  • 1. Data: 2017-04-05 11:33:28
    Temat: Tapper; sorry za off topic
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    Witam,
    Chodzi o statyw do gwintowania ręcznego, stojak z uchwytem do
    gwintownika i korbką. Jak się to po polsku nazywa? Ni diabła nie
    potrafię znaleźć.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2017-04-05 11:51:26
    Temat: Re: Tapper; sorry za off topic
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Witam,
    > Chodzi o statyw do gwintowania ręcznego, stojak z uchwytem do
    > gwintownika i korbką. Jak się to po polsku nazywa? Ni diabła nie
    > potrafię znaleźć.

    Po polsku to może być na przykład śrubstak. Choć nie do końca wiem
    o jaki wihajster w tym przypadku chodzi.

    Jarek

    --
    I poszedł po holajzę. Albowiem z powodu kajli na uberlaufie trychter
    rzeczywiście robiony był na szoner, nie zaś krajcowany, i bez holajzy w

  • 3. Data: 2017-04-05 13:03:26
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 05-04-2017 11:33, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Witam,
    > Chodzi o statyw do gwintowania ręcznego, stojak z uchwytem do
    > gwintownika i korbką. Jak się to po polsku nazywa? Ni diabła nie
    > potrafię znaleźć.

    A w słowniku naukowo-technicznym angielsko-polskim szukałeś?
    Ten podał:
    1. pokrętło do gwintowników,
    2. gwinciarka do gwintów wewnętrznych.
    K.

  • 4. Data: 2017-04-05 14:04:43
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Po polsku to może być na przykład śrubstak. Choć nie do końca wiem
    > o jaki wihajster w tym przypadku chodzi.

    Śrubstak to chyba imadło.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2017-04-05 14:12:07
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-05 o 13:03, John Smith pisze:

    > A w słowniku naukowo-technicznym angielsko-polskim szukałeś?
    > Ten podał:
    > 1. pokrętło do gwintowników,
    > 2. gwinciarka do gwintów wewnętrznych.

    Oczywiście, że szukałem :-)
    Pod podanymi hasłami gugiel znajduje coś zupełnie innego.

    P.P.

  • 6. Data: 2017-04-05 14:21:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

    > Śrubstak to chyba imadło.

    Nawet na pewno. Jeśli "chodzi o statyw", albo o "stojak", to mi się
    właśnie z imadłem kojarzy. Ale może to nie śrubstak, tylko śtender.
    Z tym że dalej za diabła nie wiem jak ten dynks wygląda. I gdzie ma
    w tym wszystkim klubę.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-04-05 14:27:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Wednesday, April 5, 2017, 2:21:30 PM, you wrote:

> [...]
    > właśnie z imadłem kojarzy. Ale może to nie śrubstak, tylko śtender.
    > Z tym że dalej za diabła nie wiem jak ten dynks wygląda. I gdzie ma

    Nie ryksztosuj

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2017-04-05 14:43:32
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:117240678.20170405142724@pik-net.pl.invalid...

    > Nie ryksztosuj

    Tuwima spytam :) Może podpowie, o co w tym chodzi? :))\

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

    PS http://wiersze.doktorzy.pl/slusarz.htm

  • 9. Data: 2017-04-05 15:47:16
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-04-05 o 11:33, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Witam,
    > Chodzi o statyw do gwintowania ręcznego, stojak z uchwytem do
    > gwintownika i korbką. Jak się to po polsku nazywa? Ni diabła nie
    > potrafię znaleźć.

    Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale z opisu od razu mi przyszło do głowy
    imadło do rur, w moich stronach nazywane "pionier".

    Nie pasuje tylko z twojego opisu że to uchwyt do gwintownika, bo
    pionierem trzymasz materiał, nie gwintownik, za to korbkę ma :)

    Co chcesz gwintować?

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2017-04-05 15:54:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-05 o 15:47, viktorius pisze:

    > Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale z opisu od razu mi przyszło do głowy
    > imadło do rur, w moich stronach nazywane "pionier".

    Zdecydowanie nie.

    > Nie pasuje tylko z twojego opisu że to uchwyt do gwintownika, bo
    > pionierem trzymasz materiał, nie gwintownik, za to korbkę ma :)
    >
    > Co chcesz gwintować?

    Dziurki ;-)
    Od M2 do M6.

    P.P.