  • 1. Data: 2017-12-30 18:09:43
    Temat: UPS APC model 2200 - podtrzymanie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Mam pewną zagwozdkę.
    Kupiłem UPS-a 2200W (1600VA cokolwiek to znaczy) w którym jest 8 accu
    7.2Ah, połączonych 2x po 4 szeregowo.
    W pełni naładowany podtrzymał komputer pobierający z sieci 1.6A przez 52
    minuty. Nie znam dokładnie typu obciążenia - zakładam, że to typowy
    zasilacz PC-wy.
    Pytanie brzmi, czy to rozsądny czas, czy też accu nie trzymają należycie.
    Po NR zrobię test z jakąś grzałką, ale teraz nurtuje mnie pytanie, jaką
    sprawność powinna mieć przetwornica w takim UPS-ie, mniej więcej, ktoś wie?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2017-12-30 18:42:47
    Temat: Re: UPS APC model 2200 - podtrzymanie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/30/2017 6:09 PM, Irek.N. wrote:
> [...]
    > zasilacz PC-wy.
    > Pytanie brzmi, czy to rozsądny czas, czy też accu nie trzymają należycie.
    a) 7.2Ah * 12V * 8 - spodziewana energia
    b) 1.6A * 1h * 230V - zmierzona energia

    Policz sobie sprawność, powrównaj z ta na obudowie/instrukcji i oceniaj.

    > Po NR zrobię test z jakąś grzałką, ale teraz nurtuje mnie pytanie, jaką
    > sprawność powinna mieć przetwornica w takim UPS-ie, mniej więcej, ktoś wie?

    Dośc kiepską. W mojm ledwo co 75%, ale mój to badziewie jest. Mówie
    tylko o przetwornicy 12->230. Nie wliczam sprawności akku.

  • 3. Data: 2017-12-30 19:55:22
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > a) 7.2Ah * 12V * 8 - spodziewana energia
    > b) 1.6A * 1h * 230V - zmierzona energia
    >
    > Policz sobie sprawność, powrównaj z ta na obudowie/instrukcji i oceniaj.

    Policzyłem, zakładając że te 1.6A szło w fazie z napięciem, a tak wcale
    nie musiało być. Dodatkowo spodziewam się, że obciążenie jest tylko w
    szczycie (naroście) napięcia, co dodatkowo pogarsza pomiar i
    współczynnik. Pytam więc od strony praktycznej, ktoś wie?

    > Dośc kiepską. W mojm ledwo co 75%, ale mój to badziewie jest. Mówie
    > tylko o przetwornicy 12->230. Nie wliczam sprawności akku.

    To i tak dużo, mnie wyszło 20% mniej, ale pomiar jest sam wiesz jaki...

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2017-12-30 20:08:01
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-12-30 o 18:09, Irek.N. pisze:
> [...]
    > sprawność powinna mieć przetwornica w takim UPS-ie, mniej więcej, ktoś wie?

    Przykładowy APC 2200VA:
    http://www.apc.com/products/runtime_for_extendedrunt
    ime.cfm?upsfamily=165&ISOCountryCode=pl
    Ale raczej to nie taki jak masz. Generalnie jak masz moc obciążenia
    sporo różniącą się od mocy znamionowej to warto sprawdzać w tabelach
    albo na wykresach dla konkretnych modeli, inaczej można mocno się pomylić.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2017-12-30 20:12:57
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-12-30 o 19:55, Irek.N. pisze:

> [...]
    >
    >  > Dośc kiepską. W mojm ledwo co 75%, ale mój to badziewie jest. Mówie
    >
    > To i tak dużo, mnie wyszło 20% mniej, ale pomiar jest sam wiesz jaki...

    A nie możesz oprogramowania odpalić i zobaczyć jakie to obciążenie jest?
    No chyba że to model jakiś cienki, co takich informacji nie podaje. Ja
    jak już kupuję APC to "prawdziwe" SMARTy co najmniej, one podają dużo
    informacji. Tylko jak jest kabel RS232 to on jest trochę inny.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2017-12-30 21:05:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.12.2017 o 18:09, Irek.N. pisze:
    > Mam pewną zagwozdkę.
    > Kupiłem UPS-a 2200W (1600VA cokolwiek to znaczy) w którym jest 8 accu
    > 7.2Ah, połączonych 2x po 4 szeregowo.
    24v, jak w każdym spotkanym przezemnie dużym apc
    > W pełni naładowany podtrzymał komputer pobierający z sieci 1.6A przez 52
    > minuty.
    bardzo dobry. gorsze upsy mają czas pracy limitowany właśnie pojemnością
    akumulatorów. limitowany do kilku minut, nawet bez obciążenia. samo
    działanie przetwornicy w upsie zużywa dość dużo mocy. A w Twoim upsie
    jest już raczej wentylator - prawda?
    ToMasz

  • 7. Data: 2017-12-30 22:14:27
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > jak już kupuję APC to "prawdziwe" SMARTy co najmniej, one podają dużo
    > informacji. Tylko jak jest kabel RS232 to on jest trochę inny.

    To będzie następny krok. Ma RS-a i chcę go wykorzystać do wyłączania
    urządzeń w sposób bardziej cywilizowany niż odcięcie zasilania, normalka. :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2017-12-30 22:28:26
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > 24v, jak w każdym spotkanym przezemnie dużym apc

    No kiedy właśnie piszą 48V. Niestety plomby, ale mogę wypiąć wtyk
    akumulatorów i zmierzyć.

> [...]
    > akumulatorów. limitowany do kilku minut, nawet bez obciążenia. samo
    > działanie przetwornicy w upsie zużywa dość dużo mocy. A w Twoim upsie

    Jest. Wentylator włącza się zawsze jak jedzie z accu.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2017-12-30 22:39:36
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-12-30 o 22:14, Irek.N. pisze:

    > To będzie następny krok. Ma RS-a i chcę go wykorzystać do wyłączania
    > urządzeń w sposób bardziej cywilizowany niż odcięcie zasilania,
    > normalka. :)

    No to jeżeli to SMART, to od razu odpalaj soft. A możesz też zwyczajnie
    komendy z emulacji terminala podawać :)
    Lista poleceń i parametry są spokojnie do znalezienia.

    Pozdrawiam

    DD

  • 10. Data: 2017-12-30 22:42:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Dec 2017 18:09:43 +0100, Irek.N. napisał(a):
> [...]
    > W pełni naładowany podtrzymał komputer pobierający z sieci 1.6A przez 52
    > minuty. Nie znam dokładnie typu obciążenia - zakładam, że to typowy

    Z PFC czy bez ... jak z PFC, to nam wychodzi 368W.
    Co nam daje 7.7A z 48V ... moglyby starczyc na 2 razy dluzej.

> [...]
    > sprawność powinna mieć przetwornica w takim UPS-ie, mniej więcej, ktoś wie?

    Przetwornica jak przetwornica - zobacz jaka sprawnosc maja akumulatory
    przy pradze C/2. Moze wcale nie jest tak zle.

    Z takimi bydlakami nie mialem do czynienia, ale mniejsze ... bez
    obciazenia dlugo nie pociagna. Czyli przetwornica jałowo sporo mocy
    traci.

    Nowy ? Tam bywa problem kalibracji, UPS sobie zapamietuje na ile
    akumulatory wystarczaja i nie wystarczy ich wymienic - trzeba jeszcze
    zresetowac.

    J.