  • 1. Data: 2014-05-05 19:04:35
    Temat: Uchwyt lampy biurkowej
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Może trochę NTG, ale lampa ma mi służyć do oświetlania stanowiska
    roboczego :)
    Lampa z wyglądu taka:
    http://www.agawa.pl/opisy/zdjecia/42217.jpg
    Bardzo mi ona odpowiada, poza uchwytem stołowym takiej konstrukcji:
    http://wektus.eu/userdata/gfx/2e8d911025edec2aa36697
    cdd635ac6f.jpg
    Totalny badziew z uchwytu. Trzonek lampy nie trzyma się pionowo tylko
    wychyla w jedną stronę przez co lampa przekręca się w jedną pozycję, a
    kilkukrotne manipulowanie ramieniem lampy powoduje, że uchwyt ześlizguje
    się ze stołu.
    Wiecie, gdzie by można kupić porządnego gotowca z dziurą fi 12mm do
    nasadzenia lampy? Pomysł jakiejś adaptacji?

    --
    Michał

  • 2. Data: 2014-05-05 20:47:15
    Temat: Re: Uchwyt lampy biurkowej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

> [...]
    > Wiecie, gdzie by można kupić porządnego gotowca z dziurą fi 12mm do
    > nasadzenia lampy? Pomysł jakiejś adaptacji?

    Też mam taką. I w tym samym celu. Owo stanowisko, to blat szerokości
    80 cm, dosunięty do ściany. Więc poza badziewnością samego uchwytu, dała
    znać o sobie jego druga wada -- nie ma gdzie go przykręcić. Poradziłem
    sobie w ten sposób, że w odległości kilkunastu centymetrów od ściany
    wyborowałem w blacie dziurę. Po przetknięciu przez nią tej śruby, lampa
    trzyma się znakomicie.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2014-05-05 21:56:24
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

> [...]
    > sobie w ten sposób, że w odległości kilkunastu centymetrów od ściany
    > wyborowałem w blacie dziurę. Po przetknięciu przez nią tej śruby, lampa

    Wolałbym nie wiercić biurka. Zdarzają mi się też przemeblowania. Ale
    pomysł o tyle dobry, że tani :)

    --
    Michał

  • 4. Data: 2014-05-05 22:13:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Michał Lankosz"
    > nasadzenia lampy? Pomysł jakiejś adaptacji?

    Ja poszedłem na łatwiznę. Przykręciłem.
    https://www.dropbox.com/s/qgeqpnq0balwaje/2014-05-05
    %2022.06.37.jpg

    Robert

  • 5. Data: 2014-05-05 22:16:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > Wolałbym nie wiercić biurka. Zdarzają mi się też przemeblowania. Ale
    > pomysł o tyle dobry, że tani :)

    W moim przypadku był to blat zamontowany od ściany do ściany, zrobiony
    z taniego surowca. Wiercić nie żal. Jeśli chodzi o biurko będące
    samodzielnym meblem, można też rozważyć wywiercenie dziury i osadzenie
    w niej mosiężnej tulei o wewnętrznym fi 12 mm, wprost do umieszczenia
    tam lampy. Taka dziura mało wpływa na biurkowatość biurka. A przy zmianie
    jego pozycji geograficznej, małe jest prawdopodobieństwo, że lampę świecącą
    z lewej strony ktoś nagle zapragnie mieć z prawej.

    Jarek

    --
    Czy to sens ma, kląć że ten świat
    Z kiepskiego zrobiony surowca

  • 6. Data: 2014-05-05 22:21:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > sobie w ten sposób, że w odległości kilkunastu centymetrów od ściany
    > wyborowałem w blacie dziurę. Po przetknięciu przez nią tej śruby, lampa

    i ja tak samo, mam takie ze 3 chyba, wszystkie poprzykręcane :)