  • 21. Data: 2011-02-10 21:46:55
    Temat: Re: Techniki wyjezdzania z blota/sniegu automatem
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 20:48:02 +0100, news-gazeta wrote:
    >Normalnie w trybie D nie ma mozliwosci rozbujania, bo wiadomo ze
    >skrzynia od razu zaczyna ciagnac. Ale robilem to w ten sposob ze na D
    >bujnalem samochod do przodu, przekladalem na N, samochod bujnal sie do
    >tylu - znowu wkladalem D i gaz. Trzeba to robic bardzo szybko.
    >Przy odrobinie szczescia i sprytu - da sie rozbujac automata.
    >Wiem ze skrzynia tego nie lubi ale nie zawsze jest inna mozliwosc.

    A na pewno nie lubi ? Klasyczny automat z konwerterem hydraulicznym i
    przekladniami planetarnymi .. to chyba nie cierpi to bardziej niz przy
    normalnym ruszaniu. Nawet bym zaryzykowal wrzucanie wstecznego -
    te hamulce i sprzegielka w skrzyni tez nie powinny nadmiernie cierpiec
    przy malej predkosci, mniej niz recznej skrzyni.

    ale na recznej skrzyni rozbujanie naprzemian wstecznym biegiem tez
    jest trudne - za wolno sie biegi wrzuca.
    Raczej gazem i sprzeglem sie operuje.

    J.