  • 41. Data: 2015-04-29 03:02:49
    Temat: Re: To się coniovalino zmartwi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Apr 2015 06:14:18 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
    > --Akurat to co podawalem to moze sie kazdemu przydarzyc. 100 w terenie to zadna
    predkosc, a za tablica stali ...
    > a tablice to z jakiej odleglosci widzisz ? 1 metra ?

    bywa ze wcale, albo cos zasloni, np wyprzedzana ciezarowka.

    > zolta tablica miejscowosci to 50 km/h a jak ktos niewidomy czy z
    > reflexem szachisty to niech rowerem jezdzi :-)

    I blyskawicznie naciskac hamulec ?

    > --Ich spowalniaja punkty, no i zabieranie PJ za przekroczenia juz o 30km/h.
    > w zabudowanym 30 km/h, poza 40 km/h i nie zapominajmy o jackpocie:
    > Achtung, ein Fahrverbot wird auch verhängt, wenn innerhalb eines Jahres
    > 2 Geschwindigkeitsüberschreitungen von mehr als 25 km/h festgestellt wurden !

    To przy okazji 6 pkt, a wolno miec ich tylko 7 ... i nie kasuja sie po
    roku, tylko po roku bez punktow -)

    > -- Ale ze mandat za 20 km nie jest duzy a punktow nie ma, to sie nie
    > zdziw ze nie szanuja.
    >
    > do 20 km/h dramatu nie ma ale pow. robi sie juz nieciekawie: 21-25
    > km/h 80,- EUR, 1 Punkt i upierdliwosc nie polega na kasie tylko na

    No wlasnie -przy niemieckich zarobkach 80 eur nie jest uciazliwe.

    > tym ze te kontrole zdarzaja sie stosukowo czesto

    Chyba nie - wlasnie przejechalem spory kawal, blitza nie zauwazylem
    (ale moze byl dobrze schowany) i jakiegos szwajcarskiego szacunku dla
    przepisow tez nie zauwazylem. Ale z autostrady nie zjezdzalem.

    Za to radio mowilo ze wlasnie sie skonczyl Blitzmaraton - rekordzista
    zaplacil cos 1200 euro, czyli niecala jedna minimalna pensja.
    208/100 motorem. Plus inne kary.

    > --W dodatku tam duzo Polakow, Turkow i Rosjan, wiec i tych
    > przekraczajacych wiecej sporo, bo zawsze da sie na kogos zrzucic
    > :-)
    > Polacy jezdza na polskich blachach wiec teoretycznie musza nam
    > wysylac mandaty do PL, Rosjanie i Turcy jezdza na niemieckich
    > blachach wiec placa solidnie,

    Mam na mysli tych zadomowionych. Blachy niemieckie, ale zawsze sie
    znajdzie jakis kuzyn czy znajomy, ktoremu sie pozyczylo samochod, i on
    potwierdzi w razie potrzeby. :-)

    > IMHO bolesniejsze sa tez konsekwencje utraty (nawet czasowej) PJ,
    > dla jakiegos pryszczatego smarka nie ma problemu, zbiorkomem
    > miesiac pojezdzi, dla kogos kto dojezdza spod miasta juz bedzie

    Ale sie nauczy.

    > drozej/wiecej czasu trzeba poswiecic, a dla kierowcy zawodowego to
    > juz chyba seppuku, wyleci z roboty a jak szef msciwy albo jakies
    > straty poniosl to i przed sadem sie moze skonczyc ...

    Jeden taki wolal patrol zastrzelic.

    > powtarzam to
    > zabawa dla bogatych ludzi albo takich co ucza sie powoli :-)

    No to albo tam sporo bogatych albo sporo uczacych sie powoli, bo
    takich co przekraczaja o wiecej niz 20 widac sporo.
    No chyba ze kluczowe ze na autostradzie to sie PJ traci dopiero
    powyzej +40 ...

    P.S. O, tak przestrzegaja przepisow
    https://www.polizei.nrw.de/aachen/artikel__10992.htm

    A to tylko jeden okreg i akcja naglosniona przez radio i telewizje.

    Ha - to byla akcja europejska, u nas tez cos bylo 16 kwietnia ?

    J.