  • 1. Data: 2009-05-21 08:23:40
    Temat: Transfer dużych plików na serwer
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Średnio raz do roku ponawiam swoje pytanie licząc na to, że coś w
    technologii drgnęło. Otóż borykam się z problemem transferu dużych plików na
    serwer z poziomu CMS (większe PDFy lub pliki video, czasem po 20MB). Nie da
    się tego zrobić metodą POST bo zwykle dostawcy usług hostingowych nakładają
    niższe limity niż wynosi wielkość pliku. Czy wynaleziono jakiś patent na
    implementację FTP w kodzie HTML tak aby wyglądało to na integralną część
    CMSa?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-05-21 19:47:26
    Temat: Re: Transfer dużych plików na serwer
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > niższe limity niż wynosi wielkość pliku. Czy wynaleziono jakiś patent na
    > implementację FTP w kodzie HTML tak aby wyglądało to na integralną część

    Nie drgneło, nie zmieniło się, zmień hosting.

    artur

  • 3. Data: 2009-05-22 13:42:41
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Nie drgneło, nie zmieniło się, zmień hosting.

    Hosting? A znasz taki, który pozwoliłby na transfer POST w PHP do np. 50M i
    nie limitował czasu transferu?

  • 4. Data: 2009-05-22 18:00:48
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Marek" <m...@s...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Hosting? A znasz taki, który pozwoliłby na transfer POST w PHP do np. 50M
    > i nie limitował czasu transferu?

    Masz blad w zalozeniach.

    No chyba, ze codziennoscia i sensem dzialania serwisu jest przyjmowanie i
    udostepnianie tak duzych plikow.

    Ale w tym przypadku na prawde powinienes zmienic hosting...

    sz.

  • 5. Data: 2009-05-23 10:32:13
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Masz blad w zalozeniach.

    Na czym on polega?

    > No chyba, ze codziennoscia i sensem dzialania serwisu jest przyjmowanie i
    > udostepnianie tak duzych plikow.

    Klienci dopatrują się sensu w udostępnianiu np. katalogów swoich produktów w
    postaci m.in. PDF do pobrania. Napchany obrazkami PDF waży w skrajnym
    przypadku 20 - 25 MB.

    > Ale w tym przypadku na prawde powinienes zmienic hosting...

    Serwer dedykowany nie wchodzi w grę - musiałbym mieć ze 100 klientów aby
    wyjść na zero. Nie spotkałem się w przy
    standardowych hostingach z przypadkiem ustawienia limitów dla POST
    pozwalających na większe transfery (załóżmy wspomniane poprzednio do 50MB i
    timeoucie pozwalającym na przesłanie takiego pliku kiepskim łączem).

  • 6. Data: 2009-05-23 10:46:13
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > pozwalających na większe transfery (załóżmy wspomniane poprzednio do 50MB
    > timeoucie pozwalającym na przesłanie takiego pliku kiepskim łączem).

    Wiem, nie powiniem, ale musze to napisac: jestes glupszy od swoich klientow.

    EOT.

    sz.

  • 7. Data: 2009-05-23 20:21:47
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Wiem, nie powiniem, ale musze to napisac: jestes glupszy od swoich
    > klientow.

    Istnieją trzy interpretacje tego co napisałeś:
    1. albo należysz do grupy osób, które są bezinteresownie i bezpodstawnie
    chamskie
    2. albo masz rację a ja tego nie chwytam
    3. albo jedno i drugie

    Zakładam drugi wariant: optymistyczny. Staram się mimo pozorów zakładać, że
    mam do czynienia ze zrównoważoną osobą. Aby upewnić mnie w założeniu wykaż
    na czym polega moja głupota? Chyba nie w założeniu, że klient może mieć
    kiepskie łącze (bo np. korzysta z komórki w lesie) i chcieć przesłać np.
    20MB na serwer i mimo to umożliwieniu mu tego zadania?

    Po drugie: na czym polega głupota moich klientów?

  • 8. Data: 2009-05-23 22:04:29
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > kiepskie łącze (bo np. korzysta z komórki w lesie) i chcieć przesłać np.
    > 20MB na serwer i mimo to umożliwieniu mu tego zadania?

    nie wdając się niepotrzebnie w dyskusje o głupocie.

    Nie chcesz limitów
    Uważasz za normalne wymianę pdf z komórki w lesie
    Zakładasz słabe łącza
    Nie masz 100 klientów
    Pytasz się o to średnio co rok
    Nie chcesz serwera dedykowanego

    Coś tu nie gra, albo masz za bardzo wymagających klientów, za mało
    płacących, albo robisz ze swoich klientów ugande., albo co jeszcze

    > Po drugie: na czym polega głupota moich klientów?

    bo chca przesyłać pdfy 20mb z komorki w lesie

    --
    pozdrawiam,

    Krzysztof Warunek

    *In specialibus generalia quaerimus*

  • 9. Data: 2009-05-24 08:16:10
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Przypuszczam, że nie przeczytałeś uważnie niniejszego wątku i stąd Twoje
    komentarze poniżej i konieczność moich sprostowań.

    > Nie chcesz limitów

    FTP nie nakłada limitów, mozna zapełnić całą przestrzeń dyskową w jednej
    sesji. Mimo to nikt nie kwestionuje zasadności istnienia tego protokołu.Skąd
    Twoja uwaga więc?

    > Uważasz za normalne wymianę pdf z komórki w lesie

    Dobrze wiesz, że chodzi mi o kiepskie łącze jakim może klient dysponować.
    Uważam, że z jakiegoś powodu uznałeś dogryźć mi analizując dosłownie
    składnię zdania. Wytłumacz tylko o co chodzi? Po co to robisz wraz z
    szomizem? Macie jakiś klan?

    A wracając do meritum sprawy. Mam dwóch klientów, którzy codziennie
    przesyłają na serwer pliki 5-25MB (aktualizacja ogromnej oferty sklepu z
    pliku XML oraz katalog produktów PDF). Obaj mają sieć WLAN w biurach o
    niezbyt dobrej jakości. Łącze przysypia co parę chwil itp. Jednakże nie na
    tylke żeby zerwać sesję - wydłuża się jedynie transfer pliku gdy AP próbuje
    dogadać się z routerem. Czy w związku z tym uważasz, że powinienem zerwać z
    nimi umowę podając za przyczynę brak łącza minimum 10M w ich firmach?

    > Zakładasz słabe łącza

    j/w

    > Nie masz 100 klientów

    No i co z tego wynika? Nie zajmuję się hostingiem i nie zamierzam. Korzystam
    z firm trzecich gdy jest mi to potrzebne. Czy to nietakt z mojej strony albo
    znów Twoja chęć dogryzienia mi?

    > Pytasz się o to średnio co rok

    Uważasz, że w tym czasie np. Flash albo inna technologia nie mogłaby
    udostępnić protokołu FTP, za pomocą której rozwiązałbym mój problem? Czy
    zapytanie o to również jest wysoce niewłaściwe?

    > Nie chcesz serwera dedykowanego

    Nie chcę gdyż musiałbym dokładać do interesu, który w dodatku nie jest
    przedmiotem mojej działalności a do tego nie znam się na administrowaniu
    serwerów i nie mam czasu się znać. Dlatego powstały firmy hostingowe. Co w
    tym złego?

    > Coś tu nie gra, albo masz za bardzo wymagających klientów,

    Chęć przesłania pliku 20M na serwer jak dla mnie nie określa statusu klienta
    "wymagającego".

    > za mało płacących,

    Pewnie, że wolałbym klientów chcących płacić kilkaset zł miesięcznie za
    hosting. Wtedy pomyślałbym nad serwerem dedykowanym i wejściem w usługi
    hostingowe. Jednaże tak czy owak zezwalanie na duże transfery POSTEm jest
    tylko obejściem a nie rozwiązaniem problemu. Sugerowana zmiana hostingu
    niczego raczej nie zmieni. Wszyscy mi to sugerujecie lecz nikt z Was nie
    napisał dlaczego mam zmienić hosting, co uzyskałbym w ten sposób?

    Serwer dedykowany również nie rozwiąże problemu braku technologii. Ponoć nie
    ma możliwości innej niż korzystanie POSTa i podniesienie limitów -
    jaknapisał Artur.

    > albo robisz ze swoich klientów ugande., albo co jeszcze

    Nie widzę związku mojego pytania o możliwość wysyłania dużych plików na
    serwer z Twoim podejrzeniem. Wyjaśnij.

    > bo chca przesyłać pdfy 20mb z komorki w lesie

    Ten "las" to obszary miejskie pozbawione 3G a więc zdecydowana większość
    powierzchni naszego kraju. Nie mogę wymagać od klienta aby przejechał się do
    centrum miasta po to aby mógł przesłać plik swoim laptopem łączącym się z
    siecią przez modem w komórce (w przeciwnym razie timeout rozbije
    połączenie). Oczywiście o ile zakłożymy, że przez komórkę w ogóle da się coś
    sprawnie przesłać. Nie rozumiem dlaczego nazywasz głupotą korzystanie z tego
    typu łączy przez klientów, którzy albo nie mają dostępu do internetu
    stacjonarnego albo posiadają mobilny charakter pracy?

  • 10. Data: 2009-05-24 10:16:26
    Od: Bartosz Derleta <b...@f...pl>

    W dniu 2009-05-21 10:23, Marek pisze:
> [...]
    > niższe limity niż wynosi wielkość pliku. Czy wynaleziono jakiś patent na
    > implementację FTP w kodzie HTML tak aby wyglądało to na integralną część

    Z poziomu HTML może i nie, ale dobrym wyjsciem moze byc np. uploader w
    Javie (cos w stylu np.
    http://www.javazoom.net/applets/jclientupload/jclien
    tupload.html),
    niestety nie spotkałem się z podobnym rozwiązaniem we Flashu - nie ma
    nawet możliwości tam łączyc się z zewnętrznym serwerem HTTP, który nie
    udostępnia pliku crossdomain.xml, a o obsłudze FTP nawet nie słyszałem,
    być może się mylę.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz Derleta