  • 11. Data: 2013-02-18 12:49:37
    Temat: Re: Teraz czas na dzienne.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Feb 2013 12:33:11 +0100, BartekK

    > Dlatego dzienne "świecą w twarz"
    > (prawie jak przeciwmgielne).

    Nie gadaj. Mazda6 ma przeciwmgielne w reflektorze (których swoją drogą
    skuteczność jest mizerna), obok świateł mijania i drogowych, więc z całą
    pewnością nie świecą w twarz (zwłaszcza, że są soczewkowe z odcięciem
    wiązki na 5m przed autem) i spokojnie moga pełnić rolę świateł dziennych.

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2013-02-18 13:02:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 12:36:49 +0100, BartekK napisał(a):

    > Mi żarówki H4 średnio przeżywają około 5tyś, góra 10tyś km, jak jest
    > "najzwyklejsza zwykła" ale markowa. Wszystkie +50%, superduper blue
    > cośtam - dużo krócej. H7 wytrzymywały "troszkę dłużej" - tzn więcej z
    > nich dociągało do tych 10tyś, czasem 12 nawet.
    > I co ciekawe, jak padnie jedna, to mogę mieć pewność, że bardzo szybko
    > padnie i druga, jakoś tak +/-500km i padają symetrycznie. Dane
    > potwierdzone na 5 "nowych" (do 3 lat) samochodach.

    Aa, no tak, moje auto jest pełnoletnie, pewnie dlatego żarówki działają
    dużo dłużej niż w nowych...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 13. Data: 2013-02-18 13:03:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Feb 2013 12:36:49 +0100, BartekK

    > Mi żarówki H4 średnio przeżywają około 5tyś, góra 10tyś km,
    > jak jest "najzwyklejsza zwykła" ale markowa.

    Włączają się jeszcze przed uruchomieniem silnika? Jakie to marki aut, na F?
    :P Często niestety trzeba poprawić konstruktorów i zamontować przekaźnik z
    opóźnionym zapłonem, a koniecznie warto zainstalować do halogenów "fader"
    (nie wiem jak to nazwać jak ma spełniać rolę w drugą stronę, może po prostu
    "rozjaśniacz"), aby żarnik nie dostawał strzała z prądu, bo to go
    zwyczajnie podniszcza, co w połączeniu z drganiami prowadzi do przepalenia.

    Ja w ciągu 4 lat jazdy Fabią, dwa razy wymieniłem halogeny od świateł
    mijania. Teraz nie mam w ogóle problemu, bo są ksenony. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2013-02-18 13:18:08
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-02-18 12:29, MadMan wrote:

    > A co ile takie H4 się przepalają? Ja mam auto od ledwie 30.000 km więc
    > jeszcze nie zdążyła żadna żarówka się przepalić, więc wolę zapytać.

    A gdy sie juz przepali to lepiej, zebys mial doswiadczenie ginekologa ;]
    W Astrze H w instrukcji sugeruja uzycie lewarka. Da sie bez niego ale
    kosztuje to za pierwszym razem sporo nerwow.

    Ja biore pod uwage montaz ledow glownie ze wzgledu na wymiane zarowek
    oraz..... glupie menu w Astrze H, w ktorym nie da sie rozsadnie
    podswietlic ekranu (nie mam czujnika zmierzchu).

  • 15. Data: 2013-02-18 14:01:47
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 13:18:08 +0100, atm napisał(a):

    > A gdy sie juz przepali to lepiej, zebys mial doswiadczenie ginekologa ;]

    Ee, tak jak pisałem mam stare auto, z tego co patrzyłem wymiana będzie
    bardzo prosta :P

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2013-02-18 15:07:32
    Od: "tor" <x...@o...pl>

    > A co ile takie H4 się przepalają? Ja mam auto od ledwie 30.000 km więc
    > jeszcze nie zdążyła żadna żarówka się przepalić, więc wolę zapytać.

    Yyy.. Nie pamiętam. Ostatnio u siebie zmieniałem chyba z7 lat temu :) . Mam
    też H1 w drugim i te wytrzymują jakieś 3 lata . Jazda po mieście , czasem
    jakaś dłuzsza trasa .Nawet słynne Osram wytrzymały jakieś 2 lata i 45tys km.
    Aha. Oba auta mam na F(rancuskie) i do tego mocno (nie)psujące, Renault :P
    Ale z drugiej strony, to chyba wiele zależy od konstrukcji lamp. Sąsiad w
    punto wymienia żarówki co chwilę (bodaj H1), ale tam to ponoć zmora jest.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2013-02-18 15:14:45
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-18 13:03, Myjk pisze:
    > Włączają się jeszcze przed uruchomieniem silnika? Jakie to marki aut, na F?
    Odczep się. ;-)
    W obu moich na F zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika. :P

    > (nie wiem jak to nazwać
    Termistor? ;-)

    > Ja w ciągu 4 lat jazdy Fabią, dwa razy wymieniłem halogeny od świateł
    > mijania. Teraz nie mam w ogóle problemu, bo są ksenony. :P
    Tylko wiesz, ze jak się tak nimi świeci non stop, to w ciągu kilku lat
    odbłyśniki niestety bardzo szybko się zużywają?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 18. Data: 2013-02-18 15:22:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Feb 2013 15:14:45 +0100, R2r

    > Odczep się. ;-)
    > W obu moich na F zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika. :P

    Fjapońskey mojej maszinie włączają się przed. ;) W folkswagen grup vel
    szkoda też się włączały przed -- dlatego musiałem je za każdym razem z
    palca odpalać. To tylko dlatego pytam. :D

    > Termistor? ;-)

    Ale chciałem to nazwać tak po ludzkiemu bardziej. Jednoznacznie.

    > Tylko wiesz, ze jak się tak nimi świeci non stop, to w ciągu
    > kilku lat odbłyśniki niestety bardzo szybko się zużywają?

    Tak. Ponadto szyba klosza matowieje, kurzy się w środku itd. Nikt nie
    mówił, że z samochodem jest łatwo. Ale jak już ktoś się porywa na ten
    "luksus" to niechże do k...y nędzy o to zadba należycie, a nie robi SOBIE
    dobrze kosztem innych. <foch>

    --
    Pozdor Myjk

  • 19. Data: 2013-02-18 15:37:56
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-18 12:49, Myjk pisze:
> [...]
    > pewnością nie świecą w twarz (zwłaszcza, że są soczewkowe z odcięciem
    > wiązki na 5m przed autem) i spokojnie moga pełnić rolę świateł dziennych.

    No nie bardzo. Trochę to inaczej świeci i warunki stosowania inne. :-]
    Dlr-y świecą rzeczywiście praktycznie na wprost, a p-m nisko i szeroko
    przed samochodem. A w ogóle to w p-m masz żarówki halogenowe 55W a w dlr
    coś ok 20W (LED-y jeszcze mniej) no i z dlr-ami nie muszą się świecić
    pozycyjne.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 20. Data: 2013-02-18 15:39:24
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-02-18 14:01, MadMan wrote:

    > Ee, tak jak pisałem mam stare auto, z tego co patrzyłem wymiana będzie
    > bardzo prosta :P

    A bo to jedno? Dorzuc do tego jeszcze elektrowtryski, odpowiedni olej,
    serwisowanie filtra DPF, potencjalne klopoty z EDG, droga i stosunkowo
    szybko sypiaca sie dwumasa. Wyjdzie na to, ze zarowki to najlepsze co
    moze sie zepsuc.