  • 21. Data: 2023-12-28 01:28:49
    Temat: Re: Thunderbird - datki
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > A gdybym w stopce sobie umieścił?

    Link do patronite czy "kup mi kawę"? Spróbuj, może być ciekawy
    eksperyment. Zakładam że będzie z tego dokładnie 0 zł, ale może się
    zdziwię.

    --
    Teściowa przyjeżdża w odwiedziny do zięcia i córki. Drzwi oteiera zięć:
    - O, mamusia! A mamusia na długo?

  • 22. Data: 2023-12-28 16:11:34
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> napisał(a):
    > Ciekawe... ciekawe też, jak to działało. Jakieś rozszerzenie do protokołu
    > NNTP? Gdzie to zapisywało liczbę lajków, gdzie się wyświetlało?
    > Ogólnie jak Vista to już nie moje czasy :)

    Nie wiem, ale podejrzewam, że gdzieś było wystawione jakieś API po HTTP i w
    samym NNTP nie grzebano. Żeby korzystać z tej funkcji, trzeba było być
    dodatkowo zalogowanym na konto MS (wtedy to się nazywało MS Passport).
    Wyświetlanie gdzieś w czytniku, ale nie korzystałem a trudno jakieś zrzuty
    ekranu teraz znaleźć.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2024-01-02 12:50:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    com>

    > A skąd ja mam wiedzieć? :) Z TB mam tylko tyle wspólnego, że userzy z
    > jakiegoś powodu go lubią i narzekają na jego niedoróbki.
    >
    > Ale jest sposób.
    >
    > http://news.chmurka.net/mid.php?mid=259181ea-1eec-49
    5b-9a5a-7980439f608dn%40googlegroups.com

    Ale każe sobie płacić? Bo jakoś nie rozumiem. Przeglądałem chyba już
    kiedyś ten artykuł. Za długi był i nie przeczytałem. Takie czasy. Trzeba
    zwięźle wysławiać się jeśli to ma komuś posłużyć. Tym razem bardziej
    zagłębiłem się i w sumie ciekawa monografia.

    > Z AI mam mniej więcej tyle wspólnego, co z TB, a nawet mniej, bo nikt mi
    > na AI nie narzeka ;)

    Wydaje mi się, że program do grup dyskusyjnych powinien umożliwiać
    wyszukanie artykułu po identyfikatorze.

    > No, avatar kota sobie wygenerowałem przez Midjourney na stronę na qrz.com
    > i to tyle.

    > Oczywiście że nie idzie. To takie oszukanie mózgu. Wykorzystanie istotnych
    > ewolucyjnie mechanizmów przeciwko użytkownikowi (do budowania jego
    > profilu, żeby skuteczniej nim manipulować).

    Oddać komuś z dobrej woli pieniądze na które się ciężko pracowało to
    zupełnie co innego.

  • 24. Data: 2024-01-02 12:56:06
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Link do patronite czy "kup mi kawę"? Spróbuj, może być ciekawy
    > eksperyment. Zakładam że będzie z tego dokładnie 0 zł, ale może się
    > zdziwię.

    No tak, jakaś nieduża kwota. Jeśli można finansować programy do
    pobierania artykułów to tym bardziej same artykuły.

  • 25. Data: 2024-01-03 12:55:55
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Ale każe sobie płacić? Bo jakoś nie rozumiem.

    Nie, to była odpowiedź na "Nikt nie napisze tutaj porządnego artykułu.".

    Czy ten jest porządny tego nie wiem, nie czytałem. Jest długi, plus mam
    wrażenie, że to sałatka słowna.

    > Wydaje mi się, że program do grup dyskusyjnych powinien umożliwiać
    > wyszukanie artykułu po identyfikatorze.

    Też tak myślę. W tinie jest do tego literka "L".

    L list groups which an article has been posted to (by Message-ID)
    (go to article if at least one of the groups is available)

    Jak w TB -- nie mam pojęcia. Nie znam TB. Choć może link
    news://<serwer>/<message-id> zadziała, sprawdź:

    3...@g...com

    4...@g...com

    > Oddać komuś z dobrej woli pieniądze na które się ciężko pracowało to
    > zupełnie co innego.

