarkowego).

    artur