  • 11. Data: 2017-11-20 23:55:38
    Temat: Re: Tesla znow atakuje :-)
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    > http://next.gazeta.pl/next/7,151243,22657655,elon-mu
    sk-prezentuje-dwa-nowe-auta-elektryczne-ciezarowke-s
    emi.html#MTstream

    > cos dla prawdziwych zapierdalaczy :-) w tle propozycja kolejnej zrzutki
    > no I Bugatti sie chowa :-)
    >
    > Ważnym aspektem Semi są właściwości aerodynamiczne. Producent podkreśla,
    > że współczynnik aerodynamiczny wynosi 0,36. Porównuje swój samochód do
    > Bugatti Chiron, gdzie współczynnik wynosi 0,38
    >
    > mysle ze nastepnym wynalazkiem bedzie teleport albo zamiana olowiu w zloto :-)

    Najbardziej obawami napawa mnie przedpłata wymagana na Roadstera w wersji
    "founders series" w wysokości 100%.

  • 12. Data: 2017-11-21 00:03:45
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

    > Bo i na ch* Kowalskiemu taka wiedza? Którykolwiek producent samochodów
    > podaje takie dane? :-D

    Nie zrozumiałeś ukrytego przekazu...
    Starsze modele S miały problemy z ukończeniem toru jak Nürburg-ring. Jadąc
    tak szybko może nie ukończyć wyścigu, i to z dwu powodów: zabraknie energii
    w bateriach akumulatorów, przepalą się aku i silniki z powodu
    niedostatecznego chłodzenia.
    Ciekawe czy w Roadster rev2 usunęli te problemy.
    Ten pierwszy chyba tak - skoro robi 600 mil na jednym ładowaniu baterii
    normalną prędkością to na te zaledwie ciut ponad 20km Nürburgring powinno
    styknąć...
    Ciekawe jak jest z chłodzeniem.

  • 13. Data: 2017-11-21 01:13:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ciekawe jak jest z chłodzeniem.

    Nie sądzę, że tam coś się przepala. Przegrzewa? W to uwierzę, ale efekt
    pewnie jest taki jak w telefonach - spada maksymalna dostępna moc, przez
    co bateria (i silniki w przypadku auta) mają szansę się schłodzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2017-11-21 03:19:22
    Temat: Tesla znow atakuje :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obstawiam teleport bo bedzie musial bardzo szybko sie przemieszczac jak wydymani
    przyjda po kase.

  • 15. Data: 2017-11-21 07:05:06
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I pomaga to mu być szybszym od Bugatti? ;-)
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz

    W aerodynamice oprocz wsp kształtu liczy sie jeszcze wielkosc powierzchni
    czołowej (ktory sie pewnie jakos profesjonalnie nazywa). Dlatego samochody
    formuły 1 choc mają kiepski wsp C to i pole powierzchni patrząc z przodu
    jest tak małe, że łączna siła oporu jest znacznie mniejsza :)
    Osiągnięcie minimalnego wsp C jest całkiem proste, wystarczy zrobić pół
    łezki. Ale w przemyśle samochodowym bardziej liczy się "dizajn", wiec po
    drogach jeżdzą raczej mydelniczki niż łezki ;)

    A propos rewelacji z artykułu. Wspaniale, niech tylko zaczną to produkować i
    zarabiać na produkcji samochodów a nie produkcji akcji i obligacji :]

  • 16. Data: 2017-11-21 09:16:22
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Bo i na ch* Kowalskiemu taka wiedza? Którykolwiek producent samochodów podaje takie
    dane? :-D

    Czyli to jest według Ciebie samochód dla Kowalskiego, tak?

  • 17. Data: 2017-11-21 21:24:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Czyli to jest według Ciebie samochód dla Kowalskiego, tak?

    LOL, a Twoim zdaniem dla kogo ten samochód? Na tor formuły 1? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2017-11-22 02:14:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > LOL, a Twoim zdaniem dla kogo ten samochód? Na tor formuły 1? :-)

    Na pewno nie na daleką trasę.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2017-11-22 07:35:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Na pewno nie na daleką trasę.

    A lambo, ferrari czy porsche w wersji cadilac to z pewnością na daleką
    trasę z rodziną i bagażem :-D

  • 20. Data: 2017-11-22 09:34:29
    Od: robot <a...@o...pl>

    > LOL, a Twoim zdaniem dla kogo ten samochód? Na tor formuły 1? :-)

    Nie no, oczywiście że dla Kowalskiego.