    I na zmanipulowanie (części) ludzi do tego, żeby to zrobili, też są
    sposoby. Stosowane praktycznie non stop.

    --
    Pewna anorektyczka załamała się nerwowo po tym, kiedy dowiedziała się,
    że MA JELITO GRUBE!!!

  • 26. Data: 2024-01-03 12:56:22
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No tak, jakaś nieduża kwota. Jeśli można finansować programy do
    > pobierania artykułów to tym bardziej same artykuły.

    Próbuj :)

    --
    Dyskoteka. Podchodzi chłopak do grupy dziewczyn:
    - Cześć ślicznotki.

  • 27. Data: 2024-01-03 19:50:51
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu 25.12.2023 o 01:02, Kaczin0 pisze:

    > 1. Rozważałeś datek w wysokości kosztu kawalerki w śródmieściu Warszawy,
    > czy raczej w wysokości ceny paczki fajek?
    > 2. Za windowsa MUSISZ płacić, za TB, nie.
    > 3. Jeśli Jehowi ci pomagają w życiu, to dlaczego ich nie wspomóc?

    Jehowi pewnie pomagają ale nie mnie, poza tym to nie moja bajka.

  • 28. Data: 2024-01-03 23:51:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie, to była odpowiedź na "Nikt nie napisze tutaj porządnego artykułu.".

    No no, tak to zrozumiałem. Ale "porządność" nie zawsze znaczy to samo.
    Bym raczej widział płacenie za użyteczność. Ktoś podaje rozwiązanie
    problemu oszczędzając innym szukania.

    Z konsumenckiego punktu widzenia chodzi mi też o to, by nie musieć
    chodzić na portale w poszukiwaniu istotnych treści. Aby one mogły się
    tutaj pojawić i podlegały konfrontacji. A nie, że na jakimś portalu ktoś
    sobie coś plecie, skomentować tego nie ma jak i nie dowiesz się np, że
    to co tam pisze zupełnie inaczej wygląda.

    > Czy ten jest porządny tego nie wiem, nie czytałem. Jest długi, plus mam
    > wrażenie, że to sałatka słowna.

    Chyba nie. Różne takie trochę fanatyczne kwestie, ale i zupełnie
    praktyczne np. 'jak funkcjonować w korpo'.

> [...]
    >
    > Jak w TB -- nie mam pojęcia. Nie znam TB. Choć może link
    > news://<serwer>/<message-id> zadziała, sprawdź:

    No ale problem że nie ma gdzie tego wpisać :-) Nie zarejestrowało się w
    systemie do obsługi "news" i może jej wcale nie ma. Może jest jakaś
    kombinacja klawiszy albo AddOn, ale to by trzeba zapytać AI bo może być
    ciężko znaleźć prostą odpowiedź w inny sposób :-) Zapytałem i oczywiście
    bzdury plecie, musiałbym sprzeczać się z nią a ja po prostu chciałbym
    mieć podstawową możliwość :-)

    > I na zmanipulowanie (części) ludzi do tego, żeby to zrobili, też są
    > sposoby. Stosowane praktycznie non stop.

    Aż się kasa skończy.

  • 29. Data: 2024-01-04 01:57:44
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No no, tak to zrozumiałem. Ale "porządność" nie zawsze znaczy to samo.
    > Bym raczej widział płacenie za użyteczność. Ktoś podaje rozwiązanie
    > problemu oszczędzając innym szukania.

    A ty byś płacił za takie artykuły?

    Pomysł jest, rozwiązanie też jest (np. https://buycoffee.to/), miejsce w
    sygnaturce jest. Spróbuj, może inni pójdą twoim śladem i powstanie nowy
    trend.

> [...]
    > sobie coś plecie, skomentować tego nie ma jak i nie dowiesz się np, że
    > to co tam pisze zupełnie inaczej wygląda.

