  • 31. Data: 2013-02-18 20:40:04
    Temat: Re: Teraz czas na dzienne.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 11:58:32 +0100, hisjusz napisał(a):

    > Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

    Jedyna konkretna zaleta świateł dziennych to jak dla mnie to, że w dzień
    nie musisz wyświecać HID-ów.
    Bo niestety ksenon od świecenia się starzeje i gdyby nie świecenie w dzień,
    to pewnie wytrzymałby ze 2x dłużej.

    Innych zalet chyba brak.

  • 32. Data: 2013-02-18 20:46:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 10:17:56 +0100, WW napisał(a):

    > Witam
    >
    > Policja zaczęła sprawdzać HID-y. Bardzo dobrze.
    > Teraz czas na dzienne.
    > Wiele tych, montowanych samodzielnie, ledwo widać a i wiele świeci w bok
    > zamiast do przodu.
    > Takie działanie policji popieram.

    Ale lepiej się poczujesz jak będą jeździli z tak samo ledwie widocznymi,
    świecącymi w bok, samodzielnie zamontowanymi, ale firmy E4RL00 (zbieżność
    nazwy firmy z oznaczeniem europejskiej homologacji lamp czysto
    przypadkowa)?

    15zł na Allegro takie...

  • 33. Data: 2013-02-18 21:54:15
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-02-18 12:29, MadMan pisze:

    > A co ile takie H4 się przepalają? Ja mam auto od ledwie 30.000 km więc
    > jeszcze nie zdążyła żadna żarówka się przepalić, więc wolę zapytać.

    te "lepsze" Philipsy u mnie wytrzymywały albo rok, albo 15 tys km.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 34. Data: 2013-02-18 23:09:11
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-18 18:12, atm pisze:
    > widzialem kilku gigantow z mocno zawalonymi sniegiem diodami...

    Czyli wszystko OK - widziales, wiec byli widoczni.

    :)
    --
    venioo

  • 35. Data: 2013-02-18 23:59:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2013, tᴏ wrote:

    > lub jest słabo widoczne (ale przecież to dzień, więc całe auto widać).

    Ale odwracasz logikę na "normalną".
    A tu już zakorzeniła się logika podatkowa - nic to, że samochód
    widać, MA BYĆ ŚWIATŁO ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2013-02-19 00:02:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2013, R2r wrote:

    > Termistor? ;-)

    To jest nazwa konkretnej implementacji, a nie mechanizmu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2013-02-19 08:39:27
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-02-18 20:46, Tomasz Pyra pisze:

    > 15zł na Allegro takie...

    Zdaje się, że policjant ma prawo skierować samochód na badanie
    techniczne w celu sprawdzenia.
    Światłomierz nie jest drogi.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 38. Data: 2013-02-19 18:59:11
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Włączają się jeszcze przed uruchomieniem silnika? Jakie to marki aut, na F?
    Oczywiście, na F ;) Fhrancuzkie - peugeot partner III, ale światła
    zapalają się dopiero po ~5s po uruchomieniu silnika. No i żadne "fadery"
    (ptc czy inne impulsowe regulatory zasilania żarówki) nie wchodzą w grę,
    bo auta 1) na gwarancji 2) w upierdliwym leasingu 3) komputer pokładowy
    zaraz zgłasza błąd żarówki...

    > :P Często niestety trzeba poprawić konstruktorów
    A to fakt. Tylko ile można poprawiać, żeby nie wpaść w paranoję?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 39. Data: 2013-02-19 22:56:33
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Ale odwracasz logikę na "normalną".
    > A tu już zakorzeniła się logika podatkowa - nic to, że samochód
    > widać, MA BYĆ ŚWIATŁO ;)
    Logika logiką, prawo sobie a praktyka sobie.
    Nie jestem "zagorzałym zwolennikiem dziennych" ani w ogóle "jazdy na
    światłach cały czas", ale skoro mamy taki przepis, i (powiedzmy) 99% aut
    jeździ z _jakimiś_ światłami włączonymi, to wypadało by się dostosować,
    i też mieć coś świecącego widocznego. Nie dlatego, że w dzień auta nie
    widać - widać, a jak jest na tyle marna pogoda, by nie było widać, to i
    tak wypada jeździć na światłach mijania. Ale dlatego, że pojazd z
    wyłączonymi światłami (bez świateł) wygląda (może zostać rozpoznany
    wzrokowo intuicyjnie) jako pojazd 'nie znajdujący się w ruchu',
    optycznie ginie gdzieś między większością aut jadących na światłach.
    Wprowadza zamieszanie...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 40. Data: 2013-02-20 14:53:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    R2r <b...@a...pl> wrote:

    > Dlatego w starszej lalce mam założone ledowe dlr-y (homologowane!),

    DRL.

    http://motogof.tumblr.com/