  • 11. Data: 2009-03-24 22:06:02
    Temat: Re: UPS
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Sylwester Łazar napisał:
    > No to ?arówka ?arowa be^dzie miga?, bo przez 1/3 okresu ma 0V.
    > To jest kiepska emulacja sinusoidy.
    > W takim przypadku pozostaje pod^(3)?czenie ?arówki energooszcze^dnej.
    > Nie powinna miga?, bo wie^kszo?? ma prostownik i przetwornice^ >30kHz.

    Nic nie będzie migać - bezwładność żarówki jest wystarczająca żeby nie
    migała. Jak dla mnie UPS 1000VA z przebiegiem prostokątnym to jakaś
    chińszczyzna ostatniego sortu - i skoro obciążono go w zakresie 10%
    nominału to po prostu może mieć trudności z utrzymaniem stabilności w
    pętli regulacji napięcia szczytowego (bo tylko szczytowe się w tym
    reguluje, wypełnienie jest stałe). Przesterowana pętla przy pracy na
    granicy zakresu wpada w oscylacje - widywałem nie raz takie zachowanie
    przetwornic różnych.

    --
    Darek

  • 12. Data: 2009-03-24 23:05:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Mar 2009 23:06:02 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:
    >Nic nie będzie migać - bezwładność żarówki jest wystarczająca żeby nie
    >migała.

    Nie powinna. Chyba ze ktos bardzo czuly na 100Hz - ale to i na sinusie
    powinien widziec.

    >Jak dla mnie UPS 1000VA z przebiegiem prostokątnym to jakaś
    >chińszczyzna ostatniego sortu

    Oj nie tylko chinszczyzna, albo co najmniej nie ostatniego sortu.

    "sinus aproximation" - bardzo popularne rozwiazanie.

    >- i skoro obciążono go w zakresie 10%
    >nominału to po prostu może mieć trudności z utrzymaniem stabilności w
    >pętli regulacji napięcia szczytowego (bo tylko szczytowe się w tym
    >reguluje, wypełnienie jest stałe).

    Albo na odwrot, albo wcale nic sie nie reguluje - bo w koncu siec moze
    miec 10%, to i UPS moze ....

    J.

  • 13. Data: 2009-03-25 19:25:48
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    I tak ma być - szczytowe około 310V, współczynnik wypełnienia
    1/2 - w

    niemożliwe! ma być aż 310V? przecież powybuchają elektrolity w
    zasialczu PC...

    A migotanie żarówki może być spowodowane np. za małym
    obciążeniem
    przetwornicy - czasem w takich warunkach napięcie przestaje byc
    stabilne
    i skacze...

    możliwe, na wskaźniku obciążenia UPS nie pali mi się żadna
    lampka... jeszcze podłączę go do kompa i sprawdzę na dołączonym
    sofcie...

  • 14. Data: 2009-03-25 20:39:26
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:
    > I tak ma być - szczytowe około 310V, współczynnik wypełnienia 1/2 - w
    >
    > niemożliwe! ma być aż 310V? przecież powybuchają elektrolity w zasialczu
    > PC...

    Czy ty rozróżniasz wartości skuteczne, średnie i szczytowe?

  • 15. Data: 2009-03-26 08:42:46
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Czy ty rozróżniasz wartości skuteczne, średnie i szczytowe?

    chyba nie mówicie, że prostownik na diodzie reaguje na wartość
    skuteczną...

  • 16. Data: 2009-03-26 09:22:58
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@o...eu> napisał(a):

    > chyba nie mówicie, że prostownik na diodzie reaguje na wartość
    > skuteczną...

    Prostownik ładuje kondensator do wartości szczytowej.
    Wartośc szczytowa sinusa w sieci energetycznej przy 230V AC to 324V
    a przy 220V AC - 310V więc ten UPS daje odpowiednie napięcie a kondensatory
    na wejściu zasilaczy impulsowych stosuje się na 400V, więc nie wybuchną.
    Wmak

  • 17. Data: 2009-03-26 10:40:50
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

> [...]
    > kondensatory
    > na wejściu zasilaczy impulsowych stosuje się na 400V, więc nie

    a nawet nie zdawałem sobie z tego sprawy - no to podłączam
    ;o)... dzięki.

  • 18. Data: 2009-03-30 17:04:37
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    jeszcze jedno pytanie,nie orientujecie się Panowie jakie są
    dopuszczalne granice napięcia zasilającego zasilacz do PC? bo
    mój UPS jak napięcie podskoczy do 236V obniża je aż do 200V...

  • 19. Data: 2009-03-31 06:51:35
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:gqqu6t$5qv$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > jeszcze jedno pytanie,nie orientujecie się Panowie jakie są dopuszczalne
    > granice napięcia zasilającego zasilacz do PC? bo mój UPS jak napięcie
    > podskoczy do 236V obniża je aż do 200V...

    Dobrze ci mierzy ten miernik ? Napisz jaki to UPS.

    Marek

  • 20. Data: 2009-03-31 17:31:51
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Dobrze ci mierzy ten miernik ? Napisz jaki to UPS.

    Mustek PowerMust 1000 USB, aktualnie podłaczyłem go po usb i
    odczytuje wartości z programu do upsa... ogólnie nie podoba mi
    się ten UPS jakby Ktoś chciał kupić... najgorsze w nim jest to,
    że ma wiatrak który NIGDY nie przestaje się kręcić...