eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingTo może prostsze pytanie ... Relacja 'pośredniczy w komunikacji' albo 'przenosi dane' - Jak w UML elegancko modelować pośredników w komunikacji ? (logicznie, nie wdrożeniowo)To może prostsze pytanie ... Relacja 'pośredniczy w komunikacji' albo 'przenosi dane' - Jak w UML elegancko modelować pośredników w komunikacji ? (logicznie, nie wdrożeniowo)
    From: "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming,pl.comp.lang.java,pl.comp.objects
    Subject: To może prostsze pytanie ... Relacja 'pośredniczy w komunikacji' albo
    Date: Thu, 16 Apr 2009 12:55:26 +0200

    http://www.fototube.pl/pictures/umlinterfejsyprzykla
    d2.png

    Czyli prosta sprawa:
    mam dwa systemy, jeden dostarcza własny interfejs dostępu (Provides
    Interface), drugi z tego interfejsu korzysta
    (Required Interface).
    Na interfejs składają się powiedzmy dwa(trzy) podinterfejsy:
    - cześć informacji jest raz dziennie wysyłana z pomocą plików (np.
    rozliczenia transakcji finansowych)
    - cześć informacji jest przesyłana na bieżąco w ciągu dnia w postaci małych
    wiadomości o formacie XML,
    wiadomości są przepychane za pośrednictwem MQ
    - alternatywnie informacje są przekazywane za pomocą webserviceu a nie MQ -
    bezpośrednie metody send/recieve.

    Przykładowo: do przesyłania plików używam MuleESB, który zasysa pliki ze
    wskazanych katalogów,
    wpycha je w SSH i tym sposobem pojawiają się po drugiej stronie. Zresztą
    mule może to zrobić
    inaczej, nie przez SSH, ale np. także przez kolejkę MQ. Ale to pomińmy.
    Ważne jest to, że
    mam te dwa systemy - komponenty, mam też komponent Mule z podkomponentem
    FileExporter
    (kawałek konfiguracji), mam też kilka klas/obiektów, które reprezentują
    przesyłane pliki(dane)
    i chcę to ładnie, przejrzyście powiązać relacjami, które powiedzą:
    "transportem plików X,Y
    składających się na interfejs międzysystemowy IM1 zajmuje się FileExporter
    schowany w Mule"

    I podobnie z MQ:
    "transportem wiadomosci M1,M2 składających się na interfejs międzysystemowy
    IM2
    zajmuje się MQ (np. Active MQ) za pośrednictwem kolejki Q"

    Pewna szybko nakreśłona propozycja diagramu (do uzupełnienia relacjami lub
    może opisami ?)
    w linku na początku.

    Przepraszam javovców, że temat lekko oftoppowy, ale na innych grupach
    straszna bida jest.
    Nikt się w UMLu nie chce bawić ... ;)