  • 11. Data: 2009-07-04 08:15:12
    Temat: Re: Telewizja mobilna za trzy miesiące
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > tak. pisałem, że się pomyliłem, bo właśnie od 460 jest wy, ale nie dla
    > nmt, tylko dla radiolini tp sa, a gdzieś tam wyżej słychać trunkingowe
    > linie.

    Nie ma czegoś takiego jak "radiolinie TP" na 460 MHz.
    Radiodostępy abonentów TPSA pracują jako stacjonarne terminale w sieci NMT i
    korzystają z tych samych kanałów, BTSów a nawet tych samych MTXów (central
    obszarowych).
    Nawet mają (nieznene użytkownikom) numery zpuli komórkowej NMT 0-690 ale w
    formacie niedostępnym dla abonentów np 0-690 22 R7 12. Potrafisz zadzwonićna
    taki numer (nie będąc pracownikiem mającym dostęp do urządzeń badaniowych
    ?).
    Za to aliasy stacjonarne, tworzone na centralach DPS (firmy DGT z Gdańska)
    są kierowane na poziomie sygnalizacji międzycentralowej na takie specyficzne
    "numery spoza numeracji" (jak mawiał kierownik centralina której
    pracowałem).
    Zatem de facto radiodostępowicz TP ma w domu stacjonarny telefon komórkowy
    ale ma alias numeru stacjonarnego i rozmowy wychodzące takowym się
    identyfikują (no i opłaty ma jak telefon stacjonarny).
    Obecnie pasmo NMT zawężono.
    Teraz jest 452,5 do około 455 MHz i 462,5 do około 465 MHz. Dalej jest ok
    1,5 MHz przeznaczone na "pierwszy kanał" CDMA (już uruchomiony) usługi
    Oragne Freedom Pro (dostęp do internetu po CDMA).
    Gdy jeden kanał CDMA zacznie siękorkować z powodu podłączania zbyt dużej
    ilości abonentów to Centertel planuje wyłączyć wogóle NMT i załączyć dwa
    kolejne kanały CDMA.
    Radiodostępowiczów NMT już TP przełącza na GSM.
    W mojej okolicy przełączyli jużwszystkich prócz jednego, który mieszka tak,
    że nie ma sygnału GSM Orange (pewnie podłączą go kablem w końcu).
    Powyżej 467 MHz pracująsieci trunkingowe i inne.
    Od 470 MHz zaczyna się pasmo TV UHF.
    vari