  • Data: 2020-12-10 10:44:19
    Temat: UPS, akumulator AGM i utrata pojemności
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Jaki jest mechanizm utraty pojemności w akumulatorze w UPS-ie? Był
    akumulator 5 Ah (AGM), minęło 5 lat, przez ten czas było dosłownie kilka
    awarii zasilania, czyli akumulator cały czas był pod ładowaniem (14 V).

    Po tych 5 latach ma 300 mAh (mierząc prądem 1,4 A) lub 900 mAh
    (mierząc prądem 250 mA), oba pomiary do 10,5 V.

    Ja wiem, że akumulatory się zużywają, ale... dlaczego? Nie jest przecież
    zasiarczony, więc co się właściwie stało? Woda odparowała? To akumulator
    VRLA, więc niby nie powinna, o ile ciśnienie za bardzo nie wzrosło (?).
    Jaki jest mechanizm takiego zużycia akumulatora?

    --
    Na egzaminie na uczelnie o profilu informatycznym pytaja się nowego
    kandydata jakie zna komedy jakiegos jezyka programowania.