  • 11. Data: 2023-11-21 14:09:37
    Temat: Re: UPC Wycofanie funkcjonalnosci Wi-Free
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Co ciekawe dla mnie WiFree od kilku miesięcy nie działa, ale lokalne routery
    rozgłaszają sygnał.

    -----

  • 12. Data: 2023-11-21 18:10:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2023-11-21 o 13:26, J.F pisze:
> [...]
    Podyktowane jest to zmianami technologicznymi.

    > Tylko o ile wiekszy? 1%?
    >
    > No i sąsiedzi jak wiszą, to pewnie na swoim. Może ich goscie ...

    Ale żeby korzystać z usługi WI-Free poza miejscem zamieszkania /
    miejscem instalacji routera UPC z tą usługą, a w zasięgu sieci WI-Free
    to i tak trzeba być abonentem internetu UPC, by mieć login i hasło
    Mojego UPC wpuszczające do tej sieci. I tylko brandowane urządzenia UPC
    rozgłaszają ten sygnał. Jeśli ktoś skonfiguruje sobie własny router to
    tej sieci nie będzie. No i chyba w ustawieniach routera / na koncie
    klienta UPC da się tę sieć bezprzewodową WI-Free wyłączyć?

    <https://www.play.pl/pomoc/upc/internet/wi-free>

    Netia na swoich routerach też miała kiedyś włączoną dodatkową sieć o
    nazwie Fon, ale zrezygnowali z tego -
    <https://my.netia.pl/pr/204923/klienci-netii-z-doste
    pem-do-ponad-5-mln-darmowych-hotspotow>

    Jest mapa operatorów, którzy wspierają usługę Fon dla swoich klientów -
    <https://fon.com/maps/> I o ile Polski nie ma to w niektórych miastach w
    PL można na tej mapie namierzyć urządzenia z włączoną tą usługą. Być
    może są to routery osób z zagranicy, które mieszkają w Polsce i
    korzystają z routerów udostępniających tę usługę.

    > Czyzby jednak Play zamierzał wymienic sprzęty w UPC?

    Pewnie tak.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 13. Data: 2023-11-21 22:41:23
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.11.2023 o 18:10, Krystek pisze:
> [...]
    > tej sieci nie będzie. No i chyba w ustawieniach routera / na koncie
    > klienta UPC da się tę sieć bezprzewodową WI-Free wyłączyć?

    Da się, ale wtedy samemu nie można korzystać u sąsiada (przestaje
    działać login/hasło).

    MJ

  • 14. Data: 2023-11-22 02:40:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2023-11-21 o 22:41, Michał Jankowski pisze:
    Podyktowane jest to zmianami technologicznymi.

    > Da się, ale wtedy samemu nie można korzystać u sąsiada (przestaje
    > działać login/hasło).

    I prawidłowo :) Wedle zasady: co to za pies ogrodnika, który sam nie
    zje, a innemu nie da ;)

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 15. Data: 2023-11-22 12:29:32
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Z prądu?
    > Możesz szerzej wyjaśnić?
    >
    > Bo jeśli myślę to samo, co wydaje mi się, że Ty myśisz, to pobór prądu w
    > zwykłych urządzeniach AP nie zależy od ilości użytkowników.

    Ale zależy od ruchu. Nie wiem w jakim stopniu, ale jak WiFi wysyła, to
    pobiera więcej, a jak nie wysyła (czyli wysyła tylko beacony, np. co
    sekundę), to pobiera mniej.

    Chodzi o zasadę. Zbudowali sobie sieć kosztem prądu użytkowników. Dla
    jednego użytkownika to pewnie żaden koszt, ale w skali kraju jednak jakiś
    jest.

    Gdyby dawali choćby symboliczny upust za udostępnianie wi-free to byłoby
    co innego.

    --
    Skandal dopingowy w Pucharze Narodów Aryki, u jednego z zawodników nie
    wykryto AIDS. Pewnie spadną w rankingu HIVa.

  • 16. Data: 2023-11-22 12:31:03
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:

    > Kompletnie się z Tobą nie zgadzam.
    > Lista usług opartych o wifi tak czy inaczej nazywane (lub o BT) jest coraz szersza,
    przykładowo jakieś przywieszki do lokalizacji
    > zagubionego bagażu.
    > Nie każde urządzenie na świecie może mieć swój SIM i numer operatora mobilnego, to
    byłby dopiero debilizm.

    Tak, i o ile jest jakaś rekompensata za poświęcanie swojego prądu do pracy
    sieci, na której operator zarabia, to nie mam z tym problemu.

    --
    Idzie zajączek lasem, patrzy a na dróżce leży podkowa. Podnosi ja,
    odwraca na druga stronę, a tam... koń!

  • 17. Data: 2023-11-22 13:35:35
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Był jeszcze taki numer, że do własnego routera to do WiFree się nie dało zalogować,
    musiał być przynajmniej sąsiad.
    I jeszcze taki myk, że jak wstrzymywali internet za brak zapłaty (rzeczywisty lub
    domniemany), to WiFree z naszym loginem i hasłem
    nadal działało.
    Czyli jeśli nie zapłaciłeś, a przysyłali link do płatności internetowej, to trzeba
    było wyłączyć własny router i wtedy płacić via
    sąsiad ;-).

    -----

  • 18. Data: 2023-11-22 16:43:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Nov 2023 11:29:32 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

> [...]
    >
    > Chodzi o zasadę. Zbudowali sobie sieć kosztem prądu użytkowników. Dla
    > jednego użytkownika to pewnie żaden koszt, ale w skali kraju jednak jakiś

    Jakby klient nie korzystał z wifi, to by musial z sieci komorkowej - a
    to znacznie więcej prądu :-)

    > Gdyby dawali choćby symboliczny upust za udostępnianie wi-free to byłoby
    > co innego.

    Daja prawo darmowego korzystania z innych routerow. To chyba duzo?

    J.