  • 1. Data: 2013-09-13 13:49:36
    Temat: Telefon dla osoby starszej (Maxcom MM710)
    Od: DooMiniK <m...@m...la>

    Dzień Dobry,
    Szukam telefonu dla osoby starszej (70lat). 8-letnia Nokia padła, czas
    na coś nowego. Wymagania:
    - czytelny ekran,
    - 'wyraźny dzwonek',
    - prosta obsługa,
    - wygodne (w miarę duże) przyciski

    Co sądzicie o tych wynalazkach "MAXCOM"? Całkiem zgrabnie wygląda
    Maxcom MM 710 i ma sporą klawiaturę, cena przystępna:
    http://www.maxcom.pl/opis-produktu-20/items/122.html

    Co o tym sądzicie?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2013-09-13 17:07:18
    Temat: Re: Telefon dla osoby starszej (Maxcom MM710)
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    >
    > Co sądzicie o tych wynalazkach "MAXCOM"? Całkiem zgrabnie wygląda
    > Maxcom MM 710 i ma sporą klawiaturę, cena przystępna:

    Odradzam w każdym razie myPhone, fatalna jakość. Najpierw odpadała
    klapka, potem, po wymianie i dwóch miesiącach ułamało się gniazdko
    zasilania. Robiłem też doświadczenia z Emporią, ale miała jakiś feler w
    oprogramowaniu i sama odbierała połączenia. Stanęło na Motoroli F3.
    Babcia (78 lat) prawie zadowolona, tylko czasem zdarza jej się
    przypadkiem wyciszyć dzwonek. Słuchawka notorycznie spada i bez
    uszkodzeń. Dzwon taki, że umarłego podniesie. Wadą jest wyświetlacz na 8
    znaków, ale za to idealnie widoczny w ostrym słońcu.

    Kiedyś raz w sklepie ,,bawiłem się" jakimś Maxcomem. Pamiętam, że był
    bardzo ,,mułowaty". Może to był przypadek tego jakiegoś tam modelu...

    Tu jest jakaś opinia:
    <http://www.ceneo.pl/22515755#tab=reviews>

    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2013-09-15 13:22:19
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <l0v9n7$n5r$1@node1.news.atman.pl>,
    Grzexs <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    > uszkodzeń. Dzwon taki, że umarłego podniesie. Wadą jest wyświetlacz na 8
    > znaków, ale za to idealnie widoczny w ostrym słońcu.

    Tez testowany w podobnych warunkach.
    Niestety, menu calkiem nieczytelne (uzytkowniczka miala duze klopoty z
    odczytywaniem smsow).
    Co gorsza, telefon zyl wlasnym zyciem i wciaz zmienial ustawienia - w
    szczegolnosci wylaczal sie dzwiek dzwonka. Nie doszedlem, czy to wina
    felernego egzemplarza, czy to uzytkowniczka (malo zaawansowana
    technicznie) naciskala przypadkowo jakas kombinacje klawiszy...
    Znaczy, ten sam przypadek co opisywany przez ciebie.

    Szkoda, bo telefon ciekawy - ladny design, przyzwoity czas pracy na
    baterii, niezla czulosc i bdb jakosc dzwieku.
    --
    TA

  • 4. Data: 2013-09-15 16:53:42
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Tez testowany w podobnych warunkach.
    > Niestety, menu calkiem nieczytelne (uzytkowniczka miala duze klopoty z
    > odczytywaniem smsow).

    Ja rozwiązałem to w ten sposób, że po prostu wyłączyłem sms-y
    przychodzące. I tak babcia nie wiedziała, jak się tym posługiwać.

> [...]
    > technicznie) naciskala przypadkowo jakas kombinacje klawiszy...
    > Znaczy, ten sam przypadek co opisywany przez ciebie.

    Tak, to ewidentna wada. Naciskanie <góra>/<dół> powinno powodować
    przejście do książki telefonicznej, ew. do ,,ostatnich połączeń", a nie
    ingerencję w głośność dzwonka.

    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2013-09-16 01:54:18
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <l14hln$18k$1@node1.news.atman.pl>,
    Grzexs <g...@g...pl> wrote:

    > Ja rozwiązałem to w ten sposób, że po prostu wyłączyłem sms-y
    > przychodzące. I tak babcia nie wiedziała, jak się tym posługiwać.

    Osoba, ktora sie tym posluguje (wiek 82+) dosc sprawnie posluguje sie
    szybkimi kodami w celu zarzadzania kontem - sprawdzanie stanu pakietow i
    zakup kolejnych.

    > Tak, to ewidentna wada. Naciskanie <góra>/<dół> powinno powodować
    > przejście do książki telefonicznej, ew. do ?ostatnich połączeń", a nie
    > ingerencję w głośność dzwonka.

    W jakich okolicznosciach naciskanie <góra>/<dół> powoduje zmiane
    glosnosci dzwonka?
    Podczas rozmowy?
    --
    TA

  • 6. Data: 2013-09-16 22:08:29
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Osoba, ktora sie tym posluguje (wiek 82+) dosc sprawnie posluguje sie
    > szybkimi kodami w celu zarzadzania kontem - sprawdzanie stanu pakietow i
    > zakup kolejnych.

    No to tylko pogratulować sprawności.

    > W jakich okolicznosciach naciskanie <góra>/<dół> powoduje zmiane
    > glosnosci dzwonka?
    > Podczas rozmowy?

    Nie. Normalnie w trybie czuwania, gdy nic się nie dzieje. Do góry
    głośniej, do dołu ciszej. I jeszcze jakieś kombinacje z wibrą są w tym
    trybie.
    --
    Grzexs