    To prawda, a nawet jak przeczytasz na portalu komentarze to i tak mogą być
    cenzurowane albo kupione.

    > Chyba nie. Różne takie trochę fanatyczne kwestie, ale i zupełnie
    > praktyczne np. 'jak funkcjonować w korpo'.

    Aż tak się nie wczytywałem.

    3...@g...com

    4...@g...com

    > No ale problem że nie ma gdzie tego wpisać :-) Nie zarejestrowało się w
    > systemie do obsługi "news" i może jej wcale nie ma.

    Może była opcja przy instalacji? Albo nie było :) Strzelam.

    > Może jest jakaś kombinacja klawiszy albo AddOn, ale to by trzeba zapytać
    > AI bo może być ciężko znaleźć prostą odpowiedź w inny sposób :-)

    Albo na pl.news.czytniki będą wiedzieć.

    Tu coś jest, dla maili, ale może dla newsów też zadziała.

    https://discourse.mozilla.org/t/how-to-search-for-an
    -email-using-its-header-message-id/107377

    > Zapytałem i oczywiście bzdury plecie, musiałbym sprzeczać się z nią a ja
    > po prostu chciałbym mieć podstawową możliwość :-)

    Użyj telnetu :) Ja czasem tak robię, jak potrzebuję pobrać msgid z obcego
    serwera. Albo lynx (opcjonalnie z -dump), on akceptuję składnię powyżej
    (tylko trzeba jeszcze sobie treść przekodować zgodnie z nagłówkami, bo on
    tego nie robi, przynajmniej nie zrobił w tym przypadku).

    --
    Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
    rzedzie:

  • 30. Data: 2024-01-04 15:22:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > A ty byś płacił za takie artykuły?

    Jeśli zdarzyło mi się zapłacić za informację podaną na witrynie to i
    tutaj może się zdarzyć.

    > Pomysł jest, rozwiązanie też jest (np. https://buycoffee.to/), miejsce w
    > sygnaturce jest. Spróbuj, może inni pójdą twoim śladem i powstanie nowy
    > trend.

    Średnio. Mnóstwo danych trzeba podać. Jakieś absurdalne pytania o adres,
    telefon i dokument tożsamości. Po to by ktoś mi kawę fundnął?! Nie
    jestem jakimś rydzykiem by tyle kaw pić.

    > To prawda, a nawet jak przeczytasz na portalu komentarze to i tak mogą być
    > cenzurowane albo kupione.

    W każdym razie nie chciałbym czytać samej propagandy. Jak to w pociągu
    np na wyświetlaczach pokazują ludziom jakie to cudowne rzeczy zrobią do
    2030 roku a pociąg przez Polskę bez wagonu restauracyjnego akurat jedzie
    i spóźniony 30 minut. "Nie o takom poleskem wlaczyliśmy" i nie na to
    mają iść nasze podatki.

    > Aż tak się nie wczytywałem.

    > Może była opcja przy instalacji? Albo nie było :) Strzelam.

    To raczej nie są tak użytkownikowo konfigurowalne instalatory. Zresztą
    takie skojarzenie ma w większości przypadków sens o ile się w ogóle
    uznaje, że jest coś takiego jak URL i na jego początku bywa coś innego
    niż HTTP.

    > Albo na pl.news.czytniki będą wiedzieć.
    >
    > Tu coś jest, dla maili, ale może dla newsów też zadziała.
    >
    > https://discourse.mozilla.org/t/how-to-search-for-an
    -email-using-its-header-message-id/107377

    Niezbyt. AI właśnie to mi podrzuciła, ale zupełnie pominęła kwestię
    konieczności dodania nagłówka "Message-ID". I to jest tylko
    wyszukiwanie, jak artykuł nie został jeszcze pobrany to go nie znajdzie.

> [...]
    > (tylko trzeba jeszcze sobie treść przekodować zgodnie z nagłówkami, bo on
    > tego nie robi, przynajmniej nie zrobił w tym przypadku).

    To prowadziłoby do odgrzebania kodu mojego kompletnego czytnika a ja
    teraz chciałem TB użyć.