  • 11. Data: 2010-07-06 12:34:45
    Temat: Re: Tłumienie sygnału TV z prtzedłużenia wtykami F i
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):

    Nie teoretyzuj, tylko podłącz i sam zobacz.
    Jeden dodatkowy decybel tłumienia nie zaszkodzi ani TV ani internetowi -
    automatyczne regulacje wzmocnienia (w tunerze TV i modemie)skompensują stratę.

  • 12. Data: 2010-07-06 14:32:54
    Temat: Re: Tłumienie sygnału TV z prtzedłużenia wtykami F i "beczką"
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Wypraszam sobie:)
    > Nie wiem czym mierzyles..

    Nie chciałem urazić ;-)))
    A mierzyłem kilkanaście lat temu także Promaxem (ale nie
    pomnę już typu), a niedawno swoim Unaohmem :-).

    > Przed chwila zrobione pomiary:
    > Kabel Axing SKB 95 ok 20cm
    > Zlacze F CFS 95-00
    > Beczka CFA 3-00
    >
    > Czestotliwosci
    > Pomiar bez dodatkowego kabla i z dodatkowym:
    > 114Mhz 50.0 - 49,8 ok 0,2dB
    > 306Mhz 61.4 - 55.1 ok 0.7dB
    > 858Mhz 56,1 - 55.1 ok 1dB
    > 11427Mhz 69.9 - 65,6 ok 4,3db

    Nie bardzo wierzę w ten drugi, trzeci i czwarty wynik ;-).
    Nie twierdzę że piszesz nieprawdę, ale sugeruję jakiś błąd
    pomiarowy. Bo z trzeciego pomiaru wynika że trzy beczki
    zabierają Ci połowę sygnału ;-)
    Mierzysz pojedynczą beczkę czy zestaw np. 20 sztuk?

    > Wszystko zalezy tez od jakosci zarobienia przewodu,
    > jakosci beczki..

    A to akurat najświętsza praawda :-)))

  • 13. Data: 2010-07-07 05:57:39
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

> [...]
    > pomiaru wynika że trzy beczki zabierają Ci połowę sygnału ;-)
    > Mierzysz pojedynczą beczkę czy zestaw np. 20 sztuk?

    Mierzone na szybko, 1 sztuka (nie chcialo mi sie robic wiecej przewodow.)
    Niestety mam taka wieeeelka instalacje w firmie, wiec orientacyjnie
    (srednio) strzelilem 1.5dB.
    Sa rozne beczki, lepsze, gorsze, niektore niestety wogole sie nie nadaja
    do uzycia.

    > A to akurat najświętsza praawda :-)))

    Niestety, zle zarobony kabel odbija sie potem na jakosci sygnalu,
    szczegolnie w pasmie satelitarnym.
    Dla domowego zjadacza chleba to nie ma znaczenia, w innym przypadku jest
    roznie:)

    Unaohm...pozbylem sie go ostatnio, ale fajna ciezka zabawka:)
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-07-07 07:29:09
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Mierzone na szybko, 1 sztuka (nie chcialo mi sie robic
    > wiecej przewodow.)
    > Niestety mam taka wieeeelka instalacje w firmie, wiec
    > orientacyjnie (srednio) strzelilem 1.5dB.

    To kosmiczna wartość :-). Wziąłem z szafy pierwszy z brzegu
    odgałęźnik Telmoru:
    OKF-123, tł. przelotowe 0,5/0,7 dB (VHF/UHF). A w nim jest
    jeszcze parę elementów :-))), więc siłą rzeczy musi tłumić
    zdecydowanie więcej niż beczka...

    > Sa rozne beczki, lepsze, gorsze, niektore niestety wogole
    > sie nie nadaja do uzycia.

    No, ale mówimy raczej o normalnych ;-)

    > Dla domowego zjadacza chleba to nie ma znaczenia,

    Dokładnie, dlatego reasumując: dla Sławka nie będzie to w
    żadnym stopniu zauważalne ;-))))

    > Unaohm...pozbylem sie go ostatnio, ale fajna ciezka
    > zabawka:)

    Fakt, ciężki, ale ma już swoje lata i wciąż działa ;-). Ale
    powoli przymierzam się do czegoś nowego. Może coś polecasz?
    Pozdr.

  • 15. Data: 2010-07-07 08:07:42
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    On 2010-07-07 09:29, Robert_J wrote:
    > OKF-123, tł. przelotowe 0,5/0,7 dB (VHF/UHF). A w nim jest jeszcze parę
    > elementów :-))), więc siłą rzeczy musi tłumić zdecydowanie więcej niż
    > beczka..

    dorwe jakis tutaj i pomierze, zobaczymy.
    Na moje doswiadczenie to co pisza w specyfikacji nie ma sie jak do
    rzeczywistosci:)

  • 16. Data: 2010-07-07 08:18:40
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Co do analizatora, mamy u siebie Promaxa, na razie sie sprawdza.
    Co do roznic, Promax posiada juz DVB S2, DVBT i duzo fajnych funkcji.
    Brak tylko decodera mpeg4, ale to nie przeszkadza.

    Jest juz wersja z HD, niestety takiej jeszcze nie mamy.
    Czasami sie wiesza soft,ale jest maly, poreczny i intuicyjny.
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-07-07 08:23:06
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

> [...]
    > OKF-123, tł. przelotowe 0,5/0,7 dB (VHF/UHF). A w nim jest jeszcze parę
    > elementów :-))), więc siłą rzeczy musi tłumić zdecydowanie więcej niż

    Co do przelotowych odgaleznikow, zawsze lepiej sprawdzac.
    Np w dipolu przelotowy ma ok 2.5 do 3dB, wiec watpie w we 0,7:)

    http://www.dipol.com.pl/odgaleznik_tv_1-krotny_o-1-6
    db_5-1000mhz_signal_R602106.htm

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-07-07 08:47:18
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Co do przelotowych odgaleznikow, zawsze lepiej sprawdzac.
    > Np w dipolu przelotowy ma ok 2.5 do 3dB, wiec watpie w we
> [...]

    Nie porównuj odg. -6 dB z -23 dB ;-))). -6 faktycznie ma ok.
    2 dB przelotowego, to wynika z praw fizyki ;-)

  • 19. Data: 2010-07-07 09:11:49
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    On 2010-07-07 10:47, Robert_J wrote:
    > -6 dB z -23 dB
    Tłumienie odgałęzienia [dB] 6 +/- 1 6 +/- 1 6 +/- 1
    Tłumienie przelotowe [dB] 2,5 2,8 3,0

    Gdzie masz 23?
    Wsteczne owszem:)