  • 11. Data: 2009-08-18 16:09:03
    Temat: Re: Taryfy telemetryczne u operatorów - pytanie
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > 2.Jakie koszty miesięczne mogą dotyczyć łącza które będzie meldowało o
    > wykryciu/bądź nie ruchu w dozorowanym obiekcie, a w momencie wykrycia
    > takiego ruchu prześle zdjęcie i nada alarm?

    W przypadku wysyłania obrazu taryfy telemetryczne nie muszą być dobrym
    rozwiązaniem. Specjalizowana kamera używając jedynie EDGE przesyła
    strumień danych na poziomie około 14kB/s. Tak więc jedna minuta pracy to
    już prawie 1MB. Jeśli więc chodzi o kamerę GSM to moim zdaniem lepsze są
    taryfy gdzie za stałą miesięczną opłatę można przesłać określoną ilość
    danych. Po przekroczeniu tej ilości operator teoretycznie zmniejsza
    przepustowość. W praktyce nawet jeśli to robi to i tak to co zostaje
    wystarcza w wielu zastosowaniach do przesyłania obrazu.
    Np. w Play Online za 30 zł na miesiąc limit wynosi 2GB co umożliwia
    przesłanie około 80000 klatek bardzo dobrej jakości. W praktyce jest to
    kilkadziesiąt godzin ciągłej pracy kamery !

    Paweł

  • 12. Data: 2009-08-19 07:07:00
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 18 Aug 2009 13:53:44 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    >Za 30-40zł to już się kupi stałkę z byle limitem, ale po wybraniu i tak na
    >telemetrię obniżone pasmo styknie. A lepiej dac kilka zł więcej niż się
    >w pewnym momencie zdziwić jak eventy nabiły 3-4 stówy.

    Wiesz - tylko ciężko czasmi o dociągnięcie stałej lini (nawet na radiu
    a nie drutem) np. do kilkunastu przepompowni ścieków gdzies po środku
    pola. ;-) Moja żona przez parę lat pracowała w firmie która instalowa
    systemy przepompowni i oczyszczalni ścieków i trochę się na to
    napatzryłem. Żaden telekom nie dociągnie łączy do np. 30 miejsc w polu
    dookoła Wetliny w Bieszczadach (lokalizacja autentyczna - ja łaziłem
    po górach z żona nadzorowała montaż ;-) ) przy założeniu ze będzie tam
    tylko płacony najtańszy abonament.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2009-08-19 07:10:39
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 18 Aug 2009 16:30:05 +0200, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

    >Dane ze stacji meteo zazwyczaj przesyłane są po GPRS z podtrzymaniem sesji,
    >SMS-y tylko w przypadku wystąpienia systuacji awaryjnej (zanik zasilania,
    >wyczerpanie baterii/akumulatora, uszkodzenie czujników). Zresztą po
    >doświadczeniach z pewną medyczną jednostką budżetową musieliśmy wprowadzić
    >ograniczenie na liczbę i częstotliwość zestawiania sesji w ciągu doby, bo
    >laborantka tak sobie ustawiła te parametry, że rachunki miesięczne zaczęły
    >dobijać do 4 tys/mies. ;-)

    No to IMHO najlepiej jakiś abonament na połączenie z netem- nie
    płacisz za każda sesję oddzilenie tylko masz limit przesyłu. Wtedy nie
    płacisz za ilośc danych a nawet jak przekroczysz limit to zapene
    ograniczenie prędkości do 32kbps i tak zapewne wystarczy. A SMS -
    nawet jak bardzo drogi - to i tak okazyjny więc sumarycznie i tak
    niewiele zapłacisz.

    Zdrówko

  • 14. Data: 2009-08-19 08:21:30
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 19.08.2009 Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> napisał/a:

> [...]
    > dookoła Wetliny w Bieszczadach (lokalizacja autentyczna - ja łaziłem
    > po górach z żona nadzorowała montaż ;-) ) przy założeniu ze będzie tam

    'Stałka z byle limitem' to miałem na myśli blueconnect, iplus,
    orangefree, 39.5 itd. Na takiej stacji nie ma problemu bo się nie rusza i
    można namierzyć najsilniejszego opa przy stacji.

    ps. znam przypadki że op sobie zrywał sesje - bo tak (idle ~15min) - i
    nawalił na jakimś pakiecie kilkaset zł.

    ps2. jak sie dobrze zakręcić po promocjach to można mieć taką stałkę za
    20 parę złotych, kiedyś na rok kupiłem iplusa, z czego pół roku za 1zł,
    a drugie pół za 50zł, wyszło 25zł/mc, do tego dostałem kartę gprs+wifi pcmcia
    za 50zł (która na allegro poleciała od ręki za prawie stówę ;) więc
    całe łącze miesięczne wyszło około 20zł. Co prawda limitu było tam chyba
    500MB i chore pakietowanie 100kB osobno, ale na sesje ssh, sync imapa czy
    www bez multimedii wystarczało - a o to chodziło.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 15. Data: 2009-08-19 08:35:24
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 19 Aug 2009 08:21:30 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    >'Stałka z byle limitem' to miałem na myśli blueconnect, iplus,
    >orangefree, 39.5 itd. Na takiej stacji nie ma problemu bo się nie rusza i
    >można namierzyć najsilniejszego opa przy stacji.

    Dla mnei stałka to od zawsze klsyczna linia telefoniczan. ;-)

    >ps. znam przypadki że op sobie zrywał sesje - bo tak (idle ~15min) - i
    >nawalił na jakimś pakiecie kilkaset zł.

    W abonamencie nie jest liczona ilośc sesji. Swoja drogą to nawet nie
    za bardzo wiem jaki to problem bo od paru lat korzytam z abo na
    transmisję danych i to zarówno w telefonie jak i do laptoków. A nawet
    przez 2 lata na stacjonarnym z modemem w prezjściówce PCI/PCMCIA bo
    się okazłąo że w centrum Warszawy żaden operator nie jest w stanie na
    żadnej z kilkunastu linii telefonicznych zrealizowac jakiegoś stałego
    łącza a właściciel budynku nie zgadzał się na udostępnienie swojego
    łącza. Bezprzewodowo też nei dało rady - tak był lokal ułożony że nei
    bło jak sygnału tam dociągnąć. No i tzra bło do maili ratować się po
    GPRS-ie. A teraz mam w ramach wynajmu symetryczne 4Mbps z 16
    publicznymi numerkami IP w ramach wynajmu.;-)

> [...]
    >500MB i chore pakietowanie 100kB osobno, ale na sesje ssh, sync imapa czy
    >www bez multimedii wystarczało - a o to chodziło.

    Dokładnie tak. Tyle że sesje ssh to czasami problem ze wzgledu na
    długie opóźnienia na łaczu. Ja sobie poradziłem z tym tak że miałem na
    jednej z maszyn wystawione ssh na WWW (oczywiście z szyfrowanym
    połązeniem do przeglądarki i moją własną autoryzacą ;-) ). Jak był
    problem bezpośrednio z ssh to wspomagałem sie tym.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2009-08-21 06:19:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Aug 2009 06:37:26 +0000 (UTC), Wojtek Dziubiński wrote:

    >Można nawet mniej płacić za abonament, ale tylko przy Naprawdę Dużych
    >Zamówieniach.

    Oj mozna, mozna, ciekawe jak trzeba negocjowac
    http://www.yanosik.pl/czy-musze-placic-za-transmisje
    -gprs-w-yanosiku

    J.

  • 17. Data: 2009-08-21 19:05:20
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Oj mozna, mozna, ciekawe jak trzeba negocjowac
    > http://www.yanosik.pl/czy-musze-placic-za-transmisje
    -gprs-w-yanosiku

    Jesteś pewien, że to nie jest prepaid? Przy takim zastosowaniu
    wystarcza pewnie bardzo niewielki transfer.

    a.

  • 18. Data: 2009-08-21 19:44:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Aug 2009 19:05:20 +0000 (UTC), Wemif wrote:
    -gprs-w-yanosiku

    >Jesteś pewien, że to nie jest prepaid? Przy takim zastosowaniu
    >wystarcza pewnie bardzo niewielki transfer.

    Jakos sie tam jednak dogadali jesli calosc kosztuje 300 zl i ma
    dzialac co najmniej pare lat ..

    J.

  • 19. Data: 2009-08-21 21:31:52
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakos sie tam jednak dogadali jesli calosc kosztuje 300 zl i ma
    > dzialac co najmniej pare lat ..

    Po kilku miesiącach trzeba płacić 10zł/miesiąc.
    Myślę, że to działa na prepaidzie, np. play freshu.
    100kB/12gr, wystarcza pewnie na kilkaset powiadomien
    i na podtrzymanie połączenia przez kilka dni.

    Ciekawe po ilu włączeniach/wyłączeniach zasilania urządzenia
    przestaje działać (każde nawiązanie sesji powoduje naliczenie
    opłaty z góry).

    a.