-
X-Received: by 2002:a25:410:: with SMTP id 16mr4952947ybe.391.1559671283191; Tue, 04
Jun 2019 11:01:23 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:410:: with SMTP id 16mr4952947ybe.391.1559671283191; Tue, 04
Jun 2019 11:01:23 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
efonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!feeder6.news.were
tis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp
.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!c48no3600760qtc.0!news-out.google.com!b26n
i1150qtp.1!nntp.google.com!c48no3600755qtc.0!postnews.google.com!glegroupsg2000
goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 4 Jun 2019 11:01:22 -0700 (PDT)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com;
posting-host=2003:d8:ef05:d082:b592:a49a:7f92:d060;
posting-account=a2dhdwoAAAAq4oWIZo70PRt4j4KkHbiK
NNTP-Posting-Host: 2003:d8:ef05:d082:b592:a49a:7f92:d060
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <2...@g...com>
Subject: Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!]
From: Tomek <t...@b...com>
Injection-Date: Tue, 04 Jun 2019 18:01:23 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 104
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2657835
[ ukryj nagłówki ]Witam serdecznie wszystkich, Dwa lata temu pomogliście mi w wyborze samochodu.
Dzisiaj uważam, że był to wybór najlepszy z możliwych i w tym celu chciałbym wam
podziękować oraz opisać moje wrażenia.
Zacznijmy od początku - moja lista wymagań kształtowała się tak:
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
--
1. Dostosowany do dużych przebiegów, około 50.000 km rocznie, głównie po autostradach
w Niemczech.
2. Duże wnętrze i bardzo pojemny bagażnik dostosowany do przewożenia kilku naprawdę
dużych walizek, najlepiej głęboki, by walizki udało się umieścic warstwowo. Dla
porównania - bagażnik w posiadanym obecnie Volvo V40 (kombi) oceniam jako mały. W
samochodzie oczywiście musi się również zmieścić rodzina + psy (mogą być w
specjalnych klatkach kanelówkach, aby były zabezpieczone lepiej w przypadku wypadku -
bezpieczeństwo zarówno ludzi jak i zwierząt przede wszystkim - a do tego też trzeba
miejsca).
3. Bezpieczeństwo przede wszystkim - obowiązkowo komplet poduszek + kurtyn
powietrznych, ESP, komfortowo i stabilnie prowadzące się nawet przy 180 km/h, bez
konieczności korekty kierownicą (zero myszkowania po drodze, tendencji do lawirowania
po pasie od lewej do prawej).
4. Moc i przyspieszenie nie gorsze niż Volvo V40 1.9 dci z 2003 roku (silnik T3, 116
KM).
5. Benzyna i doskonała współpraca z instalacją gazową. Nie wymagam by instalacja była
obecna w chwili zakupu - mogę założyć ją sam. Ale ze względu na liczbę pokonywanych
kilometrów, chciałbym by samochód pracował na gazie.
6. Wiek do 4 lat, duża trwałość (ma przetrwać następne 10 lat przy zakładanych
obecnych przebiegach 50.000 km rocznie).
Bardzo mile widziane (ale nie konieczne - przeboleję to jakoś :)):
- wolnossąca benzyna (bez turbosprężarki)
- bez koła dwumasowego
- instalacja gazowa z lubrykacją zaworów, butla na gaz w miejscu koła zapasowego
- najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km
- dodatki: tempomat, reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia,
elektrycznie regulowane lusterka i szyby we wszystkich drzwiach
- cena do 50.000 zł
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
--
Dzięki Waszej pomocy (oraz pomocy ludzi na innych forach), mój wybór padł na
następujący model: Toyota Sienna 2011.
Po dwóch latach, moje wrażenia z jazdy tym samochodem przedstawiają się następująco:
1. Kupiony z przebiegiem około 150.000. W ciągu 2 lat zrobiłem kolejne 150.000 km,
samochód ma więc przejechane 300.000 km. NIC się nie zepsuło - serwis ogranicza się
do materiałów eksploatacyjnych (oleje, płyn hydrauliczny do skrzyni biegów, klocki
hamulcowe). Jest więc do samochód niezwykle niezawodny.
2. Jazda wybitnie komfortowa, nie czuć prędkości. Dużo jeżdżę w Niemczech i przy 160
- 180 km/h samochód wręcz "płynie", a przy 180 km/h ma jedynie 3000 obr/min na
obrotomierzu! Bardzo cichy samochód, nie słychać silnika podczas jazdy ani na
postoju.
3. Niezwykle ekonomiczny samochód jak na minivan. Jeżeli chodzi o zużycie LPG (na
benzynie pewnie mniej), to około 12l/100 km na traise przy 90 km/h, około 14l/100 km
w mieście oraz na autostradzie przy prędkościach 160-180 km/h!
4. Bardzo dobre przyspieszenie i moc. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w około 6 sekund -
silnik V6 3,5l robi swoje (265 KM mocy).
5. Wybitnie dobra zwrotność - łatwo się nim parkuje w mieście i zawraca (wręcz "w
miejscu"). Jestem w stanie nim zawrócić (U) na zwykłej drodze jednopasmowej (Volvo
V40 lub Citroen C5 potrzebuje co najmniej 2 korekt przy tym!).
6. Bardzo dużo miejsca w środku: 2 rzędy normalnych foteli lotniczych + kanapa z 3
miejscami (łącznie 7 miejsc), a przy tym duży bagażnik (do 4000 litrów). Środkowe
fotele można łatwo wyjąć, a tylną kanapę żłożyć do bagażnika - wtedy uzyskuje się
ogromną płaską podłogę począwszy od siedzenia kierowcy aż do samego końca samochodu.
Muszę dodać, że rozsuwane do tyłu tylne drzwi są po prostu genialne! W samochodzie
się siedzi "wysoko" i komfortowo, wsiadanie również jest w związku z tym wygodne.
7. Doskonała współpraca z instalacją gazową Stag 300-6 QMAX. Jest to wolnossąca
benzynówka o sekwencyjnym wtrysku (bez nowości w stylu wtrysk bezpośredni lub
turbosprężarki), więc i lepiej z gazem współpracuje i nie ma problemów z dodatkowym
osprzętem silnika.
8. Tanie części i bardzo szeroki ich wybór w Polsce, np. na Allegro.
Pozdrawiam,
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.19 16:04 Maciek
- 06.06.19 17:01 Pablo Eldiablo
- 06.06.19 17:23 Tomek
- 06.06.19 17:25 Tomek
- 06.06.19 18:15 p...@g...com
- 06.06.19 18:24 Tomek
- 06.06.19 19:00 p...@g...com
- 07.06.19 11:08 Pablo Eldiablo